Doorgeven parkeerkaartje

Auteur Topic: Doorgeven parkeerkaartje  (gelezen 47481 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #100 Gepost op: 9 juni 2009, 21:49:14
Mooi verhaal Grizz, als ik zo jou tekst lees hoop ik voor jou dat je een boel tollerante personen bekeurt die meteen ja nee en amen roepen anders ben ik bang dat je snel overspannen wordt van al die zeurende mensen. Maar je kan zelf zien waar het zerro tollerance beleid op uit draait: het respect verdwijnt. En wat beterft het slappe gezeur denk ik niet dat het om mulder geneuzel gaat maar om de criminelen die het land verzieken en op de een of andere manier er met een paar jaar gevangenis straf een moord uitzitten, dat soort gasten worden daarmee bedoelt althans dat DENK IK.
Back on-topic..................

Ik was geloof ik nog redelijk ontopic...

Je hoeft je voor de rest niet druk te maken over mijn mentale gezondheid... ik ben niet zo snel overspannen en in mijn bekeurings-situaties heb ik in de afgelopen jaren amper verzet gehad, op een hand te tellen. Dus wat dat betreft...dat jij dat dan een mooi verhaal vindt... iets bips en oxideren..... ;D ;D Wat mij echter verbaast dat er een heleboel mensen vinden dat het coulanter moet.

De regels zijn daar heel helder in...laten we voorop stellen dat degene die dat bonnetje uitschrijft niet fout zit...

Overigens, dat mulder-geneuzel zoals jij dat noemt, heeft de politie zijn handen vol aan. Hoe komt dat ? Juist door die kruideniersmentaliteit dat ik zelf wel uitmaak of ik dat pondje meer mag. Als iedereen zich braaf aan de regeltjes zou houden dant heeft de politie vrij spel om de echte boefjes te vangen en hoeven zij minder tijd en geld uit te geven aan dat mulder-geneuzel...

Over het feit of een parkeerkaartje doorgeven strafbaar is, volgens mij heb je betaald voor een dienst, deze dienst is nog niet volledig ten einde gekomen, en dus is die dienst op jouw kosten nog enige tijd geldig. Het is jouw kaart voor de door jouw betaalde dienst. Derhalve DENK ik dat het doorgeven van een parkeerkaartje niet strafbaar, tenzij dit heel helder en duidelijk staat aangegeven. En ja ik ben jurisprudentie aan het zoeken, echter ik heb er nog niet veel van gevonden betreffende dit onderwerp.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #101 Gepost op: 9 juni 2009, 21:54:00
Als ik nu een aardige buurman / buurvrouw heb die de WOZ voor mijn huis naar de gemeente overmaakt... krijg ik dan ook een naheffing?  ::) ??? ;)

Gast48368

• Gast
Reactie #102 Gepost op: 9 juni 2009, 21:58:21
Als ik nu een aardige buurman / buurvrouw heb die de WOZ voor mijn huis naar de gemeente overmaakt... krijg ik dan ook een naheffing?  ::) ??? ;)

Jazeker, want dan raakt de gemeente in de war.......... ;) ;D ;D ;D

maar we raken wel wederom weer gruwelijk off topic............  :-X 8) ;D

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #103 Gepost op: 9 juni 2009, 22:02:51
Volgens mij raken we niet OT want het gaat om een (parkeer)belasting die door iemand anders voor jouw betaald wordt. Volgens mij heeft de casus zich nooit voorgedaan omdat het erg stil blijft vanaf de topicstarter terwijl hij wel online geweest is...

Maar gaat het in dit (fictieve?) geval nu om dat een persoon belasting moet betalen of dat je belasting betaald voor een parkeerplek?

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #104 Gepost op: 9 juni 2009, 23:11:25
Wat mij echter verbaast dat er een heleboel mensen vinden dat het coulanter moet.

Ha Grizzz...wanneer hebben we weer een kippenhoknachtdienst??  ;D

Maar om hier ff op in te haken...kun jij niets aan doen, de controleurs niet, ik niet, niemand niet...maar het zou in deze tijden van intolerantie wel fijn zijn als je het resterende parkeerbedrag retour krijgt...ben je in 1 klap van heul veul gezeik af! Denk je niet? Moet toch lukken, in dit chip-tijdperk...

Want ik kan de frustratie goed begrijpen; vaak betaal je teveel, en als je dan eens een paar minuten te laat bent, krijg je een dikke prent. Dit moet anders kunnen. Hoe weet ik ook (nog) niet, maar ik dacht, laat ik ook nog eens een balletje opgooien... ;)

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #105 Gepost op: 9 juni 2009, 23:15:11
(...)
Want ik kan de frustratie goed begrijpen; vaak betaal je teveel, en als je dan eens een paar minuten te laat bent, krijg je een dikke prent. Dit moet anders kunnen. Hoe weet ik ook (nog) niet, maar ik dacht, laat ik ook nog eens een balletje opgooien... ;)

De oplossing:

http://www.park-line.nl/priv_voor.htm  ;)

(...)

Niet meer ‘als veilige marge’ te veel betalen. Je betaalt wat je werkelijk aan parkeertijd gebruikt en bespaart dus geld! 10 minuten parkeren is voor 10 minuten betalen (afhankelijk van de minimale eenheid van de parkeerverordening).

(...)

alleen dat laatste gedeelte maakt mij weer triest...  ;)

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #106 Gepost op: 9 juni 2009, 23:17:13

Wat dan? Ik lees ook de laatste alinea's...maar wattan?

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #107 Gepost op: 9 juni 2009, 23:18:15
(...)

(afhankelijk van de minimale eenheid van de parkeerverordening).

(...)

;)

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #108 Gepost op: 9 juni 2009, 23:25:28
Bijvoorbeeld; als de gemeente vaststelt dat de minimale tijd 30 minuten is dan betaal je altijd minimaal 30 minuten al sta je er 10 minuten.

Kijk, en dan zijn we weer terug bij af.... ::)

Tsja..

Gast48368

• Gast
Reactie #109 Gepost op: 9 juni 2009, 23:32:28
Da;s gewoon handel.............. ;D