GRIP 1 Zeer grote brand Onderdijk rietenkap - Wervershoof 19-5-2009

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand Onderdijk rietenkap - Wervershoof 19-5-2009  (gelezen 5891 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
stonden ze dicht bij elkaar?

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
00:48:10 20-05-09 A 1 S KOOPMANSTRAAT WERVERSHOOF
10. Noord-Holland Noord AMBU A1 34  
  0220999 CPA NH-Noord ( Monitorcode MKA )
  0220108 CPA NH-Noord ( Ambulance 10-107 Oost )

is daar wel heel erg in de buurt.. en de 104 was er ook al heen (op voorhand??)

S Koopmanstraat is eigenlijk het verlengde van de onderdijk, maar zit nog wel een paar km tussen, voorzover mij bekend woont/is het een tuinder.
de 104 staat nog bij de brand voor zover mij bekend.
Nemo me impune lacessit

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Vlak er tegen aan. Nog een mazzel dat er niet meer rieten kappen in de buurt staan, anders was de ramp helemaal niet te overzien geweest. gerucht gaat dat er een knal is gehoord en een auto hard is weggereden.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
geruchten hoor je altijd..... ;)

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
er is al veel te doen geweest over dit pand.

http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieuws/stadstreek/enkhuizen-westfriesland/article4661611.ece

ook zijn er rechtzaken over geweest waar mensen veel geld hebben verloren.
Nemo me impune lacessit

Diamondback

• Senior gebruiker
Dat zeg ik. Geruchten. Maar de algemene tendens bij de mensen uit de buurt was klip en klaar: dit stinkt.

De stolp in het rood is niet meer. Van het pandje ernaast in het blauw is de bovenverdieping uitgebrand. Het pand daarnaast zal waarschijnlijk behoorlijk wat waterschade hebben.

Voor degene die de moeite willen nemen om mijn waardeloze capaciteiten als fotograaf verder te bekijken verwijs ik naar:
http://s30.photobucket.com/albums/c346/diamondbacktherattler/brand%20onderdijk%2019%205%2009/

mvb

• Fotograaf
  • Senior gebruiker

Foto: Soulmaster

Diamondback

• Senior gebruiker
Raadsels rond grote brand in Onderdijk (update 3)
Gepubliceerd op 20 mei 2009, 07:44
Laatst bijgewerkt op 20 mei 2009, 17:47
 onderdijk -  
De oorzaak van de grote brand die dinsdagavond laat in Onderdijk een boerderij heeft verwoest is nog onbekend. De technische recherche stelt een onderzoek in. De politie roept getuigen op.

Omdat de sloopvergunning die voor de leegstaande boerderij begin mei is afgegeven omstreden was, menen veel dorpelingen dat 'het probleem is opgelost' door brandstichting. De eigenaar zegt echter zelf ook voor een raadsel te staan.

Het pand Onderdijk 83 had een rieten dak en is goeddeels uitgebrand. Korpsen Wervershoof, Medemblik, Drechterland en Enkhuizen (hoogwerker) richtten zich al snel op behoud van de panden ernaast. Zij konden echter niet voorkomen dat een naastgelegen woning vlam vatte. De bewoners, een moeder met haar vierjarige zoon, konden tijdig het huis verlaten. Hun huis liep zware schade op. Vanwege de dikke rook moesten de bewoners van twee andere woningen tegenover de boerderij ook hun huis verlaten.

De politie is op zoek naar getuigen. Wie rond middernacht op of in de omgeving van de Onderdijk iets verdachts heeft gezien of andere informatie heeft die van belang kan zijn voor het onderzoek wordt verzocht contact op te nemen via 0900-8844

bron: http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieuws/stadstreek/enkhuizen-westfriesland/article4729295.ece/Raadsels_rond_grote_brand_in_Onderdijk_update_3

Diamondback

• Senior gebruiker
Brand in stolpboerderij Wervershoof

Foto: Hans VenegoorKlik op de afbeelding voor meer foto's

WERVERSHOOF Aan de Onderdijk in Wervershoof is in de nacht van dinsdag op woensdag een historische leegstaande stolpboerderij afgebrand.

Daarbij raakte niemand gewond. De brandweer was woensdagochtend nog aan het nablussen. Over de toedracht is nog niets bekend. Door de grote hitte vatte een naastgelegen woonhuis ook vlam. Tien bewoners van twee tegenover gelegen huizen moesten worden opgevangen.

De brand is opmerkelijk omdat de stolpboerderij inzet was van een grote controverse. En aannemer wilde er 5 koopappartementen bouwen. De buurtbewoners en de boerderijstichting wilde heet pand koste wat kost behouden. De eigenaar van de leegstaande stolpboerderij in Wervershoof aannemer Grooteman van Dijk wilde niet reageren.

Voor video en interviews zie de bronvermelding.

bron: http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=98325&tijdlijn=1

Martijn Slotboom

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • Laten we het gezellig houden op het forum
06:54:27 21-05-09 10 BRAN Prio 1 ONDERDIJK 83 WERVERSHOOF Binnenbrand WVH844

toch weer brand ??