Nu heb ik al eerder begrepen dat de status van moderator hier heilig is, zeg ook al heeft hij geen gelijk dan nog maar hoe ver wil je nu gaan. Een aktie van collega's die zeker met de beste wil van de wereld hebben gehandeld tijdens hun werk en dan met name de chauffeur en de bevelvoerder hier op dit forum tot op het bot te veroordelen. Het krijgt naar mijn oordeel de vorm van laster en of smaad, het is aan Justitie/politie indien zij onjuist, dus tegen de verkeersregels in hebben gehandeld daar al dan niet proces verbaal van op te maken en aan de rechter indien zij het laten voorkomen recht te doen. Naar mijn oordeel gaan sommige hier te ver, veel te ver en ik nodig hen uit ieder verbaal voor welke overtreding ook die zij zelf zijn bekomen, dus niet in dienstverband eens neer te zetten.
Juridisch gezien is dit echt geen laster smaad. Je beweerd dat mensen te ver gaan. Deze opmerking vind ik te ver gaan. Je beschuldig mensen hier op het forum van het begaan van een misdrijf.
Bedenk goed voor dat je dingen gaat zeggen zonder dat je weet hoe het zit.
Citaat:
Wanneer iemands eer of goede naam wordt aangetast, kan sprake zijn van belediging, smaad of laster. Ook als de bewering feitelijk juist is. Er moet een redelijk belang zijn bij de bewering.
Buiten dat het de opzet moet zijn om iemand zwart te maken. Is hier duidelijk geen spraken van. Belang is er zeker, word ter discusie gesteld om te voorkomen dat dit nooit!!!!!! Meer gebeurd.
Daar word iedereen beter van. Dat is ook enerzijds het doel van dit forum.
Punt 1 voor alle hulpverleners!!!! Eigen veilgheid eerst. Dat is het aller belangrijkste.
mvg
Mike