Is zoals hierboven genoemd niet waar...
De korpchef heeft het fout.
Ik ben het vaak met je eens, maar dit is toch wel je eigen mening.
Onderzoek wijst uit dat blauw wel degelijk afleidt op de snelweg, creëert kijkers file en extra ongevallen.
De collega's die het tegen Braboz hebben verteld hebben ook gewoon gelijk, het 'mag' inderdaad niet volgens de IM richtlijn. Bovendien zijn er afspraken gemaakt met de wegbeheerder waarin dit is vastgelegd. We werken volgens IM en hebben ons daar ook gewoon aan te houden.
Wettelijk gezien mag het dan niet verboden zijn (en dus toegestaan), je hebt je wel gewoon aan de afspraken te houden met je werkgever en die je werkgever heeft gemaakt. Doe je dit niet, riskeer je een arbeidsconflict.
Dat betekent overigens niet dat ik het niet met je eens ben vwb de veiligheid, ook ik zet (zeker 's-nachts) gewoon blauw aan omdat ik liever een conflict met de werkgever heb dan met mijn overlijdensverzekering. De vraag is nu waar we de oplossing moeten zoeken, moeten wij maar gewoon blauw 'mogen' voeren om ongevallen te voorkomen? Of moet er gewoon iets gedaan worden aan alle cowboys die tegenwoordig oranje lampen voeren?
Overigens zet ik mijn blauw altijd uit zodra de wegbeheerder de afzetting heeft overgenomen, vrijwel alle collega's werken zo en bij ons zie je dan ook weinig blauw meer als de hele kerstboom is opgetuigd.