De Ford Moduvan... Ik kan me voorstellen dat dit een goede auto zal zijn voor voorstanders van een groot-volume wagen zoals de Sprinter en Chevy's.
Maar je zal begrijpen dat "lovers" van lage Mercedessen hierin geen alternatief zien... Het is niet bepaald een compromis tussen groot en klein, zullen we maar zeggen
Misschien even ter info voor overige leden: Grofweg (en me natuurlijk op glad ijs begevend!!!) kan je de volgende voor- en nadelen opnoemen:
Hoogbouw is ruimer, dus meer ruimte om handelingen te verrichten, meer ruimte om materiaal op te bergen, en meer mogelijkheden om personeel te vervoeren. Ander voordeel: Goed zicht op de weg (hoger). Nadelen: Minder goede wegligging, minder snel optrekken bij bv stoplichten, minder mogelijkheden om je "schrap te zetten" tijdens werkzaamheden achterin.
Laagbouw: Beter wegligging, en beter geschikt voor overplaatsingen over lange afstanden. Nadelen: Minder opbergruimte, minder werkruimte, en weinig mogelijkheden om extra mensen te vervoeren.
Ondanks de gevoeligheid van deze discussie kunnen veel beroepskrachten wel één of meerdere punten hiervan herkennen denk ik...
Héél grofweg gezegd komt een laag type beter tot z'n recht op langere afstanden (platteland), en hoge types in stedelijk gebied/korte afstanden.
Subtieler kan ik het niet brengen