Omdat je naast mens ook de mening van een organisatie naar buiten brengt ... Je kunt zelf achter bepaalde idealen staan (neem als voorbeeld maar even Greenpeace) maar als je er tegen moet optreden, zul je toch op moeten treden.
Daarbij komt dat dit een vrij en openlijk toegankelijk forum is waar een ieder op kan ... Denk dat je bepaalde dingen binnen bepaalde grenzen moet houden
Maar ik mag aannemen dat er ook grenzen zijn voor de politie zelf.
In dit geval gaat het niet over een andere organistatie maar over de politie zelf......
Het lijkt mij niet dat het zo is dat een politie-man/vrouw alles maar moet accepteren.
Aan de ene kant wil mevr. Ter Horst dat de politie weer de baas op straat word en aan de andere kant wil ze nog meer bezuinigen door nog minder blauw op straat. (Er is al niet zo veel blauw meer op straat en zeker niet meer in de dorpjes in de provincies.)
Dat zijn 2 dingen die haaks op elkaar staan.
Ik vind het dan ook raar dat ik daar niemand over hoor, ook de politie-vakbonden niet.
Zijn deze uitspraken dan niet een "stok" om mee te slaan???
Onderling hebben jullie het er wel vaak over, anders worden er geen grapjes over gemaakt.
Het word eens tijd dat de politie laat weten hoe zij zich er zelf over denken al is het maar door de vakbonden.
De hogere leiding vind volgens mij alles wel best, zo lang de minister maar niet aan hun stoelen komt.