EHBO Vlaggen

Auteur Topic: EHBO Vlaggen  (gelezen 25410 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

joostvankempen

• REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #20 Gepost op: 27 mei 2009, 21:18:30
Allen, precies waarnaar ik op zoek was, discussie over het al dan niet mogen gebruiken van een rode kruis vlag....

De vraag was wat er gebruikt werdt en waar dat aan te schaffen was.... niet of het al dan niet toegestaan was om rode kruis vlaggen te gebruiken, wie wanneer het rode kruis of Jonston & Jonston opgericht heeft en wie wanneer welke advocaat in de rechtzaal gaat gebruiken.....

Erg nuttig.

MOD's topic kan wat mij betreft gesloten worden, nuttige informatie komt er toch niet uit..../

Omdat het toch ook wel mijn schuld is dat we een beetje zijn afgedwaald  :-[ én natuurlijk omdat ik nieuwsgierig ben, ben ik maar eens even gaan zoeken op internet.
Bij alle bekende vlaggendealers (Shipmate, Dokkumer) zijn ze inderdaad niet verkrijgbaar, zowel rood-wit als wit-groen niet. Via KNV EHBO zijn wel de blauw-gele verkrijgbaar, maar alleen voor aangesloten verenigingen.

Ook een google-actie (tekst én afbeeldingen) levert eigenlijk niks op: er zijn zelfs geen foto's van gehesen EHBO-vlaggen. Afbeeldingen zoeken op 'EHBO-vlag' levert wel foto's op van gehesen brigadevlaggen. Het wit-groene symbool levert wel veel hits op voor bordjes, stickers, wegwijzers etc.

Als ik nog eens terug ga naar onze situatie, hijsen we een nederlandse vlag en staat er op het infobord bij de opgangen van het strand: "bij gehesen vlag toezicht & EHBO aanwezig". Op de buitenkant van het gebouw zit dan groot het wit-groene symbool om te wijzen waar de EHBO is. Vind ik een prima oplossing, want wat komt er na een EHBO-vlag op je post? Een WC-vlag, een telefoonvlag en een gevonden-voorwerpen-vlag?
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch

Ernst Brokmeier

• Senior gebruiker
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #21 Gepost op: 27 mei 2009, 22:30:56
want wat komt er na een EHBO-vlag op je post? Een WC-vlag, een telefoonvlag en een gevonden-voorwerpen-vlag?
Weet niet wat jullie allemaal doen, maar bij ons hoeven ze voor de middelste twee niet aan te kloppen!  :D gevonden voorwerpen schuiven we door naar de politie, dus wij kunnen het aantal masten beperkt houden!  8)
Maar je hebt wel een punt!
[img]/img]

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #22 Gepost op: 27 mei 2009, 22:49:47
Ik denk dat je zoveel mogelijk de groen-witte pictogrammen moet gaan hanteren. Men raakt hier steeds beter mee bekend, je ziet ze ook terug bij bedrijven, publieke gebouwen en ook op voertuigen.
Deze pictogrammen geven duidelijk aan welke voorziening aanwezig is.

Zoals:
Eerste hulp

Nooddouche

AED

Dan zit je ook niet met de vraag of het symbol van een bepaalde club is, zodat je deze niet mag gebruiken.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

camende

• Reddingsbrigade & LOTUS & Sigma
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #23 Gepost op: 28 mei 2009, 07:18:47
Ik denk dat je zoveel mogelijk de groen-witte pictogrammen moet gaan hanteren. Men raakt hier steeds beter mee bekend, je ziet ze ook terug bij bedrijven, publieke gebouwen en ook op voertuigen.
Deze pictogrammen geven duidelijk aan welke voorziening aanwezig is.

Zoals:
Eerste hulp

Nooddouche

AED

Dan zit je ook niet met de vraag of het symbol van een bepaalde club is, zodat je deze niet mag gebruiken.

Maarten, dat lijkt mij ook goed, dat soort bordjes / stickers hebben we, nu echter nog een leverancier die een dergelijke vlag kan leveren... toch maar kijken of we die dan niet kunnen laten maken.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 28 mei 2009, 09:04:24
Maarten, dat lijkt mij ook goed, dat soort bordjes / stickers hebben we, nu echter nog een leverancier die een dergelijke vlag kan leveren... toch maar kijken of we die dan niet kunnen laten maken.

Misschien zit daar wel handel in. (Als dat echt zo is duikt Medisol daar wel op.. ;) )

Henk.

RemcoV

• Forum gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 30 mei 2009, 18:07:28
(...)

AED

Zou dan wel gelijk het nieuwe AED logo gebruiken...

http://www.erc.edu/index.php/newsItem/en/nid=204/

Remco
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 30 mei 2009, 19:04:03

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #27 Gepost op: 10 juli 2009, 15:18:34
Ook wij hadden een rood kruis op een witte achtergrond.
Omdat dat echt aan het Rode Kruis toebehoort hebben we dat vervangen.

En dan wil je toch laten blijken dat we Eerste Hulp bieden, maar ook dat we reddingsbrigade zijn.
Het is zodoende een fraai ontwerp geworden met een oranje kruis op een witte vlag en de vermelding reddingsbrigade Bloemendaal.

Als de post open is kan je de vlag goed zien via onze beachcam: http://www.reddingsbrigade-bloemendaal.nl/beachcam.html
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!

Richard

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #28 Gepost op: 4 augustus 2009, 21:27:18
Beste allemaal,

Ben eens in de telefoon geklommen en wat blijkt alles is te koop maar er hangt een prijskaartje aan. Wel is het zo hoe meer je er laat drukken hoe goedkoper het wordt en dat is aanzienlijk kan ik jullie vertellen. Eigenlijk zou dit iets voor de bond zijn 50 groene vlaggen met wit kruis bestellen en deze dan tegen kostprijs doorverkopen aan de reddingsbrigades met 5 euro administratiekosten dan natuurlijk.  oooo ja niet vergeten de hulpverleningscijfers te mailen anders val je helemaal buiten de bood . Nee ben bang dat dat niet gaat lukken maar dat is mijn persoonlijke mening. Ben wel erg benieuwd of er veel animo is voor een groene vlag met wit kruis wie weet kunnen we er wat mee

bAdemArk

• Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #29 Gepost op: 4 augustus 2009, 22:22:44
Vanuit Zwolle is er wel interesse voor een vlag (of twee).

Groeten,
Mark