Amber alert: Katja Leendertz - Ede 27-5-2009

Auteur Topic: Amber alert: Katja Leendertz - Ede 27-5-2009  (gelezen 29383 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #30 Gepost op: 29 mei 2009, 00:33:32
:( Jammer dat de inzet niet heeft mogen baten.
Ik hoop dat ze weer snel terug is in Nederland.




Hoe gaat dit hier nu verder?  :)
Wordt dit topic-item nu gesloten zodat er een plaats komt voor een volgend vermist kind?  :-\
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #31 Gepost op: 29 mei 2009, 00:37:15
Katja Leendertz


Nieuwe informatie:

Dit Amber Alert is vervallen.

De zevenjarige Katja wordt nog steeds vermist en verblijft vermoedelijk
met haar vader in het buitenland.
Ze is ontvoerd uit Ede op 27 mei 2009.


bron?


Rowin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #32 Gepost op: 29 mei 2009, 00:39:40
bron?
De amber-mail, kreeg hem zelf ook ;)


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #33 Gepost op: 29 mei 2009, 01:11:28
bron?

De mail die ik om 19:49 kreeg.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #34 Gepost op: 29 mei 2009, 01:13:38
:( Jammer dat de inzet niet heeft mogen baten.
Ik hoop dat ze weer snel terug is in Nederland.




Hoe gaat dit hier nu verder?  :)
Wordt dit topic-item nu gesloten zodat er een plaats komt voor een volgend vermist kind?  :-\


Ik neem aan (hoop) dat dit topic open blijft voor eventuele verdere informatie omtrent de vermissing van Katja. Voor een eventuele volgende vermissing komt neem ik aan een nieuw topic. Hopelijk is dit dus ook het laatste topic over een amber alert, maar ik denk dat dat valse hoop is.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #35 Gepost op: 29 mei 2009, 01:28:16
:( Jammer dat de inzet niet heeft mogen baten.
Ik hoop dat ze weer snel terug is in Nederland.

Wie weet...maar ik zou zoiets niet durven zeggen, zonder achtergrond info over de gezinssituatie.
Ik ken bv. ook verhalen over ontvoeringen waarbij iedereen er gelukkig van werd, als je begrijpt wat ik bedoel.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #36 Gepost op: 29 mei 2009, 02:48:05
Wie weet...maar ik zou zoiets niet durven zeggen, zonder achtergrond info over de gezinssituatie.
Ik ken bv. ook verhalen over ontvoeringen waarbij iedereen er gelukkig van werd, als je begrijpt wat ik bedoel.

Sorry Dinges, dat ik zo laat reageer. Ik zat ff in de kroeg te beppen.
Ja, ik snap het helemaal. Nou, wie weet horen we de ins en outs nog wel eens hier of in de media.
Afwachten maar.
Hee, ik ga nu echt naar bed..anders hoeft dat ook al niet meer.
 
vr.gr.
Jan
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #37 Gepost op: 29 mei 2009, 10:08:32
Topic blijft open alleen gaat het sticky eraf!  :)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #38 Gepost op: 29 mei 2009, 11:40:20
Misschien kan even de titel worden aangepast met de meest actuele info, de auto kan er in ieder geval vanaf, die is gevonden.
Samen sterk in de hulpverlening!


Michelle1983

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 29 mei 2009, 13:14:15
Vader Katja Leendertz vertelt exclusief verhaal aan Ede Stad.nl (+video)
vrijdag 29 mei 2009 12:33

EDE - De vader van Katja Leendertz heeft vrijdagochtend exclusief zijn verhaal gedaan aan Ede Stad. De vader belde vanuit de Verenigde Staten met nieuwsblad Ede Stad om zijn kant van het verhaal te vertellen. Hij zegt dat hij erg geschrokken is van de paniek die na de ontvoering is ontstaan. ,,Ik heb zes jaar strijd gevoerd. De moeder heeft de laatste jaren alle contact met mijn dochter tegen gehouden. Ik heb nu eindelijk alleenrecht over mijn dochter gekregen en ik heb haar gelijk opgehaald bij school."

door Lisette Ruzius

De vader vindt het verschrikkelijk dat hij als boeman door mensen wordt afschilderd. ,,Het gaat fantastisch met haar hier in Pennsylvania'', gaat de vader verder. ,,Ze lacht, ze giechelt en ze heeft nieuwe kleren gekregen.''

De man heeft de moeder niet laten weten dat de rechtbank in zijn voordeel had beslist, omdat hij bang was dat zijn ex Katja zou ontvoeren naar de Oekraïne, waar de moeder van origine vandaan komt. ,,Als zij had geweten dat ik volledig gezag had gekregen, dan had ze Katja meegenomen en had ik haar niet meer gezien. Ik heb altijd geprobeerd alles met schikken te regelen, maar dit is het eindpunt van de pyramide die door de moeder is gespitst."

Psycholoog
Hij vervolgt: ,,Het is nu mijn verantwoording dat de moeder haar kind gaat zien. Ik hoop dat ze hieraan mee gaat werken. Natuurlijk heeft mijn dochter gehuild omdat ze haar moeder wilde zien. We hebben morgen een afspraak met de psycholoog, want ik wil mijn kindje graag goed verzorgen." Volgens de vader kan Katja het goed vinden met haar nieuwe moeder. ,,Ik heb een Russische vrouw en ze gaan goed met elkaar om. Naar omstandigheden is Katja gelukkig.''

Toen de vader hoorde over de paniek die in Ede was ontstaan, heeft hij gelijk met de politie gebeld. ,,Ik wist niet dat er kortgeleden een kind was ontvoerd door ontuchtplegers. Ik had die paniek nooit verwacht, want ik haalde gewoon mijn dochter op."

De vader vertelt dat zijn dochter geboren is in de Verenigde Staten. ,,Ik ben zelf in 1979 naar Amerika vertrokken." De vader had zijn dochter sinds september 2006 niet meer gezien. ,,Ik was er helemaal kapot van. Ik heb tienduizenden dollars uitgegeven aan advocaatkosten. De moeder zei altijd dat ik mijn dochter mocht zien, maar heeft nooit meegewerkt. Dat is precies de reden waarom ik nu van de rechter het volledige gezag over mijn dochter heb gekregen."

Huilen
Volgens de vader heeft de moeder altijd het volledige contact tussen hem en zijn dochter afgehouden. ,,Dat ging mij erg aan mijn hart. Ik kon nooit telefonisch met Katja spreken en ook kreeg ze mijn cadeautjes niet. Daar heb ik erg onder geleden. Ik ben dolgelukkig dat ik mijn dochter nu bij me heb. Natuurlijk zijn er momenten dat Katja even moet huilen. Dit is de afsluiting van haar oude leven, maar er gaan nu nieuwe dingen gebeuren die ook mooi zijn.''

De politie bevestigt ook met een man gesproken te hebben die zegt de vader van Katja te zijn. Dit laat politiewoordvoerder Paul Koetsier weten. De man heeft dezelfde details verteld als in dit verhaal staan. ,,We weten alleen nog steeds niet hoe het met Katja gaat, want we hebben haar zelf nog niet gesproken", aldus Koetsier.

Ede Stad heeft moeite gedaan om de moeder van Katja een reactie te vragen, maar vooralsnog is dit niet gelukt.

http://www.edestad.nl/page/Lokaal/Regionaal-Detail/Vader-Katja-Leendertz-vertelt-exclusief-.371963.news