Kijk horken heb je binnen elke groep, laat je algemene mening over het Sigma niet negatief beinvloeden door een slechte ervaring met enkele individuen. En bij een inzet stel je open op voor opdrachten vanuit welke hoek dan ook die komen, later is er tijd om hierover van gedachten te wisselen: Ook Sigmaleden kunnen niet om het waarom van een opdracht vragen op het moment van inzet.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook vind dat er een grote groep SIGMA's rondlopen (nog net geen stethoscoop om de nek) die zichzelf gigantisch goede dokters vinden, denken alles te weten, en de "gewone EHBO-ers" aan de kant drukken voor behandeling van een slachtoffer... onder het mom: Ik ben Sigma en jij niet, daarom weet ik meer, kan ik meer, enz..... Tijdens een oefening met Sigma's en niet sigma's zorgt dit voor gigantische wrijving, wat weer de oefening/behandeling niet ten goede komt.
Jammer genoeg zijn het dus niet "enkele individuen"... En doordat ik zelf slechte ervaring ermee heb, kan ik me dan ook zeker vinden in de mening die je daardoor vaker hoort over mensen binnen een Sigma groep.
En die groep verpest het voor de Sigma's met een goede mentaliteit, een niet-arrgante houding en een goed samenwerkingsvermogen. Jammer.
Omdat ik bij de oefening heel duidelijk van een aantal SIGMA leden het gevoel kreeg: "ik ben van de SIGMA, dus ik ben belangrijk, dus moet je naar mij luisteren".
Vandaar mijn vraag.
Gelukkig heb ik ook positieve ervaringen opgedaan van een SIGMA lid waarbij een gelijkwaardige samenwerking heel duidelijk aanwezig was.
Dit is dus een typisch vaak gehoorde mening over een aantal Sigma-leden.
Is gewoon een mentaliteitsprobleem die bij een groot aantal leden speelt.