Ongewild schot / kogelvanger

Auteur Topic: Ongewild schot / kogelvanger  (gelezen 12019 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Gepost op: 20 mei 2009, 23:42:03
Ik heb veel ontlaadpunten gezien in den lande. Van een ''bullet-trap'' tot stalen vaten gevuld met zand.
Wat voor kogelvanger gebruikt u of kent u?

Een kogelvanger dient om een ongewild schot, dus de patroon, op te vangen. Bij het uitvoeren van de veiligheidsmaatregelen, valt er zeer zelden wel eens een ongewild schot.




sylvester1986

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 20 mei 2009, 23:48:59
Wij hebben op ons werk gewoon een soort van ijzeren cilinder met daarin rubber waar je je wapen kan ontladen, in dit geval de glock.
Verder gebruiken we ook een stalen vat met daarin zand, voor de diemaco.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #2 Gepost op: 20 mei 2009, 23:58:38
Wij hebben op ons werk gewoon een soort van ijzeren cilinder met daarin rubber waar je je wapen kan ontladen, in dit geval de glock.

Oranje van kleur?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 21 mei 2009, 00:00:32
Bij ons, ook de ijzeren cilinder met daarin iets ... om te laden en te ontladen.

Tevens zijn er op sommige plaatsen nog de oude bakken met zand, al worden die (bijna) nooit gebruikt  ;)

Oranje van kleur?

Yes
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #4 Gepost op: 21 mei 2009, 00:02:48
Zo links en rechts rust er best een ''taboe'' op. Wat is bij de politie, bijvoorbeeld, de procedure / maatregelen na zo'n schot?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 21 mei 2009, 00:10:54
Zo links en rechts rust er best een ''taboe'' op. Wat is bij de politie, bijvoorbeeld, de procedure / maatregelen na zo'n schot?

Géén idee, heb er één keer van gehoord, dat het daadwerkelijk goed was dat die vanger er hing ... Hoe dat verder is gegaan weet ik niet  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #6 Gepost op: 21 mei 2009, 00:13:20
Géén idee, heb er één keer van gehoord, dat het daadwerkelijk goed was dat die vanger er hing ... Hoe dat verder is gegaan weet ik niet  ::)

Frappant, hier aan deze kant weet ik dat ook niet... ::)

Dus het woordje ''taboe'' was juist gekozen.  ;D


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #7 Gepost op: 21 mei 2009, 00:29:13
Frappant, hier aan deze kant weet ik dat ook niet... ::)

Dus het woordje ''taboe'' was juist gekozen.  ;D

Tsja ... als het nooit voorkomt  ::) Dat zijn namelijk wél de verhalen die rond gaan ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #8 Gepost op: 21 mei 2009, 00:31:29
Tsja ... als het nooit voorkomt  ::) Dat zijn namelijk wél de verhalen die rond gaan ;)

Kijk, dan worden we wat wijzer.  O0 (niet sarcastisch bedoelt, maar ik weet v.w.b. ''jouw schuitje'' dan ff voldoende. ;))


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #9 Gepost op: 21 mei 2009, 00:36:33
Er is een wezenlijk verschil tussen geplande kogelvangers en ongeplande kogelvangers.
Dat kan varieren van een betonnen rioolbuis welke onder een bepaalde hoek uit de grond steekt (gewenst) tot het plafond (bijzonder ongewenst) Een TV (humoristisch maar ongewenst ... rekening man) en het tegenovergestelde van een kogelvanger.
Een loge welke aan 4 zijden voorzien was van kogelwerend glas waarbij een dienstplichtige binnen zat te "spelen".
Mijn  opvoedkundig bedoelde trap tegen de deur resulteerde in een PANG -pieuw -pieuw -pieuw -pieuw -pieuw -pieuw -pieuw -pieuw  geluid.

En dat zijn alleen nog maar praktijkvoorbeelden van de kogelvangers waar ik bij heb gestaan of kort nadat het gebeurd was bij kwam.
Dus ... het komt/kwam wel eens voor.
(Na de overgang van de Browning naar de Glock trouwens een stuk minder)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.