Hulpverleningsvoertuigen aan het spookrijden op de snelweg

Auteur Topic: Hulpverleningsvoertuigen aan het spookrijden op de snelweg  (gelezen 67799 keer)

0 gebruikers (en 22 gasten bekijken dit topic.

Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #280 Gepost op: 5 juni 2009, 11:52:10
volgens mij kan de politie geen PV maken omdat zij dit niet zelf gezien hebben
een pv maken aan de hand van beelden is volgens mij niet mogelijk

maar daar weten de agenten hierzo vast beter als ik:  klopt het wat ik zeg??


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #281 Gepost op: 5 juni 2009, 11:53:52
Kijk daar gaan we weer breng ze in de spagaathouding laat desnoods vragen stellen aan de Tweede Kamer zodat ze straks niet anders kunnen en worden verplicht, werkelijk naar mijn oordeel, laakbaar hier zo door te blijven z..., nee plassen.

Vooral blijven lezen wat je wilt lezen!  ;) Voor mij is het einde discussie met jou.  :)

We waren met deze discussie bezig:

Maar je sneed een interessant punt aan. De chauffeur is verantwoordelijk voor het veilig bij het incident aankomen, hij remt, stuurt en geeft gas. Maar wat als nu de BV of de manschappen ook hadden kunnen zien dat het niet veilig was. Gedeelde verantwoordelijkheid?

Onder omstandigheden kan aanleiding
bestaan om naast de feitelijke
bestuurder ook de zogenaamde
wagencommandant vanwege medeplichtigheid
te horen als de feitelijke
bestuurder opdracht of een commando
heeft gekregen om b.v. snel te rijden
of de optische en geluidssignalen
te voeren. Bij het opmaken van het
proces-verbaal dient daarmee direct
rekening te worden gehouden

een en ander terug te lezen in de 'Aanwijzing artikel 6 wegenverkeerswet 1994'
Uit: Staatscourant 27 februari 2004, nr. 40 / pag. 9

(mogelijk intussen al wat bijgewerkt, maar je ziet ook in jurisprudentie overigens, dat er een vorm van medeplichtigheid kan ontstaan voor een bevelvoerder).


Volgens mij heb ik geleerd dat je als chauffeur de aanwijzingen van de bevelvoerder op moet volgen?

Hoe is dit bij andere korpsen geregeld? De chauffeur rijd maar volgt wel de bevelen op van de BV als deze niet in strijd zijn met de wegenverkeerswet (+ onheffingen)?


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #282 Gepost op: 5 juni 2009, 12:08:55
volgens mij kan de politie geen PV maken omdat zij dit niet zelf gezien hebben
een pv maken aan de hand van beelden is volgens mij niet mogelijk

maar daar weten de agenten hierzo vast beter als ik:  klopt het wat ik zeg??

Kan wel hoor. Wij maken in het politiewerk steeds meer gebruik van camera beelden, mede omdat er steeds meer camera's staan in Nederland. Kun je gewoon PV opmaken van wat je ziet op de beelden.

Denk dat 50 procent van alle zaken die door ons recherche direct of indirect gebruik word gemaakt van beelden.

mvg
Mike


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #283 Gepost op: 5 juni 2009, 12:54:48
Als we nou toch weer gezellig naar mekaar aan het wijzen zijn, mogen dan nu ook al die weggehaalde berichten weer terug in dit topic?

advies is niet de enigste geweest die zich hierover opwind/ heeft opgewonden.

Het zou de moderators sieren als zij dat gedeelte van die discussie voor de transparantie van deze discussie weer terug zouden plaatsen.

Klopt! Advies staat niet alleen in zijn betoog. Ook ik heb inbreng gegeven die verwijderd is. Nou heb ik daar op zicht geen moeite mee, maar gezien de loop van de discussie was het geen verkeerd idee deze terug te plaatsen voor een totaal beeld.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #284 Gepost op: 5 juni 2009, 13:07:21


het is maar wie je liever tegenkomt.
Doe mij dan de brandweer maar :)
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #285 Gepost op: 5 juni 2009, 13:19:06
Als we nou toch weer gezellig naar mekaar aan het wijzen zijn, mogen dan nu ook al die weggehaalde berichten weer terug in dit topic?

advies is niet de enigste geweest die zich hierover opwind/ heeft opgewonden.

Het zou de moderators sieren als zij dat gedeelte van die discussie voor de transparantie van deze discussie weer terug zouden plaatsen.

De discussie met advies heeft als uitkomst dat hij contact gehad heeft met de politie en dat er geen PV komt. Dit vind ik wel een nieuwswaardig, positief, uitvloeisel.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #286 Gepost op: 5 juni 2009, 13:40:24
Even een nieuw topic aangemaakt voor hoe om te gaan met fouten van HV'ers: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,30298.0.html


krelis

  • Instructeur EH, EHaK, BLS en PBLS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 262
Reactie #287 Gepost op: 5 juni 2009, 14:05:05


het is maar wie je liever tegenkomt.
Doe mij dan de brandweer maar :)

ACHTERLIJKE HALFGARE ZOLEN ZIJN HET!!  >:( >:( >:( >:( >:( >:(
DIT IS GEWOON MOEDWILLIG EN DOELBEWUST LEVENS VAN ANDEREN IN GEVAAR BRENGEN  >:( >:( >:( >:(

DIRECT AUTO EN RIJBEWIJS VOOR DE REST VAN HUN LEVEN INLEVEREN.







goed en nu weer terug naar de topic.  O0


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #288 Gepost op: 5 juni 2009, 14:48:47

Hoe is dit bij andere korpsen geregeld? De chauffeur rijd maar volgt wel de bevelen op van de BV als deze niet in strijd zijn met de wegenverkeerswet (+ onheffingen)?


Tot op zekere hoogte.
Vorige week bij ons nog een uitruk prio 1automatisch brandalarm.Na een paar minuten kwam er nader bericht dat het loos was.De bevelvoerder gaf aan prio1 eraf,door met prio2.De chauffeur heeft terrecht prio1 gehandhaaft,omdat we bijna een kruissing opreden.En om te voorkomen dat het overige verkeer in de war zou worden gebracht, heeft de chauffeur eigenhandig de prio1 doorgezet,totdat we een eind van de kruissing waren.Juiste actie dus.

Wat er hier is gebeurt is al genoeg verteld.Dit kan en mag niet,en was totaal overbodig.Een mooi filmpje voor de rijopleidingen over hoe het niet moet.Eindelijk een leermoment VOORDAT er ellende is gekomen.


Advies

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 312
Reactie #289 Gepost op: 5 juni 2009, 19:06:59
Citaat
ACHTERLIJKE HALFGARE ZOLEN ZIJN HET!!      
DIT IS GEWOON MOEDWILLIG EN DOELBEWUST LEVENS VAN ANDEREN IN GEVAAR BRENGEN    

DIRECT AUTO EN RIJBEWIJS VOOR DE REST VAN HUN LEVEN INLEVEREN.

Je lijkt wel doorgedraaid, collega’s uitschelden voor halfgare zolen, jij mag nooit geen les meer geven bij de EHBO club.