Heeft daar volgens mij niets mee te maken
De ME is vorig jaar ook ingezet met de problemen in Zandvoort
Inzet mobiele eenheid werpt zijn vruchten af
De inzet van veel politie in Zandvoort tegen onruststokende jongeren van vooral Marokkaanse afkomst, heeft succes.
Zaterdag was het een gering probleem volgens een politiewoordvoerder. Een zestal jongeren werd toen aangehouden. Vrijdagavond was er slechts één aanhouding.
Woensdag en vooral donderdag liep het fors uit de hand, greep de politie hard in en werden tientallen aanhoudingen verricht. Sindsdien wordt al op de stations in Amsterdam in de gaten gehouden of groepen Marokkaanse jongeren naar de badplaats willen om keet te trappen.
Dit weekeinde waren leden van de Mobiele Eenheid nadrukkelijk aanwezig op de boulevards in Zandvoort. Zondag kwam pas tegen half drie een peloton ME via de Zeeweg naar de kust. Om de file te ontwijken namen de politiewagens het fietspad. Vooralsnog bleef het zondagmiddag rustig.
(vorig jaar)
Zandvoort geeft jongeren een gebiedsontzegging
Jongeren die zich deze zomer in en om het strand van Zandvoort misdragen riskeren een gebiedsontzegging.
Het gaat om het gebied rond het station, de Middenboulevard en het strand. De mogelijkheid tot gebiedsontzegging heeft burgemeester Niek Meijer in het leven geroepen om de grote overlast tegen te gaan. In de zomer worden veel badgasten lastig gevallen door meestal Marokkaanse jongeren uit Amsterdam. De lastpakken kunnen bij een eerste overtreding een verbod van maximaal 14 dagen krijgen, bij de tweede overtreding een verbod tot maximaal zes maanden.
(dit jaar)