Middelbrand Stadhuis Coolsingel GRIP1 - Rotterdam 5-6-2009

Auteur Topic: Middelbrand Stadhuis Coolsingel GRIP1 - Rotterdam 5-6-2009  (gelezen 4941 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

stln01

  • chemisch analist/ vrijw. bedrijfsbrandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
Reactie #20 Gepost op: 5 juni 2009, 16:45:22
Waarom worden al die capcodes gealarmeerd voor een brandje in de meterkast?


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #21 Gepost op: 5 juni 2009, 16:54:18
Waarom worden al die capcodes gealarmeerd voor een brandje in de meterkast?

Is standaard bij een GRIP situatie (Bij grote brand ook geloof ik)

En tevens onnodig om hier geplaatst te worden omdat bekend is dat er tientallen van die meldingen kunnen komen en welkbekend zijn bij de geinteresseerden


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #22 Gepost op: 5 juni 2009, 16:54:56
Waarom worden al die capcodes gealarmeerd voor een brandje in de meterkast?

GRIP heeft niets te maken met de grote van het incident. Het heeft meer te maken met de impact en de noodzaak voor gecoördineerd overleg tussen de hulpdiensten. Meer is te lezen op: http://www.minbzk.nl/actueel?ActItmIdt=99130


stln01

  • chemisch analist/ vrijw. bedrijfsbrandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
Reactie #23 Gepost op: 5 juni 2009, 17:00:53
Ik snap de GRIP-situatie wel, maar wat moeten ambtenaren uit Brielle, Hellevoetsluis etc. met een GRIP-1 veroorzaakt door een klein brandje in R'dam?


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #24 Gepost op: 5 juni 2009, 17:03:30
Ik snap de GRIP-situatie wel, maar wat moeten ambtenaren uit Brielle, Hellevoetsluis etc. met een GRIP-1 veroorzaakt door een klein brandje in R'dam?

Als je het snapt waarom zeg je dan ''door een klein brandje''.. Dat kleine heeft er helemaal niks mee te maken

En die hele rits aan codes gaan eruit bij een grip situatie, dat is standaard daar


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #25 Gepost op: 5 juni 2009, 17:23:42
Ik snap de GRIP-situatie wel, maar wat moeten ambtenaren uit Brielle, Hellevoetsluis etc. met een GRIP-1 veroorzaakt door een klein brandje in R'dam?

Over een GRIP worden alle ambtenaren rampenbestrijding geinformeerd. Dat wil niet zeggen dat ze daadwerkelijk terplaatse hoeven te komen, het is alleen om iederéén te informeren over wat er nu precies aan de hand is.


stln01

  • chemisch analist/ vrijw. bedrijfsbrandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
Reactie #26 Gepost op: 5 juni 2009, 17:41:56
Als je het snapt waarom zeg je dan ''door een klein brandje''.. Dat kleine heeft er helemaal niks mee te maken

Met dat kleine brandje doel ik op een beperkt effectgebied, beheersbaar door leidinggevenden ter plaatste.
Ik vroeg mij dus af waarom bij elke GRIP-1 de gehele regio wordt geïnformeerd, maar blijkbaar is het de gewoonte in Rotterdam.


Walker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 796
Reactie #27 Gepost op: 5 juni 2009, 17:47:16
Valt best wel wat voor te zeggen: Rotterdam is (met zijn havens) een regio waar een klein incident ineens enorm kan escaleren. Dan is het handig dat het kader van andere korpsen al weet wat er zich afspeelt. Het is dus een verhoging van de alarmfase, zonder dat men al in aktie hoeft te komen.
Mister Livingstone, I presume?


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #28 Gepost op: 5 juni 2009, 19:31:32
Valt best wel wat voor te zeggen: Rotterdam is (met zijn havens) een regio waar een klein incident ineens enorm kan escaleren. Dan is het handig dat het kader van andere korpsen al weet wat er zich afspeelt. Het is dus een verhoging van de alarmfase, zonder dat men al in aktie hoeft te komen.

weerwat geleerd, dat zelfde vroeg ik me ook af :P
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #29 Gepost op: 5 juni 2009, 21:40:47
Vanaf grip1 worden ook alle ziekenhuizen geïnformeerd.
In ieder ziekenhuis is ook een functionaris met een pager.