Waar ik nog het meest door verbijsterd ben, na het lezen van deze hele discussie, is dat veel mensen de actie van die brandweerteam cq. de bestuurder van het brandweervoertuig proberen te bagatelliseren. "... het is nou eenmaal een foutje, dus het kan gebeuren...".
Als je nog een keer naar het filmpje kijkt, zie je dat in de twee minuten of zo die het filmpje duurt de brandweerauto gepasseerd wordt door een behoorlijk aantal voertuigen. Wonder boven wonder is er geen ongeluk gebeurd, hoewel de kans daarop zeer groot was. Er had maar 1 bestuurder door een schrikreactie een foute handeling moeten doen en het was geëindigd met een frontale aanrijding tussen een zwaar voertuig wat met hoge snelheid reed en een andere auto. Wat hadden we dan gedaan op dit forum? De zes dode brandweermannen als helden vereerd? Treuren en huilen omdat ze hun leven gegeven hebben om een ander te redden? Want dan was het op dit forum "not done" geweest om ook maar 1 kritisch geluid over het hele voorval te laten horen.
Punt is en blijft dat deze brandweermensen willens en weten een aantal burgers ernstig in gevaar gebracht hebben. Straffen hoeft niet meer, wel hoop ik dat men er iets van leert. Al twijfel ik daar aan want ik begin steeds meer te twijfelen aan de vakbekwaamheid van veel brandweerkorpsen. Maar dat is weer een hele andere discussie.
Nog iets: iedereen die aan dit topic deel neemt, zelf iets in de hulpverlening doet en vindt dat deze actie toch eigenlijk wel kon want ach, er gaat overal wel eens iets fout. Ga eens bij jezelf te rade of je wel weet waar je mee bezig bent.....