Doorgeven parkeerkaartje

Auteur Topic: Doorgeven parkeerkaartje  (gelezen 47903 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #80 Gepost op: 9 juni 2009, 15:58:00
Gevaarlijk wat ik nu ga zeggen:

Gelukkig is op elk horloge 12 uur ook precies tegelijk 12 uur... Als het om een paar minuten gaat dan is het geen kwestie van niet willen betalen. Bekeuren is niet puur en alleen wetshandhaving, het zou wetshandhaving naar redelijkheid moeten zijn. Het gaat ook om de gedachte van de wet, niet alleen om de letter.
wat ik heb begrepen is dat je de klok moet aanhouden die op de parkeer-automaat staat.
ook als deze voor of achter loopt.
wat je moet doen is je horloge checken met de klok van de parkeer-automaat.

hopelijk doen de parkeerwachters dit ook, voordat ze gaan schrijven.................

Martijn de Vries

• Senior gebruiker
Reactie #81 Gepost op: 9 juni 2009, 16:50:58

Edit; Heb het even uitgezocht. Als de controleur de gegevens van de overtreding etc. al heeft opgeslagen in zijn handcomputertje, kan hij er niets meer aan veranderen. Op een later tijdstip worden de gegevens inderdaad uitgelezen en verwerkt. Mocht je een heel goed excuus / verhaal hebben waarom je geen kaartje had of te laat was, moet je dit volgens de geldende procedures aanvechten. De controleur had in dit geval dus niet het woord verstuurd moeten gebruiken, maar het woord opgeslagen. Duidelijk, nu.  O0
Men neemt een hamer...

Nee als je te laat bent is het gewoon jammer, je had het kunnen weten.
Maar dat van het uitwisselen slaat kant nog wal, grootste onzin regel die ik ooit gehoord heb.

Ron-Almere

• Gast
Reactie #82 Gepost op: 9 juni 2009, 19:28:30
Onzin, die dingen zijn vrijwel nooit draadloos. Pas op het bureau worden ze uitgeladen.

Dat je het even weet ;)

Fout de nieuwe generatie van die handterminals zijn dus wel draadloos, namelijk GPRS.

Dat je het even weet  ;)

Ron-Almere

• Gast
Reactie #83 Gepost op: 9 juni 2009, 19:31:24
Even voor de twee dames!!!!!!! Duo F&F

Parkeerwachters zitten in een garage of op een parkeerterrein en schrijven geen naheffing of mulder uit.

Parkeercontroleurs lopen/rijden op de straat en schrijven wel.

Ron-Almere

• Gast
Reactie #84 Gepost op: 9 juni 2009, 19:36:56
Wbt de controleur in Hilversum, de "Pet" was zelfs voor de korpschef keihard :)
Enkele jaren gelden was er een witpoeder incident in het buro in Huizen. Dus alles en iedereen moest naar het buro in Hilversum. De korpschef parkeerde haar dienstvoertuig op de stoep achter het buro, voor de bekende Prins Bernhardstraat, op het moment dat ze uitstapt om het buro in te gaan komt de "Pet"aanlopen en spreekt haar aan: "Mevrouw u mag hier niet staan". Voertuig was voorzien van een politiebordje achter de voorruit en duidelijkzichtbaar een blauwepit en mobilofoon erin.
Maar de "Pet"schreef gewoon zijn bon. Achteraf heeft het aardig "gewaait"zeg maar ;D

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #85 Gepost op: 9 juni 2009, 19:44:29
Fout de nieuwe generatie van die handterminals zijn dus wel draadloos, namelijk GPRS.

Dat je het even weet  ;)

Draadloos of niet, wat ik begrepen heb is dat de overtredingen opgeslagen worden, en niet verstuurd... of, heb ik foutieve info gekregen?

Ron-Almere

• Gast
Reactie #86 Gepost op: 9 juni 2009, 19:52:19
Ja de oude, die met hamer&beitel, slaan het op. De nieuwste welke oa Amsterdam gebruikt sturen het via GPRS door.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #87 Gepost op: 9 juni 2009, 19:58:28
Ja de oude, die met hamer&beitel, slaan het op. De nieuwste welke oa Amsterdam gebruikt sturen het via GPRS door.

O0 Dank!

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #88 Gepost op: 9 juni 2009, 20:16:00
Even voor de twee dames!!!!!!! Duo F&F

Parkeerwachters zitten in een garage of op een parkeerterrein en schrijven geen naheffing of mulder uit.

Parkeercontroleurs lopen/rijden op de straat en schrijven wel.
Gelukkig snap je wat  ik bedoelde,  wat mij betreft: als het beestje maar een naampie heeft..............

Ron-Almere

• Gast
Reactie #89 Gepost op: 9 juni 2009, 20:20:14
Nou tis wat handiger als je de juiste namen voor iets gebruikt. Ik spreek ook over dames ipv koffiezetsters :)