Vrijwillig Ambu-team?

Auteur Topic: Vrijwillig Ambu-team?  (gelezen 9440 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

roadrunner

• Gast
Reactie #30 Gepost op: 30 januari 2004, 02:47:45
Je ziet het in de medische tak met van alles en nog wat.
Alles moet ingedekt worden en overal moet paraatheid geboden worden, maar betalen ho maar.
De overheid wil graag alles geregeld hebben, maar met een gesloten beurs. En dat gaat niet.
De zorgverzekeraars ook bijvoorbeeld, ze eisen een bepaalde paraatheid, maar ze betalen per rit. Laat ze lekker de paraatheid gaan betalen.

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 31 januari 2004, 09:14:18
Rescue ranger, wat bedoel je met : En daarom wil ik als strandwacht absoluut niet betaald worden! In de geest van vrijwilligheid, moet dat vrijwillig blijven, maar niet vrijblijvend. Dat is juist het mooie van een vrijwillige strandwacht.
Vrijwilligers zijn steeds moeilijker te krijgen, de commercie speelt er mooi op in, dus waarom geen vergoeding net als de vrijwillige brandweer?

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #32 Gepost op: 1 februari 2004, 21:35:24
Rescue ranger, wat bedoel je met : En daarom wil ik als strandwacht absoluut niet betaald worden! In de geest van vrijwilligheid, moet dat vrijwillig blijven, maar niet vrijblijvend. Dat is juist het mooie van een vrijwillige strandwacht.
Vrijwilligers zijn steeds moeilijker te krijgen, de commercie speelt er mooi op in, dus waarom geen vergoeding net als de vrijwillige brandweer?

Vergoeding mag best, maar niet voor mij. De inspanningen welke ik doe voor de reddingsbrigade doe ik omdat ik dat leuk vind, er achter sta, aan de ene kant heel basale hulpverlening is, terwijl je an andere kant zeer gespecialiceerd te werk kan gaan en ik kom wanneer ik kan. Dat is bijna altijd als ik niet werk, maar gaat om het principe. Ik denk dat je me wel begrijpt.

Overigens voorzie dat er binnen enkele jaren langs meerdere badplaatsen "beroeps-krachten(*)" verschijnen, om geen "schijn-veiligheid" te verkleinen.

(*) = betaalde vrijwilligers
Elke hulpverlening start met communicatie.

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 1 februari 2004, 22:09:17
Ja, ik begrijp je. Begrijp mij ook goed van mij hoeft het ook niet maar om toch continuiteit te waarborgen ontkom je er denk ik niet meer aan.

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #34 Gepost op: 23 februari 2004, 09:56:35
Dat ligt er dus aan uit hoeveel je parate ploeg bestaat.
Naar wat ik begrepen heb is onze ploeg, ongeveer 90 mensen, toch wel zeer uitgebreid in vergelijking met andere reddeingsbrigades.
Elke hulpverlening start met communicatie.