Uiteraard doet een controleur zijn werk, en natuurlijk krijgt hij duidelijke opdrachten mee.
Echter waar het mij ook om gaat is of er daadwerkelijk opzet in het spel is. Zet iemand zijn dure zakenauto in een invalidenvak omdat ie dan niet zo ver hoeft te lopen, dan zeg ik bekeurek die handel !!!
De overheid is echter altijde de financiele winnaar en als winkelend burger kijk je wellicht niet iedere 5 minuten op je horloge. Coulance is een belangrijk goed, waar deze instanties dankbaar gebruik van zouden moeten maken om de burgers tevreden te houden. Wat is er mis om iemand aan te spreken over het feit dat die persoon 10 minuten te laat is bij zijn auto.
Ik heb zien gebeuren dat werklui, materiaal staan te lossen of nog even met de carkit laatste instructies vragen aan kantoor en controleurs gewoon een bon uitschrijven voor foutparkeren, zonder deze personen aan te spreken/overleggen wat eventueel mogelijkheden zijn.
Zelf ben ik bijna weg gestuurd bij mij voor de deur, omdat ik iets aan de auto aan t repareren was. Hierbij was er meer als genoeg ruimte voor grote auto's om te passeren en was ik zelf in de buurt, mocht ik toch echt in de weg staan. De reden was, dat ik hier niet mocht parkeren, alleen laden lossen.