Brimbrammer zou je iets meer kunnen vertellen over de situatie die jullie aantroffen? Hoever was de brand al ontwikkeld bijvoorbeeld en was er nog een mogelijkheid om een binnenaanval te doen?
Verder ben ik benieuwd hoe de melding is binnen gekomen, zat er een sprinkler installatie of OMS in het pand?
Ik hoor het graag.
Bij aankomst was er slechts lichte rook ontwikkeling aan de buitenzijde te zien, de meeste mensen die langs zouden rijden zal het wellicht niet eens opvallen.
De melding is gedaan door een collega in zijn vrije tijd, hij kwam er langs en zijn oog viel er wel op.
Voor zover ons bekend is er geen OMS melding van gekomen (wellicht niet aanwezig op dat adres evenals sprinkler), telefonische melding dus van een binnenbrand.
Toen wij op het brandadres aankwamen zagen we inderdaad enige rook uit het pand komen en ondanks het maar wat lichte rook was was het voor ons wel direct duidelijk dat er binnen meer aan de hand moest zijn dan dat ja van de rook aan de buitenzijde zou verwachten.
Bij een eerste check langs de gevel viel het op dat bepaalde ruimtes gezien door de ruiten vol stonden met rook.
Er was toen al opgeschaald naar middelbrand en enkele minuten later gelijk naar grote brand.
Gelijk na aankomst is er nog wel een binnen aanval gedaan door de eerste TS en later ook door de tweede TS maar gezien de zeer snelle ontwikkeling was het niet verantwoord en zelf onmogelijk om nog langer binnen te blijven, het was al te groot.
Na zo,n 10 minuten (schat ik) heeft ierdereen zich terug moeten trekken en ontwikkelde het zich allemaal in een zeer snel tempo, ook waren er vanuit het pand al snel diverse explosies.
De rest is bekend verhaal, de brand onwikkelde zich extreem snel en de opschaling ging in rap tempo door.