Twee doden bij bedrijfsongeval Thermphos - Vlissingen-Oost 15-05-2009

Auteur Topic: Twee doden bij bedrijfsongeval Thermphos - Vlissingen-Oost 15-05-2009  (gelezen 17614 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Het slachtoffer die nog uit de tank is gekomen en in het ziekenhuis overleden is, is de neef van een van mijn beste vrienden.
Beide lichamen zijn niet in Nederland voor onderzoek, maar zijn op dit moment voor onderzoek in Duitsland (Berlijn).
Lichamen zijn nog niet vrijgegeven aan de familie en de familie mag de lichamen ook nog niet zien.

Dat je een familielid verliest maar deze vervolgens ook nog niet mag zien, is natuurlijk extra zwaar voor familie en vrienden. Ik wens hen sterkte in deze moelijke tijd.
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


zuslou

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Het slachtoffer die nog uit de tank is gekomen en in het ziekenhuis overleden is, is de neef van een van mijn beste vrienden.

Beide lichamen zijn niet in Nederland voor onderzoek, maar zijn op dit moment voor onderzoek in Duitsland (Berlijn).

Lichamen zijn nog niet vrijgegeven aan de familie en de familie mag de lichamen ook nog niet zien.

Een van de twee Slachtoffers is mijn broer.Het zit allemaal nogal ingewikkeld in elkaar maar inmiddels is zijn lichaam wel vrij gegeven. Na veel onderzoeken.Mijn broer is niet in het buitenland geweest,maar gewoon in Vlissingen.Er zijn voor ons nog heel veel vragen maar mischien horen we er ooit nog eens van.


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Mijn broer is niet in het buitenland geweest,maar gewoon in Vlissingen.

 :-\ Ik ben benieuwd wie de bron voor het verhaal van rjvaneyk geweest is.
Misschien niet geverifieerde verhalen iets voorzichtiger plaatsen of er bij vertellen dat het een gerucht  of "van horen zeggen" is ?

In ieder geval gecondoleerd met het overlijden van je broer !
Als de complete toedracht en de verantwoordelijkheden duidelijk zijn, dan zal de verwerking vermoedelijk een stuk beter gaan, sterkte !
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


rjvaneyk

  • Noodhulpteam Hollands Midden
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 579
Mijn bron is een goede vriend, waar ik al 16 jaar mee werk van tijd tot tijd.
Hij zegt zelf de neef te zijn van een van de slachtoffers.
Mijn vriend is ook zelf met het verhaal gekomen bij mij.

:-\ Ik ben benieuwd wie de bron voor het verhaal van rjvaneyk geweest is.
Misschien niet geverifieerde verhalen iets voorzichtiger plaatsen of er bij vertellen dat het een gerucht  of "van horen zeggen" is ?

In ieder geval gecondoleerd met het overlijden van je broer !
Als de complete toedracht en de verantwoordelijkheden duidelijk zijn, dan zal de verwerking vermoedelijk een stuk beter gaan, sterkte !


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Mocht er binnenkort meer informatie beschikbaar komen over dit trieste ongeval, dan hebben de media waarschijnlijk geen belangstelling meer - maar ik wel ! Dus mocht iemand hier ook maar íets meer van horen (waarom stonden de vaten in de oven, zaten ze dicht of niet, wat zat er precies in, is er gemeten en wat waren de resultaten enz enz), dan hoop ik dat deze info hier kan worden geplaatst. of eventueel naar mij persoonlijk worden gemaild. ik wil dolgraag meer snappen van het geheel (en ik ben vast niet de enige, neem ik aan?)
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


zuslou

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
De crematie van beide mensen is voorbij. ik heb de bedrijfsarts gesproken en vragen gesteld.Er zijn voor ons toch ook vragen, maar we krijgen tegen de tijd wel meer informatie,maar de onderzoeken kunnen wel een paar maanden duren.Het zal het voor ons dan hopelijk te begrijpen zijn.De derde man is gister thuis gekomen en heeft het er heel moeilijk mee.  :'(


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Onderzoek naar hulpverlening Thermphos

door Jeffrey Kutterink. dinsdag 16 juni 2009 | 17:10 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 16 juni 2009 | 19:26

Tekstgrootte  
 
DEN HAAG - De Veiligheidsregio Zeeland onderzoekt 'over enige tijd hoe efficiënt de hulpverlening heeft plaatsgevonden' na het ongeval bij fosforfabriek Thermphos.

Dat antwoordt minister Piet Heijn Donner (Sociale Zaken) op Kamervragen van Remi Poppe en Paul Ulenbelt (beide SP). Op 15 mei verongelukten twee mannen toen ze aan het werk waren in de fabriek.

Donner schrijft de Kamer dat 'in overleg met de officier van justitie wordt bepaald wanneer het onderzoek kan plaatsvinden'. Dit om het strafrechtelijk onderzoek niet te hinderen.

http://www.pzc.nl/regio/zeeland/5123174/Onderzoek-naar-hulpverlening-Thermphos.ece


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Interessant artikel over een interview  met de directeur van Thermphos, 20 dagen na het ongeval. Met toch weer wat meer informatie over het incident zelf - en over de effecten daarvan op de collega-werknemers.

http://www.vnci.nl/Files/DIVEXTRA/CM0906_p24_thema.pdf

Weet iemand intussen al meer van dit incident? Het is nu meer dan een jaar geleden - men zal nu toch zeker eindelijk wel weten wat de doodsoorzaak is geweest ?
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.pzc.nl/regio/zeeland/6687959/Zorgen-over-veiligheid-Thermphos.ece

Zorgen over veiligheid Thermphos

vrijdag 14 mei 2010 | 18:59 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 14 mei 2010 | 19:01
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten

VLISSINGEN - De provincie, de arbeidsinspectie en de veiligheidsregio maken zich ernstig zorgen over de veiligheid bij Thermphos.
De instanties hebben een reeks overtredingen vastgesteld bij de fosfatenproducent in Vlissingen-Oost. Dat blijkt uit een inspectierapport dat eind vorige maand aan het bedrijf is verstuurd.



Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Een eerder bericht;

Dwangsom voor Thermphos

MIDDELBURG - Als het bedrijf Thermphos in Vlissingen-oost ook na 1 juli volgend jaar zink blijft uitstoten krijgt het een boete van 50.000 euro per overtreding. Dat heeft de provincie Zeeland besloten.

De boete kan oplopen tot maximaal twee ton. De Vlissingse fosforproducent moet de provincie ook elke maand meetresultaten laten zien.

http://www.pzc.nl/regio/zeeland/6573587/Dwangsom-voor-Thermphos.ece