Mobiel 112 bellen; welke meldkamer?

Auteur Topic: Mobiel 112 bellen; welke meldkamer?  (gelezen 50691 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #20 Gepost op: 27 december 2004, 17:05:01
Dat zou een hele verbetering zijn, alleen als je bij grensgebied bent, en je werkt op een  paal in de andere regio, komt de melding wel bij de verkeerde meldkamer terecht, of is daar ook wat op gevonden. ???
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #21 Gepost op: 27 december 2004, 17:08:37
Dat zou een hele verbetering zijn, alleen als je bij grensgebied bent, en je werkt op een paal in de andere regio, komt de melding wel bij de verkeerde meldkamer terecht, of is daar ook wat op gevonden. ???
De doorverbindknop?? Nu zit driebergen ertussen...straks een andere meldkamer in die sporadische gevallen...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Firefly

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 590
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #22 Gepost op: 27 december 2004, 17:09:12
Ik geloof dat het nu al zo is dat als men het netnummer voor 112 draait, dat men dan rechtstreeks bij de dichtsbijzijnde meldkamer terechtkomt.
Brandwacht 1e klas + WVD


H.J. Verkade

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 27 december 2004, 17:33:15
Is het in het hele land al mogelijk of alleen in bepaalde regio's, en dat men dit steeds meer aan het uitbreiden is????


Kanarie

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 27 december 2004, 17:52:40

De doorverbindknop?? Nu zit driebergen ertussen...straks een andere meldkamer in die sporadische gevallen...
Nou ik ben door Driebergen een keer per ongeluk doorgeschakeld naar de verkeerde meldkamer (plaats). Er werd mij toen verteld dat zij (de "verkeerde" meldkamer) mij niet naar de goede meldkamer konden doorschakelen en dat ik nog maar een keer 112 moest bellen.  :)


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #25 Gepost op: 27 december 2004, 21:38:42
"Nog maar een keertje bellen", lekker geregeld in een noodgeval, :"Nou mevrouw, belt u nog maar even terug".

Haha, lijkt wel die reclame;" Al onze medewerkers zijn in gesprek, een ogenblik geduld alstublieft"!  ;)  ;D


Kanarie

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 27 december 2004, 21:45:28
:) Het is allemaal goedgekomen en ik verloor maar een paar seconden.
Maar meldkamers kunnen dus blijkbaar niet naar elkaar doorschakelen.


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #27 Gepost op: 27 december 2004, 21:46:56
Ik geloof dat het nu al zo is dat als men het netnummer voor 112 draait, dat men dan rechtstreeks bij de dichtsbijzijnde meldkamer terechtkomt.

Daar hebben we het hier al meer over gehad, maar dat blijkt geen waar te zijn!

Christian


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #28 Gepost op: 27 december 2004, 21:58:25
Ik zal wel even 112 bellen met me mobiel dan weet ik het zo   ;D ;D ;D ;D


Hmmm  toch maar niet  eheh  :P :-X
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Kevke

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 28 december 2004, 09:34:29
:) Het is allemaal goedgekomen en ik verloor maar een paar seconden.
Maar meldkamers kunnen dus blijkbaar niet naar elkaar doorschakelen.

Dat is dus zeker wel waar. Alle 112 lijnen zijn met elkaar door verbonden alleen in jou geval heeft de centralist blijkbaar niet geweten hoe hij of zij dat moest doen vanaf de Arbi. Dat is wel jammer want ik vind persoonlijk dat je het niet kunt maken om een melder terug te laten bellen om dat hij of zij in de verkeerde meldkamer terrecht is gekomen.
Je kunt natuurlijk als centralist ook alle gegevens opnemen en zelf even naar de andere meldkamer bellen.

Greetzzz,
Kev.