Doorgeven parkeerkaartje

Auteur Topic: Doorgeven parkeerkaartje  (gelezen 47645 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #110 Gepost op: 9 juni 2009, 23:36:27
Maar als je vaak in een stad parkeert heb je het met zo'n abbo er snel uit! Moet je eens kijken hoeveel je soms er in gooit om maar niet te laat terug te zijn... Met dit systeem kan je nooit te laat terug bij je auto zijn  ;)

(is natuurlijk wel financieel rampzalig als je met moeder de vrouw aan het winkelen bent... Er is dan geen deadline meer...  ;) ;D ;D ;D)

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #111 Gepost op: 9 juni 2009, 23:44:27
Da;s gewoon handel.............. ;D

Ja, maar dan moet Jan met de Pet ook in de gelegenheid gesteld worden te onderhandelen.... ;D

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #112 Gepost op: 10 juni 2009, 07:17:47
(is natuurlijk wel financieel rampzalig als je met moeder de vrouw aan het winkelen bent... Er is dan geen deadline meer...  ;) ;D ;D ;D)

Auwwwwww ... Dubbel uitgave patroon.
Meer shopping kosten want geen deadline
Meer parkeergeld ... want geen deadline.

"ellek voordeel heb ze nadeel".
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #113 Gepost op: 10 juni 2009, 09:40:11
shoppen met je vrouw heeft nooit voordelen... en kost altijd klappen met geld...  ;D ;D ;D
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #114 Gepost op: 10 juni 2009, 10:24:23
mwoah....

Als ik ga shoppen is er 1 voordeel en 1 nadeel:

Het voordeel: Al die toko's waar ik mijn meuk haal, bevinden zich meestal op plaatsen en in gehuchten waar betaald parkeren een vies woord is.

Het nadeel: wat ik daar uitgeef, daar kun je waarschijnlijk een mooie parkeervergunning van betalen voor de binnenring van 020...

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #115 Gepost op: 11 juni 2009, 18:11:58
ik kan het topic weer in!!! meteen maar even een reactie!

BARNEVELD - ,,Voor de duidelijkheid: je krijgt geen boete van 250 euro wanneer je een nog geldig parkeerbonnetje van iemand anders overneemt”, zegt beleidsmedewerker Dirk Klein van de gemeente Barneveld. ,,Hoewel het officieel volgens de regels niet mag, gaan we daar niet moeilijk over doen.”

Klein reageert op brievenschrijver G. Vermeulen, die eerder in deze krant vertelde hierover te zijn aangesproken door een buitengewoon opsporingsambtenaar (BOA), en op Barnevelder Tom van den Belt, die naar aanleiding van deze brief om opheldering vroeg. ,,Ik parkeerde onlangs mijn auto bij de apotheek. Er kwam een aardige dame naar me toe met de vraag of ik hier lang moest zijn, want zij ging met haar auto weg en had nog 20 minuten over. Daar had ik meer dan genoeg aan en zij gaf mij de nog geldige parkeerbon. Tot zover een handeling die vrijwel dagelijks voorkomt zonder problemen. Maar nu niet”, schreef Vermeulen in de brief. ,,Een BOA zag dat en heeft ons vermanend toegesproken. Hij vroeg ons of wij de wet wel kenden, want dit was strikt verboden, ontoelaatbaar gedrag en dat leverde ons een boete op van 250 euro, dat stond allemaal in de algemene plaatselijke verordering.”

Klein: ,,Officieel staat in de APV dat een parkeerbon bij aanvang van het parkeren betaald moet worden voor een aaneengesloten periode. Bij verplaatsing naar een andere parkeerplaats eindigt de aaneengesloten periode en heeft men dus een nieuw kaartje nodig. Het overdragen van parkeerkaartjes is dus in beginsel niet de bedoeling, maar over een boete is in de verordening niets geregeld. We gaan daar ook echt niet moeilijk over doen, het is immers niet zo dat er een levendige handel in nog niet verlopen parkeerbonnetjes bestaat in Barneveld.”

Wat betreft de uitspraak van de BOA richting Vermeulen zegt Klein: ,,Dat is niet juist geweest. De medewerker, die overigens nog maar net bij ons in dienst is, heeft als misplaatste grap zomaar een bedrag geroepen. We hebben hier met hem over gesproken. Mocht Vermeulen nog met ons in contact willen komen over het voorval, dan zijn wij daartoe altijd bereid.”

Overigens is het volgens Klein met de nieuwe parkeerautomaten mogelijk het probleem te ondervangen. ,,We kunnen het systeem zo aanpassen dat parkeerders bij aanvang hun kenteken moeten invoeren. Dit kenteken wordt op het bonnetje geprint. Klopt het kenteken niet met het bonnetje, dan krijg je een bekeuring. Er zijn andere gemeenten die dit al doen.” Of dit daadwerkelijk gaat gebeuren betwijfelt Klein. ,,We vinden dat eigenlijk niet zo nodig.”

bron: Barneveldse krant

hierin is toch wel duidelijk te lezen dat het niet om HOAX gaat.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #116 Gepost op: 11 juni 2009, 18:24:27
Geen HOAX,  wel een ander verhaal:

ik citeer:
hoi allen,

laatst was ik effe met me Ma bij de albert heijn boodschapjes doen, netjes een kaartje gekocht en de boodschappen gedaan,
toen we terug kwamen bij de auto zagen we dat we nog een uur konden parkeren, dus het kaartje maar doorgegeven aan een haastige mevrouw die er uiteraard erg blij mee was, maar daar bleef het niet bij. vervolgens kwam er een BOA op een scooter om de hoek die ons even vertelde dat dit ons 250 euro zou gaan kosten, toen we zeiden dat we het een rare regel vonden zei hij ons het wel even op het bureau te gaan uitleggen.

mijn vraag: is het bij wet verboden om je parkeerkaatje door te geven?

einde citaat.

zelfde plaats, zelfde bedrag maar toch een ander verhaal.................    
en logisch dat er geen bonnetje kon worden geplaats op deze site......................

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #117 Gepost op: 11 juni 2009, 18:54:51

hierin is toch wel duidelijk te lezen dat het niet om HOAX gaat.  

Als je nou gewoon dat bonnetje meteen had gescand hadden we nooit aan een hoax moeten denken. Ik ben nog steeds benieuwd naar de bon.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #118 Gepost op: 11 juni 2009, 18:59:21

Hoewel het officieel volgens de regels niet mag, gaan we daar niet moeilijk over doen.”

Huisregels. Helaas, niets wettelijks dus.   O0

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #119 Gepost op: 11 juni 2009, 19:00:13
Als je nou gewoon dat bonnetje meteen had gescand hadden we nooit aan een hoax moeten denken. Ik ben nog steeds benieuwd naar de bon.
er is geen bon uitgeschreven, lees het krantenbericht maar na

(Wat betreft de uitspraak van de BOA richting Vermeulen zegt Klein: ,,Dat is niet juist geweest. De medewerker, die overigens nog maar net bij ons in dienst is, heeft als misplaatste grap zomaar een bedrag geroepen.)  

een uitspraak............. geroepen............