Mooi verhaal Grizz, als ik zo jou tekst lees hoop ik voor jou dat je een boel tollerante personen bekeurt die meteen ja nee en amen roepen anders ben ik bang dat je snel overspannen wordt van al die zeurende mensen. Maar je kan zelf zien waar het zerro tollerance beleid op uit draait: het respect verdwijnt. En wat beterft het slappe gezeur denk ik niet dat het om mulder geneuzel gaat maar om de criminelen die het land verzieken en op de een of andere manier er met een paar jaar gevangenis straf een moord uitzitten, dat soort gasten worden daarmee bedoelt althans dat DENK IK.
Back on-topic..................
Ik was geloof ik nog redelijk ontopic...
Je hoeft je voor de rest niet druk te maken over mijn mentale gezondheid... ik ben niet zo snel overspannen en in mijn bekeurings-situaties heb ik in de afgelopen jaren amper verzet gehad, op een hand te tellen. Dus wat dat betreft...dat jij dat dan een mooi verhaal vindt... iets bips en oxideren.....
Wat mij echter verbaast dat er een heleboel mensen vinden dat het coulanter moet.
De regels zijn daar heel helder in...laten we voorop stellen dat degene die dat bonnetje uitschrijft niet fout zit...
Overigens, dat mulder-geneuzel zoals jij dat noemt, heeft de politie zijn handen vol aan. Hoe komt dat ? Juist door die kruideniersmentaliteit dat ik zelf wel uitmaak of ik dat pondje meer mag. Als iedereen zich braaf aan de regeltjes zou houden dant heeft de politie vrij spel om de echte boefjes te vangen en hoeven zij minder tijd en geld uit te geven aan dat mulder-geneuzel...
Over het feit of een parkeerkaartje doorgeven strafbaar is, volgens mij heb je betaald voor een dienst, deze dienst is nog niet volledig ten einde gekomen, en dus is die dienst op jouw kosten nog enige tijd geldig. Het is jouw kaart voor de door jouw betaalde dienst. Derhalve DENK ik dat het doorgeven van een parkeerkaartje niet strafbaar, tenzij dit heel helder en duidelijk staat aangegeven. En ja ik ben jurisprudentie aan het zoeken, echter ik heb er nog niet veel van gevonden betreffende dit onderwerp.