Alcohol & redden gaat niet samen!

Auteur Topic: Alcohol & redden gaat niet samen!  (gelezen 26743 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

roel

• Junior gebruiker
  • **
  • Soms zit het mee, meestal zit het tegen.
    • KNRM wijk aan zee
Reactie #60 Gepost op: 12 februari 2004, 17:37:35
Ik zal het eerlijk toegeven ik mag graag een biertje drinken (soms wel eens te veel) maar hou altijd mijn hoofd er bij en stap niet meer in de auto of in een boot laat dat even duidelijk wezen. (dus ook geen ehbo gevallen meer en dergelijke voor de mensen die het echt willen weten)
plv. schipper knrm wijk aan zee

Dave

• Gast
Reactie #61 Gepost op: 12 februari 2004, 18:24:05
Maar Roel, is dat dan ook tijdens 'diensttijd' ?

Dave

roel

• Junior gebruiker
  • **
  • Soms zit het mee, meestal zit het tegen.
    • KNRM wijk aan zee
Reactie #62 Gepost op: 12 februari 2004, 19:15:54
nee natuurlijk niet dave
het is na zessen als de post sluit en soms nog wel veel later. (als we over strand praten dan).
als ik drank op heb en de pieper gaat dan ga ik ook niet heen sorry voor de mensen in het boothuis als ze opstappers te kort komen maar dit is nu eenmaal zo.
plv. schipper knrm wijk aan zee

Dave

• Gast
Reactie #63 Gepost op: 12 februari 2004, 20:20:02
Precies, en als je dienst hebt drink je toch ook een frisje?  ;D

Dave

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #64 Gepost op: 13 februari 2004, 09:58:33
Nu zijn er organisatie waar er niet met plogegen gewerkt wordt en hebben dus de mensen ten alle tijde dienst, dit wil niet zeggen dat ze niet meer mogen drinken maar wel moeten ze bezeffen dat er niet uitgerukt kan worden als er is gedronken. Hierbij is er stuk verantwoording van de opstappers zelf. Als je ook met meerdere opstappers/ schippers op pad bent spreekt het voor zich dat je er afspraken over maakt wie er nog gaan uitrukken. Normaal gesproken gebeurt dit bij alle organisaties.

9910001
9910001

Dave

• Gast
Reactie #65 Gepost op: 13 februari 2004, 12:18:45
Ben ik met je eens... maar dan moetten ze binnen de brigade daar wel open voor staan...

Dave

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #66 Gepost op: 13 februari 2004, 13:24:18
Ben ik met je eens... maar dan moetten ze binnen de brigade daar wel open voor staan...

Dave

Staan ze ook meestal wel, jouw ervaringen zijn in mijn ogen uitzonderlijk. Ik heb ook wel gezien dat ze voor de post zitten met een biertje voor hun neus. Hoewel misschien geoorleefd, ik vind dat ook niet kunnen. En de meeste (bijna alle denk ik) brigades zijn dat met me eens. Tijd dat tegen die (hardnekkig het slechte voorbeeld gevende) enkeling keihard opgetreden wordt!

Henk

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #67 Gepost op: 13 februari 2004, 14:15:57
Tuurlijk moet je wel het goede voorbeeld geven maar ik ga er van uit dat de meeste brigades dit ook als beeld hebben. Zelf ken ik geen voorbeelden waar ze extreem het verkeede voorbeeld gaven (open en bloot dan). Ken alleen een verhaal van een bierkrat als zitting in een boot bij een niet bij de bond aangesloten reddingsorganisatie welke het strand bewaakt op Texel, ik zeg erbij dat ik dit verhaal heb gehoord.

9910001
9910001

benII

• Forum gebruiker
  • pluk de dag voor je in een vaas eindigt
Reactie #68 Gepost op: 13 februari 2004, 14:34:19
hoi hoi

Ik ben eerste hulpverlener bij het RK en de kon. ver. ehbo wij mogen geen alcohol drinken tijdens dienst. Sterker nog we mogen zelfs geen alcohol vrij bier drinken omdat je dan naar bier ruikt en mensen niet weten of je wel of niet gedronken hebt.

greetz

max

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #69 Gepost op: 13 februari 2004, 19:07:24
Als ik de inzetverslagen zo eens lees, valt me op dat diverse reddingsbrigades na alarmering niet uitrukken. Wellicht komt dat omdat de crew al wat op heeft?
Het is niet goed dat ze er na alarmering niet uit gaan, maar aan de andere kant is het wel goed dat ze niet uitvaren als ze hebben gedronken!

Dan maar beter geen boot op het water... Of denk ik nu niet goed?

Christian