Familiedrama in Almere - 07/06/09

Auteur Topic: Familiedrama in Almere - 07/06/09  (gelezen 4206 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Gepost op: 8 juni 2009, 00:12:47
Gezinsdrama: twee meisjes en vader dood in woning

TUSSEN DE VAARTEN - In een woning aan het Jeroen Boschplantsoen zijn de lichamen gevonden van een 46-jarige man en zijn twee dochtertjes van 3 en 7 jaar oud.

De 35-jarige ex-vrouw van de man wilde haar dochters weer ophalen, maar kreeg geen gehoor. Zij kreeg argwaan en is naar het politiebureau gegaan.

De politie trof in de woning de drie lichamen aan. In welke staat de lichamen werden aangetroffen kon de politie niet zeggen. Ook is nog niet duidelijk hoe de kinderen en de man om het leven zijn gekomen.

Volgens de politiewoordvoerder waren de man en vrouw al lange tijd gescheiden. Normaal gesproken wonen de kinderen bij hun moeder in Lelystad, maar dit weekend waren ze bij hun vader. De recherche is op dit moment druk bezig met het onderzoek.

Meer foto's HIER

Echt vreselijk  :(

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker

pelagiapeil

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 8 juni 2009, 13:46:34
Ik vind dat dit soort dingen uit de publiciteit gehouden moeten worden
het is mij opgevallen dat elke keer na zo'n drama er een nieuwe op volgt alsof het de "gekken" op een idee brengt.
Het is nog maar pasgeleden dat een man zijn vrouw,kinderen en zichzelf om het leven heeft gebracht en meteen BINGO weer een nieuw familiedrama.
Geen publiciteit zorgt ervoor dat het niet opgevolgd wordt.

ik geef alleen mijn mening hierover,geen oordeel.
vreselijk blijft het maar ik krijg het idee dat er ................. zijn die denken: wat die kunnen kan ik ook.
gr. Pelagia

Timmos

• Persfotograaf
  • Senior gebruiker
    • Tim-Koster.nl
Reactie #3 Gepost op: 8 juni 2009, 14:36:44
Ik vind dat dit soort dingen uit de publiciteit gehouden moeten worden
het is mij opgevallen dat elke keer na zo'n drama er een nieuwe op volgt alsof het de "gekken" op een idee brengt.
Het is nog maar pasgeleden dat een man zijn vrouw,kinderen en zichzelf om het leven heeft gebracht en meteen BINGO weer een nieuw familiedrama.
Geen publiciteit zorgt ervoor dat het niet opgevolgd wordt.

ik geef alleen mijn mening hierover,geen oordeel.
vreselijk blijft het maar ik krijg het idee dat er ................. zijn die denken: wat die kunnen kan ik ook.
gr. Pelagia

En als we geen beelden meer uitzenden van oorlogen is er geen oorlog meer ::).. Ik voel wereldvrede aankomen!

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #4 Gepost op: 8 juni 2009, 15:56:33
Wie denkt dat dit een mode verschijnsel is, heeft het mis.

Dit soort drama's zijn net zo gewoon als oorlog, pest en hongersnood. Stoppen kun je het niet. Maar doodzwijgen is ook de oplossing niet.

Barbie-crosser

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 8 juni 2009, 16:23:33
:'(
Ik krijg steeds weer kippenvel bij t lezen en of horen van dit soort berichten

Volwassen mensen, notabene ouder , van hun meest rijke schat wat er bestaat, dat juist HUN de Kinderen als Joker inzetten , in hun onderlinge gevechten

En als ze dan beide zo koppig als een ezel blijven, er dit soort gruwels plaats gaan vinden..

Steeds besluipt me t gevoel van Als Ik ze nie mag zien, dan JIJ ook niet  :'( :-\ afschuwelijk.. afschuwelijk
Die arme kinderen

Ik weet geen feiten, ik post nu wat ik voel van binnen, hoe ik denk..
Misschien niet gepast.. kweet t niet, anders verwijder mn post  :-X

ps, ik vraag me steeds af, hoe kunnen Jullie, de hulpdiensten, politie ter plaatse, hoe kunnen jullie daar toch mee omgaan.. mensen ik heb zo respekt voor jullie  :|

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 8 juni 2009, 18:12:07
Slachtofferhulp biedt hulp aan Almeerders

TUSSEN DE VAARTEN - Slachtofferhulp gaat komende dagen hulp bieden aan Almeerders op praktisch, juridisch en emotioneel gebied vanwege het gezinsdrama.

Dit heeft de directeur van slachtofferhulp, Jaap Smit, toegezegt.

Maandagavond is slachtofferhulp aanwezig bij de informatiebijeenkomst die georganiseerd is door politie en gemeente Almere. Volgens Slachtofferhulp zijn er nog mensen die dit tragische incident niet van zich af kunnen zetten. De directe familie en hulpverleners zijn al opgevangen.

BRON

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 8 juni 2009, 18:13:16
Condoleanceregister geopend in stadhuis

STADSHART - In het stadhuis van Almere heeft de gemeente een condoleanceregister geopend voor de slachtoffers van het gezinsdrama.

Een man en zijn twee dochters werden dood in een woning gevonden aan het Jeroen Boschplantsoen.

Burgemeester Annemarie Jorritsma laat weten geschokt te zijn. Dit liet zij weten op de website van de gemeente Almere. Zij wenst alle familieleden en betrokkenen veel sterkte toe bij de verwerking van dit verschrikkelijke drama.

BRON

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 10 juni 2009, 20:18:41
Politie sluit onderzoek gezinsdrama af

TUSSEN DE VAARTEN - De politie heeft vandaag bekend gemaakt dat het onderzoek naar de toedracht van het gezinsdrama is afgesloten.

Agenten troffen zondagmiddag in een woning aan het Jeroen Boschplantsoen twee dode meisjes en hun vader aan.

Opgehangen

Uit het onderzoek blijkt dat de man eerst zijn twee dochtertjes van 3 en 7 jaar heeft vermoord en daarna zichzelf heeft opgehangen. Volgens de politie zijn de kinderen met geweld om het leven gebracht, maar zonder wapengebruik.

Afscheidsbrieven
Uit het politieonderzoek is ook gebleken dat de man zijn gruweldaad heeft voorbereid. In de woning werden afscheidsbrieven gevonden. Ondanks de voorbereiding heeft niemand uit de omgeving iets ongewoons opgemerkt. Het onderzoeksteam vermoedt dat de man tot zijn daad is gekomen door persoonlijke omstandigheden en hoog opgelopen emoties.

Conflict
De man was net van zijn vrouw gescheiden. Volgens de politie had de man een vaste baan en geen schulden. Ook was hij niet bekend bij de wijkagent, maar zou hij wel een conflict hebben gehad met iemand uit zijn schoonfamilie. De man had op eigen initiatief zichzelf aangemeld bij een professionele zorginstelling.

Uitvaart
De uitvaart van de kinderen en hun vader gaat plaats vinden in besloten kring. De familie heeft aangegeven geen prijs te stellen op aanwezigheid van de media.

Bron: 112-Almere.nl

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 11 juni 2009, 18:51:26
Vrijdagavond stille tocht in stadshart

STADSHART - Vrijdagavond wordt er een stille tocht georganiseerd vanwege het gezinsdrama in Tussen de Vaarten.

Een man en zijn twee jonge dochtertjes werden dood in een woning gevonden aan het Jeroen Boschplantsoen.

Tijd
Voorafgaand aan de tocht zal burgemeester Jorritsma een toespraak houden samen met Jaap Smit van slachtofferhulp. Belangstellenden kunnen om 18.30 uur verzamelen op het Stadhuisplein. De tocht start om 19.00 uur en duurt ongeveer een uur.

Route
De route start vanaf het Stadhuisplein en gaat dan als volgt: Stationsstraat, Metropolestraat, Wijsgeerstraat, Stadhuisstraat, Grote Markt, Schutterstraat, Citadel, Forum, De Diagonaal. De route eindigt weer op het Stadhuisplein.

Parkeren
Alle belangstellenden kunnen deze avond tussen 18.00 uur en 20:30 uur gratis parkeren in de Regisseurgarage en de Stadhuisgarage. Ook op het parkeerterrein naast de bibliotheek en naast de Acta/Pabo kan gratis geparkeerd worden.

BRON