Hulpverleningsvoertuigen aan het spookrijden op de snelweg

Auteur Topic: Hulpverleningsvoertuigen aan het spookrijden op de snelweg  (gelezen 67783 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #100 Gepost op: 30 mei 2009, 14:13:49
Waarom zou dit de prullenbak in moeten? Mogen eventuele fouten niet besproken worden zodat anderen er lering van kunnen trekken?  ??? We zijn nu opzoek naar het incident dat bij de video hoort. Wat was de reden van deze actie.

Zoals het nu op de forumgangers overkomt zo zou ik ook op mij overkomen als ik deze brandweerwagen op mijn vluchtstrook zou tegenkomen....  :-X Minstens hoort daar achteraf een persbericht bij over waarom dit heeft plaatsgevonden...

Zeker, maar er wordt gespeculeerd, oordelen geveld terwijl er misschien heel andere zaken aan de hand zijn. De chauffeur heeft waarschijnlijk  naar alle goede trouw gehandeld en is zich niet bewust van deze topic. Voor mij krijgen dit soort topics wel een heel hoog ''Story'' gehalte. Ik deel je mening dan ook niet dat hun zich zouden moeten verandwoorden in de vorm van eens perbericht.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #101 Gepost op: 30 mei 2009, 14:15:24
Minstens hoort daar achteraf een persbericht bij over waarom dit heeft plaatsgevonden...

Sinds wanneer zijn hulpverleners publiek verantwoording verschuldigd?  ???


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #102 Gepost op: 30 mei 2009, 14:16:30
Brandweer Emmen raadplegen is nou juist iets wat voor mij niet hoeft. Zij zijn ons allesbehalve verantwoording verschuldigd. Ik vertrouw erop dat binnen het korps zelf dit op adequate wijze besproken zal worden met de desbetreffenden.

Onverlet blijft dat we daarom nog wel kunnen en mogen discussiëren over de gekozen procedure van de bemanning in dit geval en waar dit geweest zou kunen zijn.



Ok, duidelijk... al blijf ik het wel jammer vinden dat op dit moment er alleen nog maar gespeculeerd wordt en er geen verweer is.
Hoor en wederhoor? Ik ben op deze manier bang dat de brandweer Emmen en met name de blusploeg in een kwaad daglicht worden gesteld en dit wens ik ze niet toe.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Voederbietel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 472
Reactie #103 Gepost op: 30 mei 2009, 14:20:16
0502619 04:40:09 25-05-09 FLEX-A    GROUP  1600  PRIO 1 VKO Auto-Eenzijdig A37 L 18,3 WACHTUM
                                                 - BRW Drenthe Emmen TS 41-11 -

Dit is de enige andere melding die ik in de omgeving van de snelweg tegenkom over de afgelopen maanden.
Lijkt niet aannemelijk dat Emmen hier tegen het verkeer ingereden is, aangezien de meest logische aanrijroute voor Emmen vanaf de N34 is.
Dus met het verkeer mee.

Wat betreft het speculeren: het gaat bij mij in ieder geval niet om het veroordelen van de Brandweerchauffeur, echter aangezien ik in deze omgeving woon ben ik wel nieuwsgierig geworden waar dit filmpje gemaakt kan zijn.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #104 Gepost op: 30 mei 2009, 14:21:50
Sinds wanneer zijn hulpverleners publiek verantwoording verschuldigd?  ???

Zou jij je niet afvragen als je daar als automobilist gereden hebt waarom je zo'n actie bent tegengekomen...? Ik zou vanachter mijn stuur deze brandweerchauffeur verrot gescholden hebben.... Het gaat ook om mijn veiligheid en de veililgheid van mijn vrouw terwijl ik daar rijd... Als ik dan achteraf een verklaring vind in de media (bericht over het incident met daarin vermeld dat ze tegen het verkeer ingereden zijn) over het waarom dan heb ik daar mogelijk begrip voor...

Nu krijg je al gauw het verwijt dat het cowboys zijn... Is ook niet goed voor de naam van de beroepsgroep!!!


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #105 Gepost op: 30 mei 2009, 14:22:57
Misschien laten we ons hier wel helemaal op het verkeerde been zetten en betrof het een oefening voor het "spookrijden" op de snelweg.
De A37 is in zijn geheel nog maar net gereed. En ik kan me voorstellen dat hier misschien wel eens een oefening voor gehouden moet kunnen worden.
Misschien hebben er wel matrix-borden van RWS gestaan om het verkeer op de hoogte te brengen van deze oefening.
De vrachtwagenchauffeur heeft die matrixborden nooit kunnen zien tijdens het opnemen van het filmpje.

Dit is zomaar even een gedachte van me... Dus voordat we een oordeel vellen hier kunnen er tal van mogelijkheden zijn waardoor wij hier met zijn allen dus behoorlijk aan het speculeren zijn en beschuldingende vingertjes opsteken.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #106 Gepost op: 30 mei 2009, 14:23:42
Misschien laten we ons hier wel helemaal op het verkeerde been zetten en betrof het een oefening voor het "spookrijden" op de snelweg.
De A37 is in zijn geheel nog maar net gereed. En ik kan me voorstellen dat hier misschien wel eens een oefening voor gehouden moet kunnen worden.
Misschien hebben er wel matrix-borden van RWS gestaan om het verkeer op de hoogte te brengen van deze oefening.
De vrachtwagenchauffeur heeft die matrixborden nooit kunnen zien tijdens het opnemen van het filmpje.

Dit is zomaar even een gedachte van me... Dus voordat we een oordeel vellen hier kunnen er tal van mogelijkheden zijn waardoor wij hier met zijn allen dus behoorlijk aan het speculeren zijn en beschuldingende vingertjes opsteken.


Laten we het nu niet in het absurde gaan trekken....  :-X


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #107 Gepost op: 30 mei 2009, 14:30:49
In dit geval wil ik niemand veroordelen.

Laten we ook rekening houden met bijvoorbeeld een wegafzetting alwaar het incident heeft plaatsgevonden. De auto's welke nog tegemoet komen, zouden in principe ook de enkelen kunnen zijn, die al voorbij de plaats van het incident waren. Ik denk dat er een zeer goede communicatie met de AC aan vooraf is gegaan, alvorens zij tegen het verkeer in, richting incident gaan.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #108 Gepost op: 30 mei 2009, 14:32:59
Laten we het nu niet in het absurde gaan trekken....  :-X

Vindt je dit nu echt zo'n absurde gedachte?  :)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #109 Gepost op: 30 mei 2009, 14:40:42
Vindt je dit nu echt zo'n absurde gedachte?  :)

Ja