(...)
Je mag dit niet of ik had dit gedaan. Beslis momenten bepaal je ter plekke op basis van intutie, oerdrift, ervaring, of feiten.
Niet achteraf aan de hand van beeldmateriaal of discussie op het net of het wel of niet juist handelen.
Een citaat uit eerder bericht; brandweermensen worden gemaakt, niet geboren
In onze moderne maatschappij worden juist intuïtie, ervaring grotendeels vervangen door regels en opleidingen zodat we een geciviliseerde samenleving zijn. Als iedereen zijn intuïtie zou volgen dan wordt het wel erg gevaarlijk op de weg.
Het is gewoon verboden om als er nog verkeer rijd tegen het verkeer in te rijden, naar wat voor een incident je ook op weg bent. Ik ben het met Azijnzeikert eens, na het eerste tegemoet komend verkeer had TS aan de kant moeten blijven wachten tot de verkeersstroom ophield (of indien het verkeer het toelaat keren) en zo erkennen dat je een fout gemaakt hebt. Dat je een fout maakt of verkeerde instructie krijgt is menselijk en kan iederéén overkomen. Of dat nu komt door communicatie problemen, verkeersdrukte of gewoon een verkeerde afslag nemen. Maar door het feit dat ze door zijn blijven rijden is het geen fout meer geworden maar een stommiteit en hebben ze blijkbaar niets onthouden van hun opleiding en instructies (brancherichtlijn). Ze hebben daarmee de levens van hunzelf (blijkbaar is dat een bewuste keuze geweest) en van het tegemoet komend verkeer (die mensen hebben daar niet voor kunnen kiezen) in gevaar gebracht... Een wijs iemand herkend zijn eigen fouten, lost ze op en volhard er niet in.
Lastgeving, rijbaan is geblokt ( mogelijk rijdt nog verkeer met aangepaste snelheid)
Verkeer na een ongeluk rijd nooit met aangepaste snelheid. Na het ongeval gaat het gas er weer op... Waarom zouden ze ook?
Volgens mij is er geen rijbaan signalering op deze weg...
Wat had een ongepaste snelheid geweest? Theotretische vraagstelling, vraagt om theoretisch antwoord. dus zie brancherichtlijn en trek je eigen conclusie op basis van jouw aannames.
En ja bij deze brand waren 2 slachtoffers.
Een vrachtauto (die rijden tegenwoordig allemaal tegen hun snelheidsbegrenzer aan) inhalen kan ik met al mijn voorstellingsvermogen geen gepaste snelheid vinden...Zie ook de rekensom van crashtender. Ik durf nog wel te beweren dat de brandweerauto ook tegen 100 km/u reed, 27 m/s. De verwijzing naar de branche richtlijn maak je zeker als grapje... als ze die hadden gevolgd hadden ze 100 km/u de andere kant op moeten rijden...
(...)
De afstand bedraagt voor de tas enkele kilometers over de vluchtstrook, hier blijkt dat de lastgeving niet correct is en gepast naar omstandigheden cq verkeersintensiteit wordt gereden. Door puur geluk rijdt de SB zich niet vast in ontstane file op de linkerbaan.
De chauffeurs en bezetting van alle aanrijdende voertuigen hebben de juiste keuze gemaakt voor de rijroute naar dit incident.
(...)
Was er op de linkerbaan dan geen vluchtstrook waardoor ze het ongeval konden bereiken? De vrachtauto waaruit gefilmd werd reed op de baan in de richting van het ongeval... Toch reed hij nog niet in de file op 3 KM van het ongeval dus, voor randstad begrippen
, was er geen file...