Laten we niet artikel 5 van de wegenverkeerswet vergeten, wat wij zien in dit filmpje word die regel zeer grof overschreden.
Het filmpje heeft best een enige tijdsduur en beduidend langer dan slechts "enkele seconden" en of je nu bekend bent met de melding, situatie ter plaatsen of wat dan ook, dit is een ernstig foute keuze geweest van de chauffeur, helaas.
Ik kan me voorstellen dat er misverstanden waren en ze er pas later achter kwamen dat er toch nog verkeer hun kant op kwam rijden maar bij de eerste de beste tegenligger zal je dan toch een keuze moeten gaan maken.
Eerste optie is stoppen en niet verder gaan voor je 100% heb gekregen dat er daadwerkelijk geen verkeer meer aankomt.
Andere optie als je dan toch verder zou willen rijden om welke reden dan ook, doe het met lage snelheden en dat is ook hier duidelijk niet het geval.
Kortom, we maken allemaal fouten en verkeerde keuzes maar deze chauffeur lijkt alleen maar de foute opties te kiezen, evenals de bevelvoerder overigens.
Deze wagen is in een hachelijke situatie terecht gekomen (naar mijn idee gedeeltelijk bewust overigens) maar men heeft er verders niets aan gedaan om er zo veilig mogelijk mee om te gaan, nee ze blijven simpelweg op volle snelheid door rijden.
Achteraf lullen is voor ons zeker gemakkelijk maar met alle goede wil kan ook ik dit niet goedpraten (ben zelf ook brandweerchauffeur overigens).