En wat kost het??
http://www.sos-arts.nl/informatie.phpSOS-Arts - Algemene Informatie
sos-arts.nl - Telefooncentrale 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar
Op dit moment bepaalt een triagiste-telefoniste en/of een arts in een huisartsenpraktijk of HAP of er een huisbezoek wordt verricht. De patiënt heeft daar nu geen enkele zeggenschap over. Daarover bestaat grote onvrede onder de bevolking zoals uit een NIPO onderzoek is gebleken. Bij SOS-arts bepaalt de patiënt zelf of er een arts op huisbezoek komt. De patiënt die SOS-arts belt is verzekerd van een snelle interventie ongeacht het tijdstip van de dag of de nacht. Indien u SOS-arts in uw aanvullende verzekering is opgenomen wordt het bezoek deels of geheel door de verzekeraar betaald, heeft u geen aanvullende verzekering dan komt de arts ook maar moet u de visite zelf betalen. Indien onze arts samenwerkt met een reguliere huisartsenpraktijk kan hij besluiten, indien het een medisch noodzakelijk bezoek blijkt, dit alsnog via de basisverzekering te declareren.
SOS-artsen zijn BIG-geregistreerd, hebben minimaal het niveau van huisartsen en beschikken over aantoonbare kennis van de spoedeisende hulp. SOS-ARTS verzorgt voor haar artsen doorlopend hoogwaardige opleidingen en nascholingen.
Gemiddelde diagnostische en therapeutische materialen
Uit ervaringsonderzoek is een lijst samengesteld van materialen die een arts immer in zijn/haar voertuig moet hebben liggen. De arts beschikt over alle diagnostische en therapeutische instrumenten. Naast de standaard instrumenten zoals een stetoscoop, thermometer en otoscoop beschikken ze over: benodigdheden voor kleine chirurgie, electrocardiograaf (voor ECG's), defibrillator, set voor handmatige beademing, vernevelaar, zuurstof en inhalatiemedicatie en diagnostische sneltesten (voor bloed en urine).
Altijd en overal beschikbaar
De artsen van SOS-arts werken altijd voor niet bij hen ingeschreven patiënten. Ze verrichten alleen huisbezoeken en ontvangen geen patiënten.
Alle artsen zijn uitgerust met de modernste communicatiemiddelen die het mogelijk maken dat een arts onderweg direct naar de volgend patiënt kan rijden. Ook lezen ze het gesprek mee wat de patiënt met de telefoniste voert.
De artsen kunnen zich ter plaatse bij de patiënt inloggen in het Electronisch Patiëntendossier (EPD), ze kunnen direct een verslag van de interventie doorsturen naar de eigen huisarts en ter plaatse een eventueel recept opmaken en doorsturen naar een samenwerkende apotheek waarbij de medicamenten tegen een kleine vergoeding ook aan huis bezorgd kunnen worden.
SOS-arts komt altijd! Dat is uniek in de geschiedenis van de Nederlandse huisartsenzorg. Ook de mogelijkheid om medicamenten altijd thuis te laten afleveren mag uniek genoemd worden. SOS-arts wil de service naar de patiënt verhogen.