Auto in brand na aanrijding treinovergang Holthoevensestraat TIS 2.3 GRIP1 - Teuge 21-5-2009

Auteur Topic: Auto in brand na aanrijding treinovergang Holthoevensestraat TIS 2.3 GRIP1 - Teuge 21-5-2009  (gelezen 13666 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

guest4965

  • Gast
Als ik de foto's zie en lees wat er gebeurt is, begrijp ik goed waarom er 3.2 is afgekondigd. De trein is, aan de foto's te zien, een stuk in brand geweest, en dat + de auto maakt het toch wel (grote) brand.

Naast de discussie over het wel/niet goed afgeven van een TIS hoop ik dat het aantal slachtoffers beperkt blijft... :-X


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Als ik de foto's zie en lees wat er gebeurt is, begrijp ik goed waarom er 3.2 is afgekondigd. De trein is, aan de foto's te zien, een stuk in brand geweest, en dat + de auto maakt het toch wel (grote) brand.

Naast de discussie over het wel/niet goed afgeven van een TIS hoop ik dat het aantal slachtoffers beperkt blijft... :-X

Het is TIS 2.3 ;)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
TIS scenario's hebben deels te maken met de zelfredzaamheid van de passagiers.

Of het nu TIS 3.2 is of TIS 2.3 zal met de omstandigheden te maken hebben gehad waarop de melding is binnen gekomen. Een machinist heeft geen handboek klaar liggen met alle TIS scenario's en zal ook niet denken ik kan beter TIS 2.3 geven want dan komt er mogelijk meer materiaal.

Gezien deze omstandigheden, de locatie, de klap met brand, is het niet ondenkbaar dat er ook direct rook in de trein aanwezig was met eventueel gewonden. Een derde TS is dan geen overbodige luxe lijkt mij.


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


IkWilbert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,495
  • BHV'er


guest4965

  • Gast
Het is TIS 2.3 ;)

Owja sorry, typefoutje moet kunne... ;D :D O0


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Rowin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615


mvb

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,349


Kaktus

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 158
Mogelijk twee doden door treinongeval

TEUGE - Bij een ongeval met een auto en een trein op een onbewaakte overgang bij Teuge (Gelderland) zijn donderdag mogelijk twee slachtoffers gevallen. Dat heeft een woordvoerster van de politie gezegd.
 
De politie baseert zich daarbij op de verklaringen van twee getuigen, onder wie de machinist van de trein.

De auto is uitgebrand en ligt onder de trein. De auto kwam in botsing met de trein en werd een stuk meegesleurd over het spoor.

Het treinverkeer tussen Apeldoorn en Deventer is gestremd. Op dit moment wordt geprobeerd de trein van de auto te halen, aldus de politiewoordvoerster. De voorkant van de trein is zwaar beschadigd.

De ongeveer vijftien passagiers in de trein bleven ongedeerd.

© ANP  
Bron: http://www.nu.nl/algemeen/1967527/mogelijk-twee-doden-door-treinongeval.html