Boek: 'Politie' (serie bundels orde en veiligheid)

Auteur Topic: Boek: 'Politie' (serie bundels orde en veiligheid)  (gelezen 4362 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Gepost op: 25 augustus 2010, 15:10:38
Ik heb gezocht naar een plek waar ik een vraag over een boek kan stellen in het forum, echter geen geschikte locatie gevonden.  Waar kan ik een vraag over een boek het beste stellen in het forum?


Freude am Fahren


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #1 Gepost op: 25 augustus 2010, 18:21:13
Probeer het hier eens!  O0


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #2 Gepost op: 25 augustus 2010, 18:30:16
Mooi bedankt ehh hoe heet je ook alweer oh ja Dinges 0098

Wie kent dit boek : Politie druk 2
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/politie-druk-2/1001004004573414/index.html

Bijna 1300 blz met alle ins- en outs van de poltie. Is het de moeite waard?
Als agent,
Als aspirant
Als aspirant in spé
Als wannebee copper... :-X
Als vul maar in

Het lijkt me een mooi en leerzaam boek maar er zijn weinig mogelijkheden om het boek in te kijken.
Freude am Fahren


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #3 Gepost op: 25 augustus 2010, 18:31:56
Mooi bedankt ehh hoe heet je ook alweer oh ja Dinges 0098

U wilt uw naam veranderd hebben in: Verstrooide professor?    >:D


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #4 Gepost op: 25 augustus 2010, 21:27:34
Het lijkt me een mooi en leerzaam boek maar er zijn weinig mogelijkheden om het boek in te kijken.

probeer het hier eens...  :) ;)
Samen sterk in de hulpverlening!


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #5 Gepost op: 25 augustus 2010, 22:11:32
Haha idd weinig mogelijkheden om in te kijken..... 0098

Thanx! O0
Freude am Fahren


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #6 Gepost op: 26 augustus 2010, 12:14:53
Het betreffende boek is er één uit een serie bundels over openbare orde en veiligheid, onder redactie van Erwin Muller. Zo zijn er ook bundels over de krijgsmacht, brandweer, detentie, crisisbeheersing en veiligheid.

Veiligheid heb ik zelf en Crisisbeheersing heb ik nu in mijn handen (nouja, bijna dan, anders kon ik niet typen). Ik weet niet wat jij als wannabe aspirant (of weet ik veel wat voor termen je gebruikt ;)) zoekt aan informatie, maar mijn ervaring is dat deze bundels vrij 'stevig' zijn. Per bundel zijn er meerdere schrijvers, dus het is wel afhankelijk van wie het betreffende deel voor zijn rekening heeft genomen, maar stukken die een hoog theoretisch gehalte hebben en niet al te makkelijk weg lezen kun je wel verwachten.

Ik denk, gebaseerd op mijn ervaring met andere bundels, dat het boek in mindere mate op de praktijk gericht is, maar meer zal gaan over de geschiedenis, het bestaansrecht, democratische beginselen, democratische borging, ontwikkelingen, enz. En dan meer gericht op wetenschappelijk- en beleidsniveau.

Dus als dat is wat je zoekt, ja, dan zal dit boek zeker de moeite waard zijn. Aan deze serie bundels werken in ieder geval wel de 'autoriteiten' op het gebied van openbare orde en veiligheid mee, zoals Muller, Feinaut, Rosenthal en Helsloot (en dan doe ik er nog een hoop tekort).
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s