Amber alert: Katja Leendertz - Ede 27-5-2009

Auteur Topic: Amber alert: Katja Leendertz - Ede 27-5-2009  (gelezen 28958 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #20 Gepost op: 27 mei 2009, 21:03:23
Erg jammer dat er toch nog een hoop mensen zijn die zwart wit denken.


Het is jammer dat mijn post deze indruk achter heeft gelaten. Dit is nooit mijn bedoeling geweest.


Ik kan het daarom meer waarderen dat mensen prive detective gaan spelen ipv dat mensen totaal niks doen en even gaan zitten afgeven op een forum op de mensen die wel iets ondernemen.


Ik vind het jammer dat mijn reactie wordt gezien als "even gaan zitten afgeven". Ik heb alleen geprobeerd kritisch mee te denken.


Daarom respect voor de keuzes van het moderator team alhier op het forum!


Respect, dat heb ik ook zeker voor de keus die de moderator in kwestie heeft gemaakt. Gezien het feit dat mijn posts niet op respect kunnen rekenen en ik schijnbaar een aantal mensen heb beledigd, gekrenkt of wat dan ook, trek ik bij deze mijn mening in. Ik wil één van de moderators daarom verzoeken mijn post uit dit topic te verwijderen zodat we dit topic weer kunnen wijden aan de zoektocht naar het meisje. Daar is het immers allemaal om te doen.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #21 Gepost op: 27 mei 2009, 21:13:28
Post verwijderen om tot de corebusiness van dit topic te komen is goed.

Maar niet om een afwijkend geluid te laten verdwijnen. Jouw motivatie om te schrijven wat je hebt geschreven kwam op mij echt niet over als afgeven. Gewoon iemand die nadenkt of je iets wel of niet moet doen.

@ mods: afsplitsen een optie?


Gast48368

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 27 mei 2009, 21:17:56
Zo hebben we allemaal onze in en outputs op diverse momenten, ook in een discussie als deze. Daar zijn discussies goed voor, en laten we mekaar blijven respecteren in zijn of haar denkwijze. Dat iemand zijn denkwijze aan gaat passen in een discussie omdat hij of zij er over na is gaan denken vind ik alleen maar goed, en verdient ook respect.

Daarom laten we ook alles staan zoals het staat.

We gaan weer on-topic waar het topic om begonnen is: De vermissing/ontvoering van het meisje.

Anneke

moderator.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #23 Gepost op: 27 mei 2009, 23:35:47
Persoonsgegevens en adressen gaat volgens mij wel een beetje (té) ver, daarom even afgesplitst en in het mod. hok gezet!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #24 Gepost op: 27 mei 2009, 23:36:32
Persoonsgegevens en adressen gaat volgens mij wel een beetje (té) ver, daarom even afgesplitst en in het mod. hok gezet!

oke bedankt!
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #25 Gepost op: 28 mei 2009, 12:17:11
Feit blijft, dat ondanks deze discussie, het meisje nog steeds spoorloos is. De politie is met man en macht op zoek, maar waar moeten zij beginnen? Dit is het nadeel van open grenzen, aangezien men binnen een uur of anderhalf, de grens over kan zijn. In Amerika spreekt men altijd over de kritische 24 uur, ik hoop dat het in Nederland minder drastisch is.

Ik snap niet dat er mensen zijn, die een weerloos kind meenemen. Mochten er daarom persoonlijke gegevens opduiken, persoonlijk zou ik ze laten staan. Ook speculaties e.d. kunnen alsnog in een goede richting leiden.

Ik hoop dat ze gevonden wordt !


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #26 Gepost op: 28 mei 2009, 15:26:46
Feit blijft, dat ondanks deze discussie, het meisje nog steeds spoorloos is. De politie is met man en macht op zoek, maar waar moeten zij beginnen? Dit is het nadeel van open grenzen, aangezien men binnen een uur of anderhalf, de grens over kan zijn. In Amerika spreekt men altijd over de kritische 24 uur, ik hoop dat het in Nederland minder drastisch is.

Ik snap niet dat er mensen zijn, die een weerloos kind meenemen. Mochten er daarom persoonlijke gegevens opduiken, persoonlijk zou ik ze laten staan. Ook speculaties e.d. kunnen alsnog in een goede richting leiden.

Ik hoop dat ze gevonden wordt !

Als het echt de vader is die haar heeft meegenomen zal er wel een reden voor zijn die ik wellicht wel zou kunnen begrijpen (het goedkeuren doe ik niet!) Ook zal de 24 uur dan niet zo kritisch zijn denk ik (Tho you never know.. Zie familiedrama Zwijndrecht)..


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #27 Gepost op: 28 mei 2009, 17:36:45
http://www.telegraaf.nl/binnenland/4027424/__Katja_nog_steeds_spoorloos__.html?p=21,1

Katja nog steeds spoorloos
Door Marjolein van der Gaag en Jolande van der Graaf

EDE -  De 7-jarige Katja Leendertz is nog steeds spoorloos na haar ontvoering woensdag in Ede. De politie zegt niet uit te sluiten dat het meisje gevaar loopt ondanks het feit dat zij door familieleden is meegenomen.

“We kunnen dat gevaar niet inschatten”, aldus een woordvoerder van de plaatselijke politie waar een tiental rechercheurs met het onderzoek belast is.

De politie bevestigt dat Katja's moeder gisteren aangifte deed van de vermissing, maar dat haar vader, een Nederlander die mogelijk in de VS zou wonen, onbereikbaar is. Dat versterkt het vermoeden dat hij achter de ontvoering zit.

Opsporingsbevel

Gelijktijdig met het uitgeven van een Amber Alert voor Katja is gistermiddag een internationaal opsporingsbevel uitgestuurd en zijn autoriteiten op luchthavens in binnen- en buitenland gewaarschuwd om naar het kind uit te kijken.

De grijze Opel waarin Katja werd meegenomen werd later gistermiddag dankzij een tip door het Amber Alert teruggevonden in een woonwijk in Ede. Om opsporing te bemoeilijken hebben de ontvoerders het kind daar vrijwel zeker in een andere gereedstaande auto gezet. Hoewel getuigen die overstap en het kenteken van de tweede vluchtauto gezien kunnen hebben, wilde de politie Ede gisteren de exacte locatie niet bekendmaken. Het aangevoerde argument hiervoor is dat dat 'daderwetenschap' zou zijn.

Getuigen

Getuigenverklaringen over wat zich gisterochtend bij het plein van de Cavaljéschool in Ede heeft afgespeeld, lopen uiteen. Een schoolgenootje van Katja zag de ontvoering gebeuren en omschrijft die als ronduit gewelddadig. Anderen melden dat het meisje bij een vrouw in de auto op schoot is gekropen of gezet.


erik 67

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,622
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #28 Gepost op: 28 mei 2009, 20:24:08
EDE - De 7-jarige Katja Leendertz uit Ede is ontvoerd door haar vader. Een vertegenwoordiger van de vader heeft dat aan de politie verteld. Deze persoon heeft ook laten weten dat het meisje het goed maakt.

Het is nog niet bekend waar Katja is. Volgens de politie zit ze waarschijnlijk met haar vader in het buitenland. De recherche gaat door met het onderzoek om te achterhalen waar de twee zijn.

Het meisje werd woensdag door een man en een vrouw aangesproken op het plein van de Cavaljéschool en meegenomen in een grijze auto.

http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieuws/nieuwsartikel/279941/Katja-Leendertz-door-vader-ontvoerd.htm


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #29 Gepost op: 29 mei 2009, 00:06:01
Katja Leendertz


Nieuwe informatie:

Dit Amber Alert is vervallen.

De zevenjarige Katja wordt nog steeds vermist en verblijft vermoedelijk
met haar vader in het buitenland.
Ze is ontvoerd uit Ede op 27 mei 2009.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)