Air France toestel neergestort in Atlantische Oceaan - 01-06-2009

Auteur Topic: Air France toestel neergestort in Atlantische Oceaan - 01-06-2009  (gelezen 14166 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest4965

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 1 juni 2009, 19:28:45
Condoleances kunnen in een register op condoleance.nl: http://www.condoleance.nl/registers/register_11409.html


guest4965

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 1 juni 2009, 19:41:30
Een overzicht van de gebeurtenissen:

All times in Paris local time (GMT+2)

00:19, Monday, June 1: Air France flight 447 leaves Rio de Janeiro airport

03:30, Monday, June 1: Last radio contact between plane and Brazilian traffic control

04:00, Monday, June 1: AF 447 enters a zone of heavy turbulence

04:15, Monday, June 1: Plane sends out an automatic message signalling a fault in the aircraft

07:00, Monday, June 1: Air France concludes there are problems with flight 447, but at this stage the pilot still has enough fuel to stay in air

11.15, Monday, June 1: Air France flight 447 scheduled to land in Paris CDG airport. Air France opens crisis centre for relatives and loved ones of people on board

Bron: www.france24.com/en/20090601-air-france-447-jet-228-board-drops-off-radar-brazil


guest4965

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 1 juni 2009, 19:54:56
Op Wikipedia staat een lijst met de nationaliteit van de inzittenden, en daar komt geen Nederlander op voor. Ik weet natuurlijk niet wie het er op heeft gezet en wat het dus waard is, maar toch:

Hier staat het lijkstje: http://nl.wikipedia.org/wiki/Air_France-vlucht_447#Passagiers


guest4965

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 1 juni 2009, 21:11:08
Nederlander aan boord vermist Frans vliegtuig

PARIJS - Het Franse vliegtuig dat maandag waarschijnlijk in de Atlantische Oceaan is gestort, had een Nederlandse passagier aan boord. Dat meldde het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag maandag.

Een woordvoerster kon nog geen nadere gegevens verstrekken over de identiteit van de Nederlander. Wel is bekend dat het om een man gaat.

Het ministerie in Den Haag gaat ervan uit dat er niet meer Nederlanders aan boord waren.

Volgens een woordvoerster van Buitenlandse Zaken heeft een medewerker van de Nederlandse ambassade in Parijs samen met de Franse autoriteiten de passagierslijst doorgenomen.

Het ministerie verwacht in de loop van de dinsdag een definitief inzicht te hebben.

Brazilianen
Onder de vermoedelijke slachtoffers zijn behalve de Nederlander ook 61 Fransen, 58 Brazilianen, en 26 Duitsers.

In het vliegtuig zaten verder onder meer negen Chinezen, negen Italianen, vijf Britten, twee Amerikanen, twee Marokkanen, een Belg en een Turk.

Eerder op de dag had de Franse minister Jean-Louis Borloo nog gezegd dat de meeste passagiers van het ramptoestel Brazilianen waren. Dit bleek uiteindelijk niet het geval.

 
Bliksem
Het toestel was met 216 passagiers en twaalf bemanningsleden onderweg van de Braziliaanse stad Rio de Janeiro naar Parijs. Enkele uren na vertrek kwam het vliegtuig boven de Atlantische Oceaan in zwaar weer terecht.

Vermoedelijk is het ramptoestel door de bliksem getroffen en in zee gestort. Alle inzittenden zijn waarschijnlijk omgekomen.
© ANP

www.nu.nl/algemeen/1972209/nederlander-aan-boord-vermist-frans-vliegtuig.html


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #14 Gepost op: 1 juni 2009, 21:11:50
Op Wikipedia staat een lijst met de nationaliteit van de inzittenden, en daar komt geen Nederlander op voor. Ik weet natuurlijk niet wie het er op heeft gezet en wat het dus waard is, maar toch:

Hier staat het lijkstje: http://nl.wikipedia.org/wiki/Air_France-vlucht_447#Passagiers

Er staat toch echt één Nederlander...
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


guest4965

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 1 juni 2009, 21:14:47
Er staat toch echt één Nederlander...

Inmiddels wel, eerst stond er een andere telling.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #16 Gepost op: 1 juni 2009, 21:16:00
Bronnen als wicki in dit stadium van deze ramp lijken mij net zo betrouwbaar als twitter, GS en andere aanverwante artikelen.

Laten we ons maar concentreren op wat er van officiële zijde wordt gemeld.

Overigens gaat een Airbus A330 echt niet zomaar naar beneden, zelfs niet na een enkele blikseminslag.


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Reactie #17 Gepost op: 1 juni 2009, 22:17:21
Nederlander aan boord vermist Frans vliegtuig
PARIJS - Het Franse vliegtuig dat maandag waarschijnlijk in de Atlantische Oceaan is gestort, had een Nederlandse passagier aan boord. Een woordvoerster kon nog geen nadere gegevens verstrekken over de identiteit van de Nederlander. Wel is bekend dat het om een man gaat. Het ministerie in Den Haag gaat ervan uit dat er niet meer Nederlanders aan boord waren.
Volgens een woordvoerster van Buitenlandse Zaken heeft een medewerker van de Nederlandse ambassade in Parijs samen met de Franse autoriteiten de passagierslijst doorgenomen.

Ik vind het eigenlijk altijd nogal een trieste discussie, of er wel of niet een Nederlander aan boord is. Alsof het prima is dat er bosjes doden vallen, zolang het maar niemand uit eigen land is.
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geïnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
Reactie #18 Gepost op: 1 juni 2009, 22:27:48
Ik snap je posting even niet en al zeker niet die smiley.

Dat bericht gaf aan dat die post dubbel was, maar dat heb ik misschien wat te haastig geconcludeerd. Ik heb mijn post aangepast.

Groeten,

Anne Jan
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #19 Gepost op: 1 juni 2009, 22:32:22
Dat bericht gaf aan dat die post dubbel was, maar dat heb ik misschien wat te haastig geconcludeerd. Ik heb mijn post aangepast.

Groeten,

Anne Jan

Ok dank voor de info (en aanpassing), Anne Jan.


Groeten,
Jan
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.