Hulpverleningsvoertuigen aan het spookrijden op de snelweg

Auteur Topic: Hulpverleningsvoertuigen aan het spookrijden op de snelweg  (gelezen 67842 keer)

0 gebruikers (en 22 gasten bekijken dit topic.

Advies

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 312
Reactie #220 Gepost op: 3 juni 2009, 19:17:34
Je leeft als HV'er in een glazenhuis. Dit is ook niet verwonderlijk / raar want je salaris wordt betaald door de burgers. Als je zaken uithaald die in strijd zijn met de wetgeving, ontheffingen, richtlijnen en gezond verstand moet je niet raar staan te kijken dat 'de burger' je ook terverantwoording roept voor je daden. De burger doet dat tegenwoordig op het internet. Daar hoef je inprincipe niet bang voor te zijn want als je niets fout doet heb je ook niets te verbergen. En voor een 'foutje' kan je sorry zeggen en daarmee is meestal de kous af (op een aantal beroepsklagers na ;)).

Ik heb op dit forum nog van niemand gehoord volgens welke artikelen en/of richtlijnen deze actie wel te rechtvaardigen is... Alleen hoor ik dat we moeten 'afwachten' totdat het 'officieel' wordt...  ::)

Sinds het filmpje op youtube gepubliceerd is was het maar een questie van tijd voordat een niet HV forum / weblog het op zou pikken. Zoiets hou je niet 'onder de pet' als je dat zou willen.

Als alles, ondanks wat de meerderheid hier vind, toch gerechtvaardigd en wettelijk toegestaan is dan verwacht ik op korte termijn, binnen enkele dagen, een persbericht van de gemeente / brandweer dat we het allemaal verkeerd zien en dat het een gerechtvaardigde actie was, ook ter ondersteuning van de uitrukploeg.

Als het erg stil blijft.....

Nu heb ik al eerder begrepen dat de status van moderator hier heilig is, zeg ook al heeft hij geen gelijk dan nog maar hoe ver wil je nu gaan. Een aktie van collega's die zeker met de beste wil van de wereld hebben gehandeld tijdens hun werk en dan met name de chauffeur en de bevelvoerder hier op dit forum tot op het bot te veroordelen. Het krijgt naar mijn oordeel de vorm van laster en of smaad, het is aan Justitie/politie indien zij onjuist, dus tegen de verkeersregels in hebben gehandeld daar al dan niet proces verbaal van op te maken en aan de rechter indien zij het laten voorkomen recht te doen. Naar mijn oordeel gaan sommige hier te ver, veel te ver en ik nodig hen uit ieder verbaal voor welke overtreding ook die zij zelf zijn bekomen, dus niet in dienstverband eens neer te zetten.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #221 Gepost op: 3 juni 2009, 19:32:05
Dagblad van het Noorden :


Kan dit even in grote koeienletters hier neergezet worden.
En ik ben blij dat er hiermee een eind is gekomen aan dit vervelende/ storende en veroordelende topic!!  O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #222 Gepost op: 3 juni 2009, 19:34:48
En even aan de mensen van "Geen Stijl", "Dumpert" of wat dan ook.....

Even wachten met kopieëren en plakken totdat we klaar zijn met die koeieletters!!

Staat mooier op jullie pagina!  O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #223 Gepost op: 3 juni 2009, 19:43:02
Kan dit even in grote koeienletters hier neergezet worden.
En ik ben blij dat er hiermee een eind is gekomen aan dit vervelende/ storende en veroordelende topic!!  O0



Volgens mij gebruikt de commandant dezelfde omschrijving die velen hier gegeven hebben.  ;)


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #224 Gepost op: 3 juni 2009, 19:52:13
Volgens mij gebruikt de commandant dezelfde omschrijving die velen hier gegeven hebben.  ;)

Klopt Palmpie.  ;)

En @ Tammo... bedankt voor dit ophelderende verhaal uit het "Dagblad v/h Noorden".  O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #225 Gepost op: 3 juni 2009, 20:05:01
Nu heb ik al eerder begrepen dat de status van moderator hier heilig is, zeg ook al heeft hij geen gelijk dan nog maar hoe ver wil je nu gaan. Een aktie van collega's die zeker met de beste wil van de wereld hebben gehandeld tijdens hun werk en dan met name de chauffeur en de bevelvoerder hier op dit forum tot op het bot te veroordelen. Het krijgt naar mijn oordeel de vorm van laster en of smaad, het is aan Justitie/politie indien zij onjuist, dus tegen de verkeersregels in hebben gehandeld daar al dan niet proces verbaal van op te maken en aan de rechter indien zij het laten voorkomen recht te doen. Naar mijn oordeel gaan sommige hier te ver, veel te ver en ik nodig hen uit ieder verbaal voor welke overtreding ook die zij zelf zijn bekomen, dus niet in dienstverband eens neer te zetten.



Juridisch gezien is dit echt geen laster smaad. Je beweerd dat mensen te ver gaan. Deze opmerking vind ik te ver gaan. Je beschuldig mensen hier op het forum van het begaan van een misdrijf.

Bedenk goed voor dat je dingen gaat zeggen zonder dat je weet hoe het zit.

Citaat:
Wanneer iemands eer of goede naam wordt aangetast, kan sprake zijn van belediging, smaad of laster. Ook als de bewering feitelijk juist is. Er moet een redelijk belang zijn bij de bewering.

Buiten dat  het de opzet moet zijn om iemand zwart te maken. Is hier duidelijk geen spraken van. Belang is er zeker, word ter discusie gesteld om te voorkomen dat dit nooit!!!!!! Meer gebeurd.

Daar word iedereen beter van. Dat is ook enerzijds het doel van dit forum.


Punt 1 voor alle hulpverleners!!!! Eigen veilgheid eerst. Dat is het aller belangrijkste.

mvg
Mike


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #226 Gepost op: 3 juni 2009, 20:12:43
Amen. Wat ook wel leuk is aan zo'n topic is dat de mensen met een ''gezond-boeren-verstand'' vanzelf boven komen drijven.
''Wie de schoen past, trekke 'm aan''.

No hard feelings.  ::) ;D

Het heeft dus veel stof tot nadenken gegeven, voor een boel mensen..


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #227 Gepost op: 3 juni 2009, 21:02:56



 O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Advies

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 312
Reactie #228 Gepost op: 3 juni 2009, 21:49:44
Juridisch gezien is dit echt geen laster smaad. Je beweerd dat mensen te ver gaan. Deze opmerking vind ik te ver gaan. Je beschuldig mensen hier op het forum van het begaan van een misdrijf.

Bedenk goed voor dat je dingen gaat zeggen zonder dat je weet hoe het zit.

Citaat:
Wanneer iemands eer of goede naam wordt aangetast, kan sprake zijn van belediging, smaad of laster. Ook als de bewering feitelijk juist is. Er moet een redelijk belang zijn bij de bewering.

Buiten dat  het de opzet moet zijn om iemand zwart te maken. Is hier duidelijk geen spraken van. Belang is er zeker, word ter discusie gesteld om te voorkomen dat dit nooit!!!!!! Meer gebeurd.

Daar word iedereen beter van. Dat is ook enerzijds het doel van dit forum.

Als ik alle meningen lees op brandweerforum. Zijn de meeste brandweer mensen de zelfde mening toegedaan.

Punt 1 voor alle hulpverleners!!!! Eigen veilgheid eerst. Dat is het aller belangrijkste.

mvg
Mike

Fijn dat je mij de les wil lezen maar probeer eerst eens te lezen "Het krijgt naar mijn oordeel de vorm van laster en of smaad" vorm krijgen is nog geen feitelijkheid, maar goed je wilt ook de boodschap niet begrijpen, overigens jury rechtspraak kennen we niet in Nederland, dus je opmerking "de meeste brandweer mensen de zelfde mening toegedaan" sloeg al kant nog wal!


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #229 Gepost op: 3 juni 2009, 22:07:32
Radio interview RTV Drenthe met de commandant: http://212.178.73.48/media/radio/95F051F4E1BD5DD7C12575CA00526FD0_WFiles_1.mp3

Erg duidelijk verhaal! Precies wat we hier ook gezegd hebben, fout in communicatie maar bij de eerste auto had hij niet verder moeten rijden (2:05).