algemeen problemen in RK oostende

Auteur Topic: algemeen problemen in RK oostende  (gelezen 2957 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

_ambulancier100_

• Gast
Gepost op: 22 mei 2009, 09:41:50
Beste collega's en vrienden,

ik heet bart en zat vroeger in het rode kruis vlaanderen : afdel. oostende - belgie
op 1 maart 1993 stapte ik het rode kruis binnen om iets nuttigs te doen.
ik behaalde mijn brevet helper enige tijd later mijn interventie, verzorging/ambulancier 01332
toen begon de problemen:
een persoon  was pas in de afdel. met behaalde brevet interventie ( en was niet geslaagd voor verzorging) en begon de baas te spelen?
enige tijd later tijdens een samen komst van allle vrijwilligers en beroeps werd ons mede gedeelt dat deze persoon onze 2e adjunt is.
(zonder enige kennis of scholing  - tot adjunt benoemen, terwijl er anderen die eral  jaren dienst doen).   tot hij mij voorzich kreeg:
ik was dienstdoende bij rode kruis vlaanderen -C.A.P polder ziekenwagen - ambulance dienst ( beroeps) en ik kreeg schorsing daar hij ook niet geslaagd was om te kunnen meegaan met de ambulance  en het ene probleem na het andere kwam : beschuldigd geweest van het lastig vallen van jongere meisjes, op cirque du solei heb ik mijn vriendin leren kennen en omdat zij niet met hem wou heeft hij mij hele maal geschorst in 2007.  ik ben nu 33jaar beroepsambulancier rij met een ambulance van de 112  heb zilveren schouderkentekens en die komst mij nog het lastig maken zelf op mijn eigen werk. hij sprak onlangs mijn dienstchef aan zodoende dat ik mijn job zou verliezen, helaas kreeg hij geen beet.   Er is maar 1 persoon dat men gelooft in het rode kruis oostende en dat is die adjunt van 21jaar, ondertussen is hij voor de 3e x een herexamen voor zijn wobra DMH,  school studie - verpleegkundige.   dus ik kreeg geen kans meer om mijn brevetten bij te scholen en zijn reeds niet meer geldig.
wie heeft ook zn probleem gehad en hoe werd je geholpen

ambu

q300r_bc2

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 22 mei 2009, 10:01:04
Beste Bart,

Allereerst: 100% niet netjes om hier iemand met naam en toenaam te noemen; verwijder de naam nu uit de post is mijn advies.
Daarnaast: inhoudelijk kan ik weinig zeggen over de situatie, ben niet bekend met de situatie binnen het Vlaamse Rode Kruis. Je verhaal is wel lastig te lezen; het lijkt of je op het moment van schrijven erg boos/opgewonden was. Misschien is het goed het verhaal eens rustig op 'papier' te zetten en dan je vraag te stellen.

En voor de Nederlanders die - zoals ik - niet weten wat 'buizen' in bovenstaande context betekent ;):
bui·zen2
 overgankelijk werkwoord; buisde, heeft gebuisd
  (in België, informeel) laten zaken voor een examen

Bron: Van Dale Groot woordenboek hedendaags Nederlands

_ambulancier100_

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 22 mei 2009, 10:08:13
klopt

buizen  = gebuist zijn op school of rode kruis examens

_ambulancier100_

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 25 mei 2009, 23:46:38