Hulpverleningsvoertuigen aan het spookrijden op de snelweg

Auteur Topic: Hulpverleningsvoertuigen aan het spookrijden op de snelweg  (gelezen 67774 keer)

0 gebruikers (en 19 gasten bekijken dit topic.

JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #350 Gepost op: 6 mei 2010, 21:17:20
Wat misschien wel van belang is; Vanaf welk punt kwam de Ambulance aanrijden? Reed deze gedurende kilometers tegen het verkeer in, of betrof het enkel van stoplicht naar stoplicht onder de A1 door (zoals Luke_BNV de plattegrond voorspiegeld? en ik ervan uitga dat dit geheel klopt)

Over de rijvaardigheid van de ambulancechauffeur kan ik duidelijk zijn; Een zeer verantwoorde manier van rijden.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #351 Gepost op: 6 mei 2010, 21:18:57
Wat misschien wel van belang is; Vanaf welk punt kwam de Ambulance aanrijden? Reed deze gedurende kilometers tegen het verkeer in, of betrof het enkel van stoplicht naar stoplicht onder de A1 door (zoals Luke_BNV de plattegrond voorspiegeld? en ik ervan uitga dat dit geheel klopt)

Over de rijvaardigheid van de ambulancechauffeur kan ik duidelijk zijn; Een zeer verantwoorde manier van rijden.

ik zou even een tekeningetje maken!

als ik het goed gezien heb zijn ze achter de ambulance post de snelweg opgedoken in goede richting en zijn de bij het eerste verkeerslicht tegengesteld gaan rijden. kom er alleen wel achter nu dat daar geen vluchtstook beschikbaar is

Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #352 Gepost op: 9 mei 2010, 08:39:02
Ben ter plaatse ook goed bekend en als de ambu de reguliere weg had genomen had hij na de afslag richting Apeldoorn enkele rijbaan gehad richting Putten/Nijkerk.
http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=52.16537,5.566285&spn=0,0.22007&z=12&layer=c&cbll=52.16548,5.566287&panoid=xkCyz2cQ2AgpjvjzefkU4A&cbp=12,340.06,,0,3.88

Daar kom je geheid niet door want er is inderdaad heel weinig uitijkmogelijkheid voor de auto's voor je.
http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=52.16699,5.565991&spn=0,0.006877&z=17&layer=c&cbll=52.167125,5.565979&panoid=RDmHoxmH79dRwfN6FZZc8A&cbp=12,13.91,,0,4.72

(En we weten allemaal hoe graag iemand de berm in duikt om een HV voertuig doorgang te geven)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #353 Gepost op: 13 juni 2013, 15:16:42
De navolgende berichten en het filmpje zijn afgesplitst uit De Politie op Youtube. Graag hier de discussie omtrent het tegen het verkeer inrijden i.r.t. de brancherichtlijnen/regels voortzetten. Alvast bedankt!

Ontvoering meisje | Wegmisbruikers

Ben het filmpje hier nog niet eerder tegengekomen, mocht het een dubbelpost zijn dan mag een admin dit wat mij betreft weghalen. Maar zie ik het nou goed, op de vluchtstrook rijden tegen het verkeer in??  ???
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #354 Gepost op: 13 juni 2013, 15:22:17
Ze rijden tegen het verkeer in inderdaad. Wel netjes dat de agent zijn collega attendeert om de knipperkoplampen uit te zetten.


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #355 Gepost op: 13 juni 2013, 17:25:00
Volgens mij een mooi stukje samenwerking tussen de verschillende diensten (nog voor de NaPo);

Politie Noord-Oost Gelderland (Apeldoorn)
Politie Gelderland Midden (Barneveld)
Politie Utrecht (VHT)
KMar


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #356 Gepost op: 13 juni 2013, 21:22:16
De eenheid die gefilmd werd kwam inderdaad vanaf Amersfoort rijden. Deze heeft de afrit A30 genomen, daarna richting Nijkerk. Bij de Mc Donalds komen ze dan de eenheid van Barneveld tegen. Daarna zijn ze inderdaad 5 á 600 meter tegen het verkeer ingegaan om bij de auto te komen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #357 Gepost op: 13 juni 2013, 21:41:42
Ik wil geen discussie ontlokken, maar ik heb tijdens de rijopleiding geleerd dat dit een absolute no-go is. Wij mogen en doen veel, maar tegen de richting in op de vluchtstrook. Vind het bijzonder, maar ze zullen er vast een goede reden voor hebben!  O0
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #358 Gepost op: 13 juni 2013, 21:44:35
Kinderontvoering is natuurlijk ook wel andere stuff dan een achtervolging van een gestolen auto. Het gaat ook niet bijzonder hard inderdaad. Maar zeker met 4 verdachte snap ik dat men snel hulp wil.

Wel leuk detail dat de VHT'er direct om een kruis vraagt. Er zijn aldaar geen matrixborden aanwezig.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #359 Gepost op: 14 juni 2013, 03:52:15
Citaat van: silque link=msg=1173225 date=1371152502
Ik wil geen discussie ontlokken, maar ik heb tijdens de rijopleiding geleerd dat dit een absolute no-go is. Wij mogen en doen veel, maar tegen de richting in op de vluchtstrook. Vind het bijzonder, maar ze zullen er vast een goede reden voor hebben!  O0

Ik heb tijdens de rijopleiding ook dingen geleerd die in de praktijk toch even anders gaan...   O0