GRIP 1 Botsing goederentrein stoptrein - Zwolle 29-5-2009

Auteur Topic: GRIP 1 Botsing goederentrein stoptrein - Zwolle 29-5-2009  (gelezen 5318 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #10 Gepost op: 29 mei 2009, 16:15:54
Nette foto's

Gelukkig geen slachtoffers (dan die ene die zijn hand bezeerd had),ben benieuwd wie er door rood heen is gereden
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #11 Gepost op: 29 mei 2009, 21:21:01
Wedden dat de treinen < 40 km/uur gereden hebben...  ;)

http://rtvoost.nl/nieuws/?nid=97639

Treinreizigers die via Zwolle van en naar de Randstad reizen, moeten het hele weekend rekening houden met vertraging.

Door de botsing tussen een personentrein en een goederentrein vrijdagochtend is het spoor beschadigd. Reizigers wordt geadviseerd om te reizen via Deventer. Hoe groot de schade aan het spoor is, wordt pas duidelijk als de treinen zijn weggesleept. De KLPD, Prorail en Verkeer en Waterstaat onderzoeken het ongeluk. Bij de botsing raakte één persoon gewond. De locomotief van de goederentrein schampte de andere trein. Beide treinen zijn bij de botsing ontspoord.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #12 Gepost op: 29 mei 2009, 21:50:14
Treinen rijden in stationsgebieden sowieso maximaal 40 km/h. De zogenaamde dwergseinen mogen maar met maximaal 40 km/h worden langs gereden. Dus de treinen hebben nooit harder gereden dan 40 ;)
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #13 Gepost op: 29 mei 2009, 21:51:40
Treinen rijden in stationsgebieden sowieso maximaal 40 km/h. De zogenaamde dwergseinen mogen maar met maximaal 40 km/h worden langs gereden. Dus de treinen hebben nooit harder gereden dan 40 ;)

Onder de 40 km/u werkt de ATB niet en kunnen treinen botsen...  ;) :-X http://nl.wikipedia.org/wiki/ATB_Eerste_Generatie


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #14 Gepost op: 29 mei 2009, 21:54:30
Niet correct meer. Er is nu een nieuwe ATB versie waarbij gele bakens langs het spoor zijn geplaatst die treinen op emplacementen en langs de vrije baan bij plekken waar het risico groter is op een stoptonend sein passage automatisch doet laten stoppen, ook bij snelheden lager dan 40km/u. Vraag is of de locomotief van ACTS (de ex-Raillion 1609 als ik het goed heb) ook al ATB-vv heeft. Zo niet, dan is de kans al ietsje groter dat die door rood is geknald. De DD-AR heeft de nieuwe beveiliging namelijk al wel, en het passeren van een rood sein zou dan haast onmogelijk moeten zijn.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #15 Gepost op: 29 mei 2009, 21:56:55
Onder de 40 km/u werkt de ATB niet en kunnen treinen botsen...  ;) :-X http://nl.wikipedia.org/wiki/ATB_Eerste_Generatie

Ja weet ik( ben een spoorfanaat) maar wie is door het rode sein heen gereden :)
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #16 Gepost op: 29 mei 2009, 21:58:03
Niet correct meer. Er is nu een nieuwe ATB versie waarbij gele bakens langs het spoor zijn geplaatst die treinen op emplacementen en langs de vrije baan bij plekken waar het risico groter is op een stoptonend sein passage automatisch doet laten stoppen, ook bij snelheden lager dan 40km/u. Vraag is of de locomotief van ACTS (de ex-Raillion 1609 als ik het goed heb) ook al ATB-vv heeft. Zo niet, dan is de kans al ietsje groter dat die door rood is geknald. De DD-AR heeft de nieuwe beveiliging namelijk al wel, en het passeren van een rood sein zou dan haast onmogelijk moeten zijn.

Is dit nieuwe ATB al over heel NL uitgelegd?  ???


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #17 Gepost op: 29 mei 2009, 22:13:29
Jep, na een testperiode op station Amersfoort is het nu op heel erg veel plekken in Nederland geïnstalleerd. Ook op station Zwolle.

Meer over het hele technische verhaal vind je overigens op http://somda.nl/www/forum/6948/, wellicht waardeer je deze toevoeging ;)!
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Reactie #18 Gepost op: 30 mei 2009, 09:19:48
Goederentreinen worden niet uitgerust met ATB-vv. althans voor hen is het niet verplicht...  :'(


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993