Nog zoiets.... Een kennis van mij die als BOA bij Bureau Handhaving werkt heb ik gisteren onderstaande voorgelegt...
Stel: Ik kom net terug van winkelen en tref mijn dochter (die net aan komt rijden) op de parkeerplaats waar ze wil gaan parkeren. Nu heeft ze te weinig kleingeld en mag niet vlug even in een winkel gaan wisselen want; "dan moet je v.t.v. maar voor kleingeld zorgen". (aldus parkeerwachter die ik hierna vroeg enkele weken geleden omdat ik toen geen kleingeld op zak had !? Maar dat terzijde...)
Mijn kaartje is bijna verlopen en het heeft dus weinig zin om dat aan haar te geven, dus loop ik naar de automaat en koop gauw een kaartje voor haar zodat zij bij haar auto kan blijven voor het geval dat...
Aangezien zij inmiddels een plekje aan de andere kant van de parkeerplaats gevonden heeft neem ik alvast mijn auto en rijd bij haar langs en geef haar het kaartje. Nu komt net een parkeerwachter aan lopen en deze ziet dus alleen dat ik het kaartje aan haar geef, tenslotte ziet de parkeerwacht dus alleen dat ik even stop met mijn auto en een kaartje overhandig aan mijn dochter en voor argumenten als "dat heb ik net voor haar gekocht" (klinkt ook wel heel ongeloofwaardig in dit geval) staan ze over het algemeen niet zo heel erg open... Ook dit zou dan dus eigenlijk vallen onder een kaartje 'overdragen' en aldus niet mogen volgens de woordvoerder van de gemeente in één van de filmpjes...
Even daargelaten dat er verder dus niet tegen opgetreden gaat worden vraag ik mij dus wel af wát er dan eigenlijk 'strafbaar' zou moeten zijn aan dat overdragen van kaartjes ? (Even zwart/wit gezien: Áls dit al ergens in één of andere verordening vermeld zou staan dan zou dat dus betekenen dat niemand anders dan de bestuurder zelf dat kaartje zou mogen gaan halen, ieder ander die dit voor de bestuurder doet moet tenslotte dat kaartje overdragen...)
Mijn kennis wist hier overigens geen antwoord op te geven...
Overigens, zowel in de 'APV' als in de 'Verordening op het gebruik van parkeerplaatsen en de verlening van vergunningen voor het parkeren' staat nergens vermeld dat het overdragen van parkeergelden anders dan die wat op naam en/of kenteken staan en bij parkeermeters 'per' parkeervak verboden zou zijn.
Eigenlijk zou dit dan ook hetzelfde zijn als je de parkeervakken hebt waar bij ieder vak een meter staat, dan zou je dus (volgens hetgeen er aangehaald wordt door de gemeentewoordvoerder) ook daar niet mogen parkeren als er nog een tegoed op staat, tenslotte is dat ook door iemand anders betaald...
Kortom, volgens mij zijn er zat mogelijkheden/argumenten te bedenken waar zulk beleid (áls dat al vastgelegd zou zijn) onderuit te halen valt...