Politie Duitsland

Auteur Topic: Politie Duitsland  (gelezen 133905 keer)

0 gebruikers (en 21 gasten bekijken dit topic.

Piecke

• Senior gebruiker
Reactie #90 Gepost op: 20 juli 2011, 15:27:49
Wat is de reden dat Beieren niet meegaat met de nieuwe kleur?

Het is vreemd dat Beieren niet meegaat met de nieuwe richtlijnen, want ze zijn in Duitsland naar blauw overgegaan omdat dat moest van de nieuwe Europese richtlijnen in verband met dat er in andere steden van Europa meestal wel blauw in de kleuren van de politie zit en geen groen.
En omdat Beieren nog wel een aardige Europese trekpleister is, ook door Bayern München, is dat wel vreemd

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #91 Gepost op: 20 juli 2011, 15:39:47
Het is vreemd dat Beieren niet meegaat met de nieuwe richtlijnen, want ze zijn in Duitsland naar blauw overgegaan omdat dat moest van de nieuwe Europese richtlijnen in verband met dat er in andere steden van Europa meestal wel blauw in de kleuren van de politie zit en geen groen.
En omdat Beieren nog wel een aardige Europese trekpleister is, ook door Bayern München, is dat wel vreemd

NL doet ook niet volledig mee aan de richtlijnen. NL loopt nog steeds in witte overhemden, dit terwijl er in die richtlijnen staat dat de bovenkleding lichtblauw moet zijn. De jas niet meegerekend.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #92 Gepost op: 20 juli 2011, 17:06:04

De Europese richtlijnen komen ook voorlopig niet door in Engeland, daar blijven ze ook zwart/wit lopen en met Battenburg rijden  O0
Nu hier ook nog het Engelse model !
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Piecke

• Senior gebruiker
Reactie #93 Gepost op: 20 juli 2011, 18:27:19
NL doet ook niet volledig mee aan de richtlijnen. NL loopt nog steeds in witte overhemden, dit terwijl er in die richtlijnen staat dat de bovenkleding lichtblauw moet zijn. De jas niet meegerekend.

Heb het laatst even gevraagd aan een duitse motoragent van Nordrhein-Westfalen, die wist mij dat te vertellen

SimonSt

• Senior gebruiker
Reactie #94 Gepost op: 20 juli 2011, 18:51:02
Heb het laatst even gevraagd aan een duitse motoragent van Nordrhein-Westfalen, die wist mij dat te vertellen

Ah, een collega van die motoragent die ik laatst in Aken tegenkwam; op een blauwe motorfiets, maar nog in groen motorpak?
Om maar even aan te geven dat zo'n huisstijlverandering meerdere jaren kan duren, is bij onze politie in de jaren 90 ook niet over 1 nacht ijs gegaan.

Dienst: Polizei Nordrhein-Westfalen
Soort voertuig: Motorfiets
Merk & type: BMW R1200RT(P)
Kenteken: niet genoteerd
Bijzonderheden: gefotografeerd 2 juli 2011 te Aken, motorfiets in nieuwe blauwe kleurstelling, motorrijder draagt nog "oude" groene motorpak

Verder on-topic over de Duitse politie, over Europese richtlijnen loopt volgens mij elders al een discussie.

Piecke

• Senior gebruiker
Reactie #95 Gepost op: 20 juli 2011, 19:21:30
Zal ik maar weer ontopic gaan  O0

Dienst: Polizei Emlichheim
Soort voertuig: Surveillance motor
Standplaats: Lingen
Wagenparknummer: -
Merk & type: BMW R1200RT
Byzonderheden: -

SimonSt

• Senior gebruiker
Reactie #96 Gepost op: 20 juli 2011, 19:43:56
Wat is de reden dat Beieren niet meegaat met de nieuwe kleur?

Als ik even Google kom ik vooral op het kostenaspect uit. De politie wordt in Duitsland gefinancierd door de bondsstaten en een europese/nationale richtlijn is leuk, maar het moet wel te betalen zijn.

http://bos-fahrzeuge.info/forum/index.php?page=Thread&threadID=5496
http://www.welt.de/lifestyle/article2143893/Bei_der_Polizei_herrscht_Uniformchaos.html

En als een bondsstaat als Beieren (maar blijkbaar ook Saarland) recent nieuwe uniformen en/of voertuigen in groen heeft aangeschaft kiezen ze er blijkbaar voor om eerst de afschrijvingstermijn hiervan af te wachten.
Andere bondsstaten schakelen wel eerder over, zo lees ik dat Berlijn ook nog niet overging en zelfs nieuwe ongebruikte uniformen van andere bondsstaten overnam die wel waren overgeschakeld.

http://www.polizei.bayern.de/oberbayern/wir/geschichte/index.html/785

Meer info over uniformen en de invoering van "blauw" hier onder het kopje "Umstelling auf blau":
http://de.wikipedia.org/wiki/Polizeiuniform_(Deutschland)

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #97 Gepost op: 20 juli 2011, 21:16:53
Alleen Beieren (voor zover mijn kennis strekt) blijft voorlopig met groene markeringen rijden.

Saarland rijdt ook nog met groen.

Op de site http://www.polizeiautos.de/ kun je rechts in het menu aan de knoppen zien met welke kleur de regio's rijden. De omschakeling is de laaste +/- 2 jaar snel gegaan overigens; daarvoor was het rijtje nog overwegend groen.

Sommige korpsen blijven zo lang mogelijk vasthouden aan het groen lijkt het, terwijl andere korpsen flink wat geld neertellen om op blauw over te gaan. Zo zijn er diverse foto's te vinden voer- en vaartuigen die omgespoten / omgestickerd zijn van groen naar blauw.

Altijd leuk zo'n overgangsproces, je komt de gekste combinaties tegen ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

paulg

• Senior gebruiker
Reactie #98 Gepost op: 20 juli 2011, 21:45:50
Gezien de antennes en schotels op het dak gok ik een verbindings-/commandovoertuig.

Verder leuke foto's  O0

Goed gegokt: op http://www.polizeiautos.de kan je rechts op de knop 'Hessen' klikken en dan vind je een overzicht van de op deze website aanwezige voertuigen. Onder de niet-gerubriceerde voertuigen staan drie vergelijkbare 'Befehlskraftwagen'.
Groet,
paulg

SimonSt

• Senior gebruiker
Reactie #99 Gepost op: 20 juli 2011, 22:08:39
Goed gegokt

Was eigenlijk ook niet echt een gok; ik werk regelmatig vanuit zulke voertuigen maar dan rood van kleur, maak ze ook na in schaal 1:87 dus dan herken je wel de overeenkomsten  ;)