Mobiel 112 bellen; welke meldkamer?

Auteur Topic: Mobiel 112 bellen; welke meldkamer?  (gelezen 52703 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #80 Gepost op: 5 september 2006, 21:42:28
en daar dat pas een aantal KM's over de grens is

Niet per se. Als je dichtbij de grens, maar nog wel in NL, om wat voor reden dan ook het signaal van je Nederlandse provider kwijtraakt en hij kan wel een buitenlandse provider ontvangen, dan zal hij daar op overschakelen. Pas als hij die buitenlandse provider niet meer kan ontvangen, zal hij weer terug gaan naar je eigen provider (mits je natuurlijk weer dekking hebt van je eigen provider  ;D  )

Gegroet,
Franc


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #81 Gepost op: 5 september 2006, 22:55:49
Ik snap het hele probleem nog niet. Als je met je GSM belt en het zou mogelijk zijn dat je bij de juiste regio uitkomen, blijft er toch nog altijd een 112-centralist tussen zitten, die eerst moet vragen of je politie, brandweer of ambulance wilt spreken en in welke woonplaats! Nu doet de KLPD dit, maar die verbindt nogal eens verkeerd door omdat ze niet genoeg plaatselijke kennis hebben. Dus het aantal schakels ertussen blijft hetzelfde, alleen de service wordt beter en plaatselijker. Dat geldt trouwens hetzelfde voor de vaste 112 lijnen. Geregeld komen er lijnen binnen die in een andere regio thuishoren. Zo komen lijnen vanuit Nieuwerkerk a/d IJssel regelmatig bij Rijnmond binnen, terwijl het voor Holland-Midden is. Geen probleem toch? Verbinden we ze door met die regio, maar er blijft altijd 1 schakel tussen zitten: de 112-centralist ("wie wilt u spreken? In welke woonplaats?").  Dan nog maar niet te spreken over netnummers van de vaste telefonie die men tegenwoordig kan behouden als je naar een andere regio verhuisd of daar een nieuwe vestiging opstart. Een bedrijf in Groningen kan tegenwoordig dus nu een Amsterdams 020-nummer hebben. Als die 112 bellen moet Amsterdam doorverbinden met Groningen. Dus wat dat betreft zie ik geen verschil tussen 112-vast en 112-mobiel.

gr. Mobcop

Het doorschakelen naar 112 meldkamer op het vaste net is niet afhankelijk van je kengetal, maar van de aansluiting op de wijkcentrale. Dus een fysieke aansluiting.. Het probleem met bijvoorbeeld toepassingen als VOIP is dat niet zomaar kan..

112 Mobiel werkt anders. daar is dus geen fysieke aansluiting en geen fysieke plaats bepaling. Dus komen ze op voorlopig op 1 centrale uit..


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #82 Gepost op: 5 september 2006, 22:59:47
Ik neem aan dat het over mobiel gebruikt hebt ?


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #83 Gepost op: 5 september 2006, 23:28:18
Ik neem aan dat het over mobiel gebruikt hebt ?

staat er een vaste telefoon exact op dat punt dan? :p
Politie Aspirant niveau 4


Michelle1983

  • Gast
Reactie #84 Gepost op: 5 september 2006, 23:31:37
Niet per se. Als je dichtbij de grens, maar nog wel in NL, om wat voor reden dan ook het signaal van je Nederlandse provider kwijtraakt en hij kan wel een buitenlandse provider ontvangen, dan zal hij daar op overschakelen. Pas als hij die buitenlandse provider niet meer kan ontvangen, zal hij weer terug gaan naar je eigen provider (mits je natuurlijk weer dekking hebt van je eigen provider  ;D  )

Gegroet,
Franc

Dat kan al op 15 kilometer van de grens nog gebeuren. In bepaalde collegezalen van de Universiteit van Tilburg heb je geen Nederlands bereik en ga je over naar een Belgische provider.


Mobcop

  • Gast
Reactie #85 Gepost op: 6 september 2006, 07:39:11
Het doorschakelen naar 112 meldkamer op het vaste net is niet afhankelijk van je kengetal, maar van de aansluiting op de wijkcentrale. Dus een fysieke aansluiting.. Het probleem met bijvoorbeeld toepassingen als VOIP is dat niet zomaar kan..

112 Mobiel werkt anders. daar is dus geen fysieke aansluiting en geen fysieke plaats bepaling. Dus komen ze op voorlopig op 1 centrale uit..

Wel of niet fysiek is niet van toepassing. Hoe je ook belt (vast of 112 of VOIP) je komt ALTIJD bij een 112-telefonist(e) uit die je direkt doorschakeld met de juiste meldkamer!

gr Mobcop


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #86 Gepost op: 6 september 2006, 12:05:05
Wel of niet fysiek is niet van toepassing. Hoe je ook belt (vast of 112 of VOIP) je komt ALTIJD bij een 112-telefonist(e) uit die je direkt doorschakeld met de juiste meldkamer!

gr Mobcop

Er is geen VOIP verbinding via 112, die functionaliteit word geboden via het vaste net als de VOIP provider dergelijke connectie biedt..
Als je bij 112 centralist uitkomt dan word je daarna altijd doorgeschakeld naar de correcte meldkamer.. Echter de regionale connectie functionaliteit was de vraag.  En dat kan nu eenmaal niet met mobiel..


ED95

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 301
Reactie #87 Gepost op: 6 september 2006, 18:48:20
Sterker nog, deze zomer ontving ik op het strand in NL op een gegeven moment T-Mobile UK


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #88 Gepost op: 6 september 2006, 19:02:11
Sterker nog, deze zomer ontving ik op het strand in NL op een gegeven moment T-Mobile UK
Waar ga jij naar het strand ;D


ED95

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 301
Reactie #89 Gepost op: 6 september 2006, 19:07:02
Vlak bij Den Helder, als strandwacht. Met de echt mooie dagen ontvingen we ook de taxi's uit de UK over de bak.