Kern van het verhaal is dat de werkgever moet waarborgen dat binnen enkele minuten adequate hulp verleend kan worden.
Daarbij heeft de wetgever minimumeisen gesteld, waaraan de werkgever minimaal moet voldoen.
Het vervelende is, dat veel opleidingen voldoen aan de "minimale eisen" en dan roepen dat ze daarmee dus aan de arbo-eisen voldoen.
niets is minder waar. voor de meeste winkels zal dat voldoende zijn, maar in de industrie zal dat zeker niet het geval zijn.
je kan als werkgever wel willen dat er binnen enkele minuten adequate hulp verleend kan worden maar dan moeten de werknemers wel mee willen werken
veel "vastgeroeste" personeelsleden hebben geen zin in om BHV-er te zijn, hierdoor kan de werkgever maar met moeite aan de gestelde eisen voldoen
zie de commentaar van Krelis en
toen ik bij mijn vorige werkgever ging werken als uitzendkracht (!) werd mij gevraagd of ik BHV-er wilde worden. Daar zij op de afdeling niet voldoende BHV-ers hadden (en weer hebben)
bij de werkgever daarvoor wilde de BHV-ers een fim over EHBO zien, ipv zelf oefenen
Ik vraag me af wat een werkgever tegen zulkde werknemers kan doen
dezelfde werknemers die nu geen BHV willen zijn, verwachte wel van de diezellde werkgever dat er hulp is als hen wat overkomt......