ME inzetten op Boulevard Scheveningen

Auteur Topic: ME inzetten op Boulevard Scheveningen  (gelezen 4293 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Politiefan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
Gepost op: 28 mei 2009, 16:39:57
'ME inzetten op boulevard Scheveningen'

28-05-09 15:05 Tell a friend
 
DEN HAAG - Op de boulevard van Scheveningen wordt zo nodig een parate eenheid van de ME ingezet om de orde te handhaven.
 
Minister Ter Horst antwoordt dat op vragen van de PVV in de Tweede Kamer over de overlast van hangjongeren. Die zouden een plaag zijn voor bezoekers en ondernemers in de badplaats. De PVV spreekt zelfs van 'strandterroristen'.

Ter Horst zegt de overlast onacceptabel te vinden. Met Den Haag is inmiddels afgesproken dat de politie meer zal surveilleren en er worden extra agenten ingezet. Als het deze zomer echt de spuigaten uitloopt, staat de Mobiele Eenheid klaar om hard in te grijpen, schrijft de minister aan de Kamer.

http://www.rtvwest.nl/nieuwsitem/30860




skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #1 Gepost op: 28 mei 2009, 18:53:05
Goh, wat wordt er hard gereageerd door minister Ter Horst.
Was dit ook zo in Gouda of Utrecht?
Of is er in Scheveningen een ander risico aan verbonden en worden toeristen de dupe van deze vervelende praktijken.
Ja, dan moet je natuurlljk hard inzetten want stel je voor dat al die bezoekers uit het buitenland toch eens zouden denken dat het een troep wordt in Nederland.

 >:(
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #2 Gepost op: 28 mei 2009, 19:45:59
Goh, wat wordt er hard gereageerd door minister Ter Horst.
Was dit ook zo in Gouda of Utrecht?
Of is er in Scheveningen een ander risico aan verbonden en worden toeristen de dupe van deze vervelende praktijken.
Ja, dan moet je natuurlljk hard inzetten want stel je voor dat al die bezoekers uit het buitenland toch eens zouden denken dat het een troep wordt in Nederland.

 >:(
en het is dichtbij Den Haag......................


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 28 mei 2009, 22:58:16
Heeft daar volgens mij niets mee te maken  ::)

De ME is vorig jaar ook ingezet met de problemen in Zandvoort  ;)

Inzet mobiele eenheid werpt zijn vruchten af

De inzet van veel politie in Zandvoort tegen onruststokende jongeren van vooral Marokkaanse afkomst, heeft succes.
Zaterdag was het een gering probleem volgens een politiewoordvoerder. Een zestal jongeren werd toen aangehouden. Vrijdagavond was er slechts één aanhouding.
Woensdag en vooral donderdag liep het fors uit de hand, greep de politie hard in en werden tientallen aanhoudingen verricht. Sindsdien wordt al op de stations in Amsterdam in de gaten gehouden of groepen Marokkaanse jongeren naar de badplaats willen om keet te trappen.
Dit weekeinde waren leden van de Mobiele Eenheid nadrukkelijk aanwezig op de boulevards in Zandvoort. Zondag kwam pas tegen half drie een peloton ME via de Zeeweg naar de kust. Om de file te ontwijken namen de politiewagens het fietspad. Vooralsnog bleef het zondagmiddag rustig.


(vorig jaar)

Zandvoort geeft jongeren een gebiedsontzegging

Jongeren die zich deze zomer in en om het strand van Zandvoort misdragen riskeren een gebiedsontzegging.
Het gaat om het gebied rond het station, de Middenboulevard en het strand. De mogelijkheid tot gebiedsontzegging heeft burgemeester Niek Meijer in het leven geroepen om de grote overlast tegen te gaan. In de zomer worden veel badgasten lastig gevallen door meestal Marokkaanse jongeren uit Amsterdam. De lastpakken kunnen bij een eerste overtreding een verbod van maximaal 14 dagen krijgen, bij de tweede overtreding een verbod tot maximaal zes maanden.

(dit jaar)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


EvD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Reactie #4 Gepost op: 29 mei 2009, 19:07:37
Goh, wat wordt er hard gereageerd door minister Ter Horst.
Was dit ook zo in Gouda of Utrecht?
Of is er in Scheveningen een ander risico aan verbonden en worden toeristen de dupe van deze vervelende praktijken.
Ja, dan moet je natuurlljk hard inzetten want stel je voor dat al die bezoekers uit het buitenland toch eens zouden denken dat het een troep wordt in Nederland.

 >:(

Dan wordt er een keer 'hard' gereageerd door de minister en dan is het weer niet goed....


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #5 Gepost op: 29 mei 2009, 19:28:55
Dan wordt er een keer 'hard' gereageerd door de minister en dan is het weer niet goed....

Goed dat je de nadruk legt op een keer....  ;D

Dit zou ze altijd moeten doen.  ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 29 mei 2009, 20:03:25
Opzich niet iets nieuws in Scheveningen. In 1979 waren er zowel de Spoorwijk en op Scheveningen de z.g. Zomerrellen.


EvD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Reactie #7 Gepost op: 30 mei 2009, 18:04:27
Goed dat je de nadruk legt op een keer....  ;D

Dit zou ze altijd moeten doen.  ;)

Ben het niet met je eens eigenlijk. Ter Horst is uiteindelijk wel een van de weinige ministers die eigenlijk best harde taal spreekt. Helaas wordt dit vaak niet zo breed uitgemeten zoals dit bij Wilders gebeurt.


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 30 mei 2009, 18:54:17
ter Horst harde taal spreken? waar en waneer dan.


EvD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Reactie #9 Gepost op: 31 mei 2009, 00:02:39
ter Horst harde taal spreken? waar en waneer dan.

O.a. Pauw en Witteman, Buitenhof, Volkskrant Magazine enz.

Harde taal in de zin van: zaken benoemen, er niet om heen draaien en de vinger op de zere plek leggen.

Je kunt zeggen wat je wilt, zó slecht is het allemaal ook weer niet. Er is in 3 jaar tijd wel 10,6% salaris bijgekomen, meer dan de inflatie. Weinig andere CAO's die dat er zo uitgesleept hebben. De maatschappij heeft in zijn algemeenheid een probleem, met de vinger naar Den Haag wijzen is makkelijk, maar niet echt reëel.

Waardering in woorden zegt ook iets. En ja, de tramconducteur is natuurlijk iets wat depressief blijft hangen, maar diegene die goed opgelet hebben, horen ook veel positiefs over het politiewerk en politiemensen.