Alcohol & redden gaat niet samen!

Auteur Topic: Alcohol & redden gaat niet samen!  (gelezen 26751 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #80 Gepost op: 14 februari 2004, 23:24:01
Precies, ik sluit mij helemaal aan bij Matthijs...

Wanneer je in een alarmploeg zit, zonder piket rooster kun je niet achteraf gaan zeggen 'ik wist toch ook niet dat er niemand anders komt opdagen?' Dus je dient weldegelijk rekening te houden met een eventuele uitruk.

Dave
dus in feitte zeg je,heb je geen piketregeling kun je dus helemaal niet drinken.
Want als een ander drinkt,kan hij/zij niet mee,en dus moet ik mee op de uitruk

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #81 Gepost op: 15 februari 2004, 00:30:34
Ik zal mijn borrel er niet voor laten staan omdat mijn organisatie onvolde oproepen heeft om een piket regeling in te voeren. ALs je een piketregeling invoerd dan moet de de niet piketdienders ook niet mee nemen tijdens een uitruk omdat ze anders voordringen, krijg je die discussies. Veel te moeilijk, je moet je bedenken dat niet iedereen zich volgiet. Hoeveel uitrukken zijn er gemiddeld naar 22:00 uur, als je dan een borrel pakt is de rest van de bemanning vast wel beschikbaar.

9910001
9910001

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #82 Gepost op: 15 februari 2004, 04:16:42
Ik zal mijn borrel er niet voor laten staan omdat mijn organisatie onvolde oproepen heeft om een piket regeling in te voeren. ALs je een piketregeling invoerd dan moet de de niet piketdienders ook niet mee nemen tijdens een uitruk omdat ze anders voordringen, krijg je die discussies. Veel te moeilijk, je moet je bedenken dat niet iedereen zich volgiet. Hoeveel uitrukken zijn er gemiddeld naar 22:00 uur, als je dan een borrel pakt is de rest van de bemanning vast wel beschikbaar.

9910001

en als iedereen dat dan denkt ben je de sigaar. Dave drinkt niet, Mathijs ook niet en ik ook niet dus drie man hebben we altijd. Met twee kunnen we de boot al bemensen. Dus uitvaren kunnen we altijd. Bovendien kan ik mij niet voorstellen dat die borrel zo belangrijk is voor iemand...
Na 22.00 uur hebben we veel zoekakties. 5 % van alle uitrukken zijn tussen 22.00 uur en 09.00 uur. Als iemand niet thuis komt worden ze vaak pas laat ongerust.

Henk

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #83 Gepost op: 15 februari 2004, 10:56:58

9910001
wat is daar moeilijk aan,de piketgroep verzorgt de uitruk en de groep die geen piket heeft kan thuis blijven als de pieper gaat.En die groep kan wat mij betreft lazerus  naar bed gaan ;),als de piketgroep maar nuchter is en blijft.
Als je een piketregeling insteld,moet een ieder de dicipline in zich hebben om zich daaraan te houden.Ik weet das harstikke moeilijk,want we staan allemaal te stuiteren als de pieper gaat want we willen allemaal uitrukken ;)

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #84 Gepost op: 15 februari 2004, 12:23:04
Het is natuurlijk niet iedere avond lazerus, gewoon af en toe borrel. Verder varen de meeste boten te weinig om de bemanning in groepen te verdelen. De meeste boten varen ook met meer mensen uit als drie.

9910001
9910001

Dave

• Gast
Reactie #85 Gepost op: 15 februari 2004, 14:17:08
Wellicht zijn er in jou regio weinig klussen na 22.00 uur, 9910001.... Hier komt het toch regelmatig voor!

Daarbij moet je niet vergeten, dat men daar ook OVERDAG drinkt! Dus... je zult toch wel moeten weten, wie wel en wie niet kan drinken, toch?

Dave

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #86 Gepost op: 15 februari 2004, 14:50:28
Je hoeft niet te weten wie er wel en niet drinkt, je moet alleen weten dat je voldoende (nuchtere) bemanning beschikbaar hebt tijdens een actie. Bij minder acties kan je geen piket dienst invoeren omdat je dan veel meer mensen moet opleiden en dit bij moinder uitrukken is moeilijk uitvoerbaar. Het is niet alleen alcohol waardoor er mensen niet mee kunnen op een uitruk, op verjaardags visitie bij je schoonmoeder buiten de stad is het zelfde geval. Als je voldoende opstappers en schippers hebt dan hoeft niet iedereen te komen, of ze nu bij hun schoonmoeder zijn of thuis een borrel hebben gedronken maakt in dit geval niet uit. Je weet ook niet als je de stad uit gaat of er voldoende bemanning beschikbaar is.

9910001
9910001

Dave

• Gast
Reactie #87 Gepost op: 15 februari 2004, 15:03:08
Je hebt helemaal gelijk, mits... er VOLDOENDE bemanning is! En dat is niet overal het geval.
wanneer er (en dat is bijna overal) geen bemanning overdag beschikbaar is, blijft het een probleem wanneer ze drinken. Dat is zeker het geval bij die ene brigade...

Dave

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #88 Gepost op: 15 februari 2004, 18:22:49
Het merendeel van de mensen die drinken die doen dat meestal niet onder werktijd. Heb nooit begrepen waarom maar volgens is dat gewoon zo. Overdag is vaak meoilijk om voldoende bemanning te vinden het is ook begrijpelijk dat niet iedereen bij de baas altijd weg mag. Ik zie er zelf niet het probleem in als ik een biertje drink en dat niet meer kom als de pieper gaat. Zeker als ik er van uit kan gaan dat er voldoende andere nog wel weg kunnen.

9910001
9910001

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #89 Gepost op: 15 februari 2004, 19:21:24
Je hebt helemaal gelijk, mits... er VOLDOENDE bemanning is! En dat is niet overal het geval.
wanneer er (en dat is bijna overal) geen bemanning overdag beschikbaar is, blijft het een probleem wanneer ze drinken. Dat is zeker het geval bij die ene brigade...

Dave

als ik dit zo lees hebben jullie ook een personeelstekort ???