Ongewild schot / kogelvanger

Auteur Topic: Ongewild schot / kogelvanger  (gelezen 12045 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #10 Gepost op: 21 mei 2009, 00:39:50
Wat een eerlijkheid. Ik geloof dat bij mij nu ook wat verhalen beginnen te dagen....Van horen zeggen... ;D ;D O0


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #11 Gepost op: 21 mei 2009, 01:06:50
Slechts 1 maal een ongewild schot meegemaakt op de baan. En notabene met een Glock 19. Schutter had een aanvoerstoring. Klemzittende patroon, was alleen even regel 2 vergeten bij het verhelpen van een storing: het verwijderen van het magazijn. Haalde - nadat de weerbarstige patroon verwijderd was - om het wapen te ontspannen de trekker over...

Waarom de schutter niet door ondergetekende in functie als baancommandant compleet werd verrot gescholden: het in acht nemen van regel 1. Wapen ten alle tijden in de veilige richting - a.i. de kogelvanger. En daarbij zag de schutter nadien dusdanig wit om de neus dat ik welhaast medelijde met hem kreeg. ;D


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #12 Gepost op: 21 mei 2009, 01:20:26
Slechts 1 maal een ongewild schot meegemaakt op de baan. En notabene met een Glock 19. Schutter had een aanvoerstoring. Klemzittende patroon, was alleen even regel 2 vergeten bij het verhelpen van een storing: het verwijderen van het magazijn. Haalde - nadat de weerbarstige patroon verwijderd was - om het wapen te ontspannen de trekker over...

Waarom de schutter niet door ondergetekende in functie als baancommandant compleet werd verrot gescholden: het in acht nemen van regel 1. Wapen ten alle tijden in de veilige richting - a.i. de kogelvanger. En daarbij zag de schutter nadien dusdanig wit om de neus dat ik welhaast medelijde met hem kreeg. ;D
Ik heb weleens een ongewild schot op de baan gezien bij de schutter voor mij.... hij kreeg een huls in zijn shirt, en dook in elkaar, met de hand waarin het wapen zat naar zijn lichaam toe...... helaas met de vinger aan de trekker, dus zat er een gat in de zijkant van de baan.... ongeveer een halve meter daarachter stond een 2e schutter.....   :o
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #13 Gepost op: 21 mei 2009, 01:25:15
Bijzonder. Dat zie ik dus geregeld op de baan. Vooral in de zomer, met van die loszittende shirtjes. Ook erg handig zijn sandalen zonder sokken, slippers en hoge hakken. De mooiste was een bouwvakkersdécolleté!  ;D

Maar nog nooit iemand daardoor een schot zien lossen zoals jij beschrijft. Wel mooie brandplekjes zien kweken, meerdere malen zelfs. Maar steeds dat wapen alleen maar richting kogelvanger.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #14 Gepost op: 21 mei 2009, 01:27:40
Jullie dwalen af.....  ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #15 Gepost op: 21 mei 2009, 01:32:07
'sCusi...

zal waarschijnlijk te maken hebben met de topictitel. ;)


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #16 Gepost op: 21 mei 2009, 01:35:12
'sCusi...

zal waarschijnlijk te maken hebben met de topictitel. ;)

 :) Denk ik ook wel.... maar om nu over te gaan naar schietincidenten lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.  ;D
Ik denk dat jullie het wel snappen....  ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #17 Gepost op: 21 mei 2009, 01:45:41
Klinkt meteen weer zo beladen: schietincidenten.

Ik noem het het ingecalculeerde risico van schutters die te veel energie hebben en dus zonodig moeten bukken om hulzen te rapen. Ziehier 1 van mijn voorkeuren voor een revolver.  ;D


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #18 Gepost op: 21 mei 2009, 01:54:29
Klinkt meteen weer zo beladen: schietincidenten.

Ik noem het het ingecalculeerde risico van schutters die te veel energie hebben en dus zonodig moeten bukken om hulzen te rapen. Ziehier 1 van mijn voorkeuren voor een revolver.  ;D

Ik zou niet weten waar je het over hebt...  ;) ;D ;D
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #19 Gepost op: 21 mei 2009, 02:00:08
Bij een revolver blijven de hulzen gewoon in de cylinder zitten terwijl een pistool de hulzen juist uitwerpt, nadat het schot is gelost.
Pistoolschutters moeten dus bukken om de hulzen op te rapen. Ik maak gewoon de cylinder open en haal gewoon rustig mijn hulzen eruit.