Hulpverleningsvoertuigen aan het spookrijden op de snelweg

Auteur Topic: Hulpverleningsvoertuigen aan het spookrijden op de snelweg  (gelezen 67794 keer)

0 gebruikers (en 18 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #340 Gepost op: 5 mei 2010, 20:14:32
dat vind ik ook ja, de andere kant is geen vluchtstook beschikbaar. deze kant wel. het ambulancepersoneel hield naar mijn mening erg goed rekening met tegenliggers door (al dan niet met OGS aan) de berm in te gaan tot het verkeer geweken is. overigens is dit het einde van de A30 en rijden auto's hier net na het verkeerslicht dus nog met matige snelheid.

na mijn mening heeft de ambulancechauffeur het hier goed gedaan,
nam niet weg dat ik denk dat het filmpje wel iets kan bijdragen in de discussie!
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #341 Gepost op: 5 mei 2010, 20:27:48
Ik ken die verkeerssituatie erg goed daar. Het is tijdens de spitsen daar erg druk,en als er zoals nu files staan, kom je er haast niet meer doorheen, zeker omdat het verkeer weinig uitwijkmogelijkheden heeft om een hulpverleningsvoertuig erdoor te laten.
Het is niet volgens het boekje, maar er is wel over nagedacht. De ambu houdt goed de zijkant van de weg aan,rijdt stapvoets.


skydevil

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
  • judge not before you judge yourself !!!
Reactie #342 Gepost op: 5 mei 2010, 21:01:49
Als dit niet op de snelweg is, dan is tegen het verkeer in met OGS toegestaan toch, en men houdt ook rekening met het andere verkeer, zoals half in de berm en de snelheid aanpassen, dat is iets totaal anders dan als een malloot op de vluchtstrook tegen het verkeer in met 100 km / uur, en 6 families achterin.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #343 Gepost op: 5 mei 2010, 21:02:54
eeh, dit is wel op de snelweg
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #344 Gepost op: 5 mei 2010, 21:04:19
Art 19: iets met vrij te overzien, korte afstand, etc.  O0

Komt ie weer: gezond verstand, denk je dat het kan, is het te overzien; 100 punten. Maar.....enzovoorts.  :-X


Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Reactie #345 Gepost op: 5 mei 2010, 21:06:20
Dit is het begin van de A30, wel snelweg maar voertuigen trekken hier pas op en rijden nog geen 100 km/uur.

eeh, dit is wel op de snelweg
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #346 Gepost op: 5 mei 2010, 21:42:22
Dit is het begin van de A30, wel snelweg maar voertuigen trekken hier pas op en rijden nog geen 100 km/uur.


dat vind ik ook ja, de andere kant is geen vluchtstook beschikbaar. deze kant wel. het ambulancepersoneel hield naar mijn mening erg goed rekening met tegenliggers door (al dan niet met OGS aan) de berm in te gaan tot het verkeer geweken is. overigens is dit het einde van de A30 en rijden auto's hier net na het verkeerslicht dus nog met matige snelheid.

na mijn mening heeft de ambulancechauffeur het hier goed gedaan,
nam niet weg dat ik denk dat het filmpje wel iets kan bijdragen in de discussie!

dat zei ik ook al ja.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #347 Gepost op: 5 mei 2010, 23:08:04
Is een knap verantwoord staaltje stuurmanskunst en inzicht van deze ambu chauffeur.
Lijkt me meer verantwoord dan je aan de andere kant een ruimbaan moeten verschaffen met OGS

Petje af...  O0


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #348 Gepost op: 6 mei 2010, 20:19:58
eeh, dit is wel op de snelweg

Beetje flauw, maar eh... heb je op een snelweg verkeerslichten? Aan het begin van het filmpje zie je een viaduct (van de A1). Voorbij dit viaduct heb je nog verkeerslichten staan. Daarna begint het stukje weg van de A30 richting Ede zonder gelijkwaardige kruisingen. Hier dus nog geen snelweg ...  ;)
Geloof niet alles wat je denkt.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #349 Gepost op: 6 mei 2010, 20:27:27
Beetje flauw, maar eh... heb je op een snelweg verkeerslichten? Aan het begin van het filmpje zie je een viaduct (van de A1). Voorbij dit viaduct heb je nog verkeerslichten staan. Daarna begint het stukje weg van de A30 richting Ede zonder gelijkwaardige kruisingen. Hier dus nog geen snelweg ...  ;)

tja volgens mij is het officieel gezien A30, maar echt snelweg kun je het niet echt noemen nee. overigens denk ik dat deze 'move' vaker gemaakt word met 5 A1 meldingen Nijkerk
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens