Hulpverleningsvoertuigen aan het spookrijden op de snelweg

Auteur Topic: Hulpverleningsvoertuigen aan het spookrijden op de snelweg  (gelezen 67897 keer)

0 gebruikers (en 24 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #210 Gepost op: 3 juni 2009, 13:01:42
Tjesus hee, wat een kinderachtig gedram door sommigen!

Discussie begint wel ontzettend iritante vormen aan te nemen. Hou eens op met mensen je eigen ideen op te dringen.
Als Diamondback er zo over denkt is dat zijn goed recht! En ik geef hem nog gelijk ook!  Hoor en wederhoor mensen!
Nu is het een onbekende, en volgende keer sta jij misschien wel op beeld. En dan wordt je ook beoordeeld over zaken waar mensen inhoudelijk niet mee bekend zijn.

En zoals DiamondBack al zei:
(Iedereen die dus kritisch is, maar liever pas oordeelt over deze zaak nadat er wederhoor heeft plaats gevonden is een schande voor dit vak.

Iemand al een hoge boom gevonden en wat touw?



Ps, zijn de apen niet net de dieren die last hebben van meeloopgedrag Dinges ;D ;D ;D

Dit slaat werkelijk alles. Ideeën opdringen? Probeer de definitie van discussie eens te bavatten. Er is een discussie losgekomen tussen mensen die vinden dat de ''tegenpartij'' eerst gehoord moet worden en mensen die al een mening hebben na het zien van het filmpje, waaronder ik. Het is inderdaad zijn goed recht om er zo over te denken, maar het leuke van een discussie is dat je je ''tegenstander'' probeert te overtuigen met argumenten en verwijzingen. Niets mis mee. Als je zo graag wilt dat de bemanning van het voertuig eerst van zich moet laten horen, meng je dan ook niet in dit topic.  ::)


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #211 Gepost op: 3 juni 2009, 13:05:01
Dit slaat werkelijk alles. Ideeën opdringen? Probeer de definitie van discussie eens te bavatten. Er is een discussie losgekomen tussen mensen die vinden dat de ''tegenpartij'' eerst gehoord moet worden. Anderen hebben al een mening na het zien van het filmpje, waaronder ik. Het is inderdaad zijn goed recht om er zo over te denken, maar het leuke van een discussie is dat je je ''tegenstander'' probeert te overtuigen met argumenten en verwijzingen. Niets mis mee. Als je zo graag wilt dat de bemanning van het voertuig eerst van zich moet laten horen, meng je dan ook niet in dit topic.  ::)

Ik beslis nog altijd zelf of ik me hier in meng of niet.
Op het moment dat jij uitspraken doet in de term van ''zelf een aap ziet'' ben je in mijn ogen verkeerd bezig, en zet je aan tot het belachelijk maken van mensen die er anders over denken.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #212 Gepost op: 3 juni 2009, 13:14:15
Ik beslis nog altijd zelf of ik me hier in meng of niet.
Op het moment dat jij uitspraken doet in de term van ''zelf een aap ziet'' ben je in mijn ogen verkeerd bezig, en zet je aan tot het belachelijk maken van mensen die er anders over denken.

Ik maak niemand belachelijk, dat is dan jouw interpretatie. Zegt iets over je interpretatievermogens? Of gevoel?   ;D
In mijn pogingen iemand te overtuigen gebruik ik soms (grappig bedoelde) voorbeelden ja.
En tuurlijk beslis je zelf of je je in een topic mengt. Maar het maakt je dan geen haar beter als de rest van de topicdeelnemers, terwijl je met je reactie toch trachtte mensen ''terecht te wijzen''.  ::)

Enfin, als doel heb je bij deze wel bereikt dat ik mij verder afzijdig hou. Het zal mij verder mijn derriëre oxideren. Elkaar aanvallen op de manier van duscussie voeren voegt niets toe aan het topic. Jammer. Ik wacht vanaf nu ook op wederhoor van de bemanning. Of andere interessante toevoegingen.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #213 Gepost op: 3 juni 2009, 13:24:23
Ik maak niemand belachelijk, dat is dan jouw interpretatie. Zegt iets over je interpretatievermogens? Of gevoel?   ;D
In mijn pogingen iemand te overtuigen gebruik ik soms (grappig bedoelde) voorbeelden ja.
En tuurlijk beslis je zelf of je je in een topic mengt. Maar het maakt je dan geen haar beter als de rest van de topicdeelnemers, terwijl je met je reactie toch trachtte mensen ''terecht te wijzen''.  ::)


Of je steld je eens open voor andere mensen en hun denkbeelden. interpretatievermogens? Moeten we nou echt persoonlijk gaan worden over dit soort zaken? :-X
Ik heb mijn mening gezegd en ga niet zoals jou bij iedere reactie dikke boehoe :'(  doen
Als je nog wat persoonlijks hebt mag je het per PM doen. Anders worden de mods boos, en dat willen we niet.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #214 Gepost op: 3 juni 2009, 13:54:55
http://www.dumpert.nl/mediabase/521601/7127a763/brandweer_spookrijden_klazienaveen.html

http://www.geenstijl.nl/

Daar hebben we het gedonder al ;D ;D ;D
Wie zou de aangever zijn? Een forumlid, of toch?????
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #215 Gepost op: 3 juni 2009, 18:24:03
Het zal me niets verwonderen als wellicht vanavond al dit onderwerp in "De Wereld Draait Door" te zien is of ander spraakmakend nieuwsprogramma. :-[
Dat er na het plaatsen van het filmpje al veel over gezegd/ "gedacht"/ geoordeeld is mag duidelijk zijn, zowel in het HV-forum als ook op het brandweerforum.
Het zal dan volgens mij ook niet lang duren (als het nog niet gebeurd is) of de media hebben deze forums ook "geraadpleegd".
Ik weiger mee te werken aan het onderuit helpen van het Brandweerkorps Emmen of een chauffeur/ bevelvoerder van dit korps of een centralist.
De betrokken personen zullen zich moeten verantwoorden bij hun leidinggevenden en misschien ooit nog eens in de media.
Dit is een zaak die wij (volgens mij) hier niet kunnen bepalen.
Tot die tijd zal ik mij onthouden van enige opmerking(en) over dit onderwerp.
En heel misschien zijn er mensen met me eens dat dit topic eigenlijk even op een zijspoor gezet moet worden totdat de kou weer uit de lucht is en de hemel weer opgeklaart is. (misschien een tip voor de mods/beheerders)
M.a.w. totdat er duidelijkheid is van het korps (of niet) hoef ik in ieder geval niet mee te werken aan het vergaren van nieuws voor welke media dan ook.  :)

Met een hele vriendelijke groet,
Jan (uut Emmen)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #216 Gepost op: 3 juni 2009, 18:37:19
Het zal me niets verwonderen als wellicht vanavond al dit onderwerp in "De Wereld Draait Door" te zien is of ander spraakmakend nieuwsprogramma. :-[
Dat er na het plaatsen van het filmpje al veel over gezegd/ "gedacht"/ geoordeeld is mag duidelijk zijn, zowel in het HV-forum als ook op het brandweerforum.
Het zal dan volgens mij ook niet lang duren (als het nog niet gebeurd is) of de media hebben deze forums ook "geraadpleegd".
Ik weiger mee te werken aan het onderuit helpen van het Brandweerkorps Emmen of een chauffeur/ bevelvoerder van dit korps of een centralist.
De betrokken personen zullen zich moeten verantwoorden bij hun leidinggevenden en misschien ooit nog eens in de media.
Dit is een zaak die wij (volgens mij) hier niet kunnen bepalen.
Tot die tijd zal ik mij onthouden van enige opmerking(en) over dit onderwerp.
En heel misschien zijn er mensen met me eens dat dit topic eigenlijk even op een zijspoor gezet moet worden totdat de kou weer uit de lucht is en de hemel weer opgeklaart is. (misschien een tip voor de mods/beheerders)
M.a.w. totdat er duidelijkheid is van het korps (of niet) hoef ik in ieder geval niet mee te werken aan het vergaren van nieuws voor welke media dan ook.  :)

Met een hele vriendelijke groet,
Jan (uut Emmen)

Jan , mooi gesproken, sluit me er bij aan.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #217 Gepost op: 3 juni 2009, 18:55:22
Je leeft als HV'er in een glazenhuis. Dit is ook niet verwonderlijk / raar want je salaris wordt betaald door de burgers. Als je zaken uithaald die in strijd zijn met de wetgeving, ontheffingen, richtlijnen en gezond verstand moet je niet raar staan te kijken dat 'de burger' je ook terverantwoording roept voor je daden. De burger doet dat tegenwoordig op het internet. Daar hoef je inprincipe niet bang voor te zijn want als je niets fout doet heb je ook niets te verbergen. En voor een 'foutje' kan je sorry zeggen en daarmee is meestal de kous af (op een aantal beroepsklagers na ;)).

Ik heb op dit forum nog van niemand gehoord volgens welke artikelen en/of richtlijnen deze actie wel te rechtvaardigen is... Alleen hoor ik dat we moeten 'afwachten' totdat het 'officieel' wordt...  ::)

Sinds het filmpje op youtube gepubliceerd is was het maar een questie van tijd voordat een niet HV forum / weblog het op zou pikken. Zoiets hou je niet 'onder de pet' als je dat zou willen.

Als alles, ondanks wat de meerderheid hier vind, toch gerechtvaardigd en wettelijk toegestaan is dan verwacht ik op korte termijn, binnen enkele dagen, een persbericht van de gemeente / brandweer dat we het allemaal verkeerd zien en dat het een gerechtvaardigde actie was, ook ter ondersteuning van de uitrukploeg.

Als het erg stil blijft.....


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #218 Gepost op: 3 juni 2009, 18:55:28
Dank 90-8.  O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Tammo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 240
Reactie #219 Gepost op: 3 juni 2009, 19:14:16
Dagblad van het Noorden :

http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/drenthe/article4779205.ece/Emmer_brandweer_in_opspraak_door_spookrijden

emmen -

De Emmer brandweer is in opspraak geraakt door een filmpje dat woensdag verscheen op de sites van Youtube, Geenstijl en Dumpert. Hierop is te zien hoe een Emmer brandweerauto met hoge snelheid op de vluchtstrook tegen het verkeer inrijdt. Dit is verboden. Een dergelijke actie is alleen toegestaan als de weg is afgesloten voor ander verkeer.

De spookrijdende auto was 16 mei via de A37 op weg naar een ernstig ongeluk op deze autosnelweg. Bij dit ongeluk kwam een persoon om het leven. De filmbeelden zijn gemaakt door een vrachtwagenchauffeur.

Gert-Jan Stuivenberg, brandweercommandant in Emmen, wist volgens eigen zeggen op de dag na het ongeluk al dat een van zijn chauffeurs in de fout was gegaan. "Dit had nooit mogen gebeuren, want hiermee bracht hij het leven van zichzelf, zijn collega's en andere weggebruikers in gevaar. Dat het toch is gebeurd, is een gevolg van een misverstand.

Van de meldkamer kwam het bericht dat de weg was afgesloten, maar dit bericht was bedoeld voor een andere brandweerauto op een andere rijbaan. De chauffeur die in de fout ging, had bij het zien van tegemoetkomende auto's de brandweerauto stil moeten zetten en de meldkamer om instructies moeten vragen."

Stuivenberg heeft de chauffeur tot de orde geroepen. Of er sancties zijn genomen, wil hij niet zeggen. "Het is in alle hectiek gebeurd en de chauffeur heeft onbewust onveilig gehandeld. Hij ziet ook zelf heel goed in dat hij dit anders had moeten doen."