Allen, precies waarnaar ik op zoek was, discussie over het al dan niet mogen gebruiken van een rode kruis vlag....
De vraag was wat er gebruikt werdt en waar dat aan te schaffen was.... niet of het al dan niet toegestaan was om rode kruis vlaggen te gebruiken, wie wanneer het rode kruis of Jonston & Jonston opgericht heeft en wie wanneer welke advocaat in de rechtzaal gaat gebruiken.....
Erg nuttig.
MOD's topic kan wat mij betreft gesloten worden, nuttige informatie komt er toch niet uit..../
Omdat het toch ook wel mijn schuld is dat we een beetje zijn afgedwaald
én natuurlijk omdat ik nieuwsgierig ben, ben ik maar eens even gaan zoeken op internet.
Bij alle bekende vlaggendealers (Shipmate, Dokkumer) zijn ze inderdaad niet verkrijgbaar, zowel rood-wit als wit-groen niet. Via KNV EHBO zijn wel de blauw-gele verkrijgbaar, maar alleen voor aangesloten verenigingen.
Ook een google-actie (tekst én afbeeldingen) levert eigenlijk niks op: er zijn zelfs geen foto's van gehesen EHBO-vlaggen. Afbeeldingen zoeken op 'EHBO-vlag' levert wel foto's op van gehesen brigadevlaggen. Het wit-groene symbool levert wel veel hits op voor bordjes, stickers, wegwijzers etc.
Als ik nog eens terug ga naar onze situatie, hijsen we een nederlandse vlag en staat er op het infobord bij de opgangen van het strand: "bij gehesen vlag toezicht & EHBO aanwezig". Op de buitenkant van het gebouw zit dan groot het wit-groene symbool om te wijzen waar de EHBO is. Vind ik een prima oplossing, want wat komt er na een EHBO-vlag op je post? Een WC-vlag, een telefoonvlag en een gevonden-voorwerpen-vlag?