BAG is een onderdeel van het duitsen ministerie van justitie en dat heeft het onderdeel gemaakt van de BP echter letten deze mensen vooral op overtredingen mbt tot het niet betalen van maut en andere vrachtautogerelateerde overtredingen. Ook deze mensen hebben dezelfde opsporingsbevoegdheid.
Het Bundesamt für Güterverkehr is géén onderdeel van het ministerie van Justitie of van de BP (Bundespolizei), maar een zelfstandig bestuursorgaan onder het federale ministerie van Verkeer, Bouw en Stadsontwikkeling. Hoofdkantoor: Keulen met 8 bijkantoren in Schwerin, Hannover, Münster, Dresden, Erfurt, Mainz, Stuttgart en München. Deze bijkantoren doen het ‘buitenwerk’: o.m. controles van vrachtverkeer op de weg (vergunningen, rijtijden, overgewicht, chauffeursdiploma), controle van vervoerbedrijven (o.m. arbeidsomstandigheden) en de controle op de tolheffing voor vrachtverkeer, de LKW-Maut.
Ook heeft het BAG taken op het gebied van het luchtverkeer en het verlenen van vergunningen voor goederenvervoer en grensoverschrijdend personenvervoer om concurrentievervalsing tegen te gaan. Bron:
http://www.bag.bund.deDienst: Bundesamt für Güterverkehr
Soort voertuig: controlevoertuig goederenvervoer
Roepnummer: ?
Merk en type: Mercedes-Benz Sprinter 316 CDI
Fabrikant inrichting: WAS
Kenteken: K SK 1052
Bouw/dienstjaar: ?
Bijzonderheden: alle voertuigen van het BAG hebben een kenteken van Keulen. Bezetting: 1/1, 163 pk, cylinderinhoud 2.143 cm, max. toelaatbaar gewicht 3.000 kg. Pintsch Bamag TOPas LED met geïntegreerd tekstpaneel "Bitte folgen", "LKW Kontrolle", "Bus Kontrolle".