Hulpverleningsvoertuigen aan het spookrijden op de snelweg

Auteur Topic: Hulpverleningsvoertuigen aan het spookrijden op de snelweg  (gelezen 67869 keer)

0 gebruikers (en 46 gasten bekijken dit topic.

denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Reactie #300 Gepost op: 7 juni 2009, 11:24:26
Dames en Heren,

Willen we er aub niet aan voorbijgaan dat de afloop ook zo had kunnen zijn:


Rijksweg A12 thv Ede Gld, eergisteren. 1 dode, 2 gewonden.


En als er nu iemand iets van geleerd heeft dan is dat mooi meegenomen!
Ik neem aan dat de commandant dit de bestuurder van de HV inmiddels wel voldoende duidelijk heeft gemaakt...


Gast48368

  • Gast
Reactie #301 Gepost op: 7 juni 2009, 20:15:30
Dames en Heren,

Willen we er aub niet aan voorbijgaan dat de afloop ook zo had kunnen zijn:


Rijksweg A12 thv Ede Gld, eergisteren. 1 dode, 2 gewonden.


En als er nu iemand iets van geleerd heeft dan is dat mooi meegenomen!
Ik neem aan dat de commandant dit de bestuurder van de HV inmiddels wel voldoende duidelijk heeft gemaakt...

Ik zie een foto, maar weet niet waar dit over gaat.........kun je iets duidelijker zijn?


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #302 Gepost op: 7 juni 2009, 20:17:05
Ik zie een foto, maar weet niet waar dit over gaat.........kun je iets duidelijker zijn?

http://www.nufoto.nl/fotos/99643/spookrijder-verongelukt-op-a12.html

Spookrijder verongelukt op A12

EDE - Een spookrijder is vrijdagavond laat om het leven gekomen. De bestuurder, een nog onbekende vrouw, botste even voor middernacht tegen een andere auto op de A12 ter hoogte van Ede.

Ze overleed ter plekke aan haar verwondingen. Dat maakte de politie bekend.

De twee inzittenden van de andere auto, een man (54) en een vrouw (46) uit Amersfoort, raakten bekneld bij de aanrijding. Ze zijn met onbekende verwondingen naar het ziekenhuis gebracht.

Hoe de spookrijder op de verkeerde weghelft terecht is gekomen is nog onduidelijk volgens de politie.


bendelange

  • Reddingshonden geleider, EHV RK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 116
    • Reddingshonden in Nederland
Reactie #303 Gepost op: 7 juni 2009, 20:38:23
Ik denk toch niet dat deze spookrijder op de vluchtstrook reed.
Dus om dit geval nu direct met die brandweerwagen te vergelijken....


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #304 Gepost op: 8 juni 2009, 08:43:43
Ik denk toch niet dat deze spookrijder op de vluchtstrook reed.
Dus om dit geval nu direct met die brandweerwagen te vergelijken....
maar wat was de brandweer wagen dan aan het doen???   ja aan het spookrijde......

Spookrijden betekend:
Een spookrijder is een bestuurder van een motorvoertuig die op de verkeerde weghelft rijdt tegen het verkeer in. Spookrijden komt meestal voor op autosnelwegen.

Een spookrijder komt meestal op de verkeerde rijbaan terecht doordat de bestuurder een afrit gebruikt als oprit. Meestal corrigeert de 'spookrijder' zijn gedrag tijdig. De meeste spookrijders die toch doorgaan, ondanks de waarschuwende rode borden met witte streep en onderschrift "Ga terug", zijn onder invloed of geestelijk in de war. Dit maakt spookrijden naast de "normale gevaren" hiervan (men rijdt auto's die 120 km/u of meer rijden met dezelfde snelheid recht tegemoet) nog gevaarlijker.


Advies

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 312
Reactie #305 Gepost op: 8 juni 2009, 09:24:39
maar wat was de brandweer wagen dan aan het doen???   ja aan het spookrijde......

Spookrijden betekend:
Een spookrijder is een bestuurder van een motorvoertuig die op de verkeerde weghelft rijdt tegen het verkeer in. Spookrijden komt meestal voor op autosnelwegen.

Een spookrijder komt meestal op de verkeerde rijbaan terecht doordat de bestuurder een afrit gebruikt als oprit. Meestal corrigeert de 'spookrijder' zijn gedrag tijdig. De meeste spookrijders die toch doorgaan, ondanks de waarschuwende rode borden met witte streep en onderschrift "Ga terug", zijn onder invloed of geestelijk in de war. Dit maakt spookrijden naast de "normale gevaren" hiervan (men rijdt auto's die 120 km/u of meer rijden met dezelfde snelheid recht tegemoet) nog gevaarlijker.

Vast staat dat deze brandweerchauffeur niet onder invloed verkeerde nog geestelijk in de war was maar door de omstandigheden een inschattingsfout beging waarover hij later, namens de burgemeester door zijn commandant is aangesproken, even als de bevelvoerder en de bemanning. Wel heeft hij nu last van een nieuw fenomeen Internet fora waarop door Jan en alleman, als een stel behoeftige, onder leiding van toezichthouders zijn veroordeling een feit is. Geen van hen droeg echter een zwarte toga en witte bef en zonder erkenning en herkenning van eigen fouten zijn ze al helemaal niet en daarmee weet hij dat hij ook maar een mens is die in het vuur van zijn werk ook een fout kan maken, deze fout zal hij niet snel meer maken en gelukkig voor alle partijen op de verongelukte van het incident waarnaar hij plichtsmatig onderweg was na!

Leermoment:

Het merendeel van ons is en blijft mens en die maken fouten, bewust maar meestal onbewust, laten we elkaar bijstaan op weg naar een feilloze samenleving waarvan ook de samenwerkende hulpverleningketen deel uitmaakt. Herken en erken je mogelijke fout en jok er nooit over zoals bij tientallen incidenten wel is gebeurd, daarvan leert niemand iets hooguit worden enkele er beter van maar om die nog mens(en) te noemen kost mij in ieder geval moeite.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #306 Gepost op: 8 juni 2009, 11:55:56
maar wat was de brandweer wagen dan aan het doen???   ja aan het spookrijde......

Spookrijden betekend:
Een spookrijder is een bestuurder van een motorvoertuig die op de verkeerde weghelft rijdt tegen het verkeer in. Spookrijden komt meestal voor op autosnelwegen.

Een spookrijder komt meestal op de verkeerde rijbaan terecht doordat de bestuurder een afrit gebruikt als oprit. Meestal corrigeert de 'spookrijder' zijn gedrag tijdig. De meeste spookrijders die toch doorgaan, ondanks de waarschuwende rode borden met witte streep en onderschrift "Ga terug", zijn onder invloed of geestelijk in de war. Dit maakt spookrijden naast de "normale gevaren" hiervan (men rijdt auto's die 120 km/u of meer rijden met dezelfde snelheid recht tegemoet) nog gevaarlijker.



Fanny

Ik denk dat we allemaal wel weten wat spookrijden betekend. Maar jouw omschrijving is dus niet van toepassing.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Advies

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 312
Reactie #307 Gepost op: 8 juni 2009, 12:19:38
Fanny

Ik denk dat we allemaal wel weten wat spookrijden betekend. Maar jouw omschrijving is dus niet van toepassing.


Mijn compliment!


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #308 Gepost op: 8 juni 2009, 13:42:16
Mijn compliment!

Dank!

We zijn  het eens? Is weer eens wat nieuws  ;D ;D ;D
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #309 Gepost op: 8 juni 2009, 17:46:19
Fanny

Ik denk dat we allemaal wel weten wat spookrijden betekend. Maar jouw omschrijving is dus niet van toepassing.

het is niet mijn omschrijving maar wikipedia