Op de schietbaan sta je met z'n alle op een rijtje en geeft de IBT-intr de commando's, tenminste in A-A. Dit is buiten mijn vakantie om de enige keer dat ik mijn vwpn (ont)laad. Mijn vwpn ligt altijd doorgeladen in mijn kleidingkast en thuis in de kluis.
Als ik met vakantie ga ontlaad in hem gewoon in de kleedkamer.
Bij de KMar hoeven ze in principe niet te ontladen met het huidige holster van Ghost. Het holster kan je van de plaat afhalen en daardoor hoef je, je vwpn ook niet aan te raken. Krijg je dus ook geen ongewilde schoten.
IBT is bij ons hetzelfde maar zoals jullie het wapen opslaan is bij ons echt een hele grote NOOOOO GO. Bij aanvang van dienst
uit eigen wapenkluis halen en laden en bij eind van dienst ontladen en ongeladen in kluis terug bergen. Als je heb half geladen of
doorgeladen opbergt kan dit een reprimande of zelfs ontnemen van wapen tot gevolg leiden.
topic related, onze kogelvanger op cargo betreft een houten bak die gevuld is met zand. Op amsterdam hebben ze de zogenaamde
bullit-trap aan de muur geschoefd en als het goed is heeft de brigade grens van de Kmar een metalen bak in de muur geplaatst.
En op de schietbaan is het een grote muur van zand die af en toe nat gemaakt moet worden omdat we anders op de sahara staan
lijkt het wel
.
Enige ongewilde schoten ik tot nu toe heb gehad was tijdens noodweer en die kwamen of in de kaart of er net naast "je moet je toch
laten verrassen door het schot
". Wel weet ik dat een aantal collega's wel eens via de betonnen vloer hebben geprobeerd
de kaart te raken
.