Feiten en meningen omtrent AVD Verkeer

Auteur Topic: Feiten en meningen omtrent AVD Verkeer  (gelezen 89446 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #220 Gepost op: 25 juli 2009, 19:33:40
Die rangonderscheidingstekens....exact dezelfde als van de toenmalige gemeentepolitie.

Tsja en géén enkele betekenis  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #221 Gepost op: 25 juli 2009, 19:34:24
Toch zie ik veel gemeenten, wegenbouwbedrijven etc. die AVD verkeer inhuren en hoor ik vanaf de werkvloer géén negatieve ervaringen ::)

Kijk, dat is een apart tegengeluid.  :)
Maar goed, van wat ik er tot nu toe allemaal van heb gezien en meegekregen, neig ik toch naar de term ''circus''.
Echter, misschien zijn het ook wel ''kinderziektes'' en ontpopt het bedrijf zich nog tot een professioneel, gewild en hoog aangeschreven bedrijf. Al hoor ik weinig positieve geluiden, op die van jou na..


Bart S

  • Gast
Reactie #222 Gepost op: 25 juli 2009, 19:35:26
Tsja en géén enkele betekenis  ::)

Aspirant verkeersregelaar, verkeersregelaar, verkeersregelaar der eerste klasse, hoofdverkeersregelaar enz. ? ;D


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #223 Gepost op: 25 juli 2009, 19:37:17
Tsja en géén enkele betekenis  ::)

-BEA1MBK (beveiligingsbeambte der 1ste klasse)
-Korporaal MBK
-Sergeant MBK (CAP = Commandant Autopatrouille)
-Majoor MBK

En daarna gaan we over op de galonnen, te weten; adjudant, adjunct-inspecteur, etcetera.

En inderdaad, vroeger had de ''Gempo'' die striping. En je ziet die rangonderscheidingstekens nog regelmatig voorbij komen in soapies, Flodder, noem maar op.. ;D
Maar goed, de justitiële goedkeuring van die tekens ligt bij het MBK, bij mijn weten.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #224 Gepost op: 25 juli 2009, 19:39:45
Tsja en géén enkele betekenis  ::)

Dat niet, maar wel de associatie bij vele burgers nog. Zelfde als de naam AVD (algemene Verkeersdienst) met blauw logo. Zelfde geldt voor die hesjes. Ach allemaal toeval??

Ik denk het niet....


Bart S

  • Gast
Reactie #225 Gepost op: 25 juli 2009, 20:04:10
Dat niet, maar wel de associatie bij vele burgers nog. Zelfde als de naam AVD (algemene Verkeersdienst) met blauw logo. Zelfde geldt voor die hesjes. Ach allemaal toeval??

Ik denk het niet....

Zeker niet, want ik meen me te herinneren dat eerder in dit topic ook toegegeven is dat men op de politie wil lijken. Dus dat past allemaal wel in dat plaatje.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #226 Gepost op: 25 juli 2009, 20:47:59
aan de andere kant dit heeft de overheid zelf in de hand gespeeld met al die bezuinigingen bij de politie.
ik realiseer me ook dat de overheid niet de kleding keuze van de bedrijven doet en dat de bedrijven dit zelf doen

vroeger deed de politie de begeleiding van bijzondere transporten, de taken wat de verkeersregelaars nu doen werd gedaan door de politie, parkeer overtredingen werden beboet door de politie enz enz

wat hebben we nu  stadswachten verkeerregelaars toezichthouders parkeerwachten enz enz en daarnaast is het ook nog eens onduidelijk of het een BOA is  (is zover ik weet herkenbaar aan een bepaalde speld op het uniform)
ik vind het er  niet duidelijker op geworden naar wie ik wel of niet MOET luisteren.  
Een verkeersregelaar is op zich wel herkenbaar maar ik kan me indenken dat een hoop mensen niet weten dat de aanwijzingen die hij/zij geeft opgevolgd moeten worden (ja ik weet het wel) en kom niet met het antwoord: je dient de wet te kennen.
De overheid zou ook eens wat meer aan voorlichting kunnen doen.

ik kan me ook indenken dat sommige bedrijven op de politie wil lijken (wat ik niet goedkeur) om een discussie uit de weg te gaan met de burgers
de stadwachten of waren het toezichthouders die ik vandaag tegen kwam in de stad waren ook look-a-likes maar wat vinden jullie daar dan van??


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #227 Gepost op: 25 juli 2009, 21:12:10
aan de andere kant dit heeft de overheid zelf in de hand gespeeld met al die bezuinigingen bij de politie.
ik realiseer me ook dat de overheid niet de kleding keuze van de bedrijven doet en dat de bedrijven dit zelf doen

vroeger deed de politie de begeleiding van bijzondere transporten, de taken wat de verkeersregelaars nu doen werd gedaan door de politie, parkeer overtredingen werden beboet door de politie enz enz

de stadwachten of waren het toezichthouders die ik vandaag tegen kwam in de stad waren ook look-a-likes maar wat vinden jullie daar dan van??

Het zijn niet alleen bezuinigingen bij de politie maar bepaalde taken die de politie deed (welke niet tot de taken behoorde) zoals de begeleidingen. Die taken kunnen makkelijk bij een andere organisatie ondergebracht worden (op een gegeven moment waren er collega's de gehele werkweek/dag bezig met dingen die makkelijk naar een ander bedrijf konden), dit geld dus ook voor verkeerregelen tijdens evenementen (oké, als er een ebdrijf bezig is, heb je altijd nog één of twee agenten belast met toezicht op hen).

Over die look-a-like uniformen, die worden afgestemd door de gemeente in samenspraak met de politie, er staat hier als het goed is nog wel het een en ander over stadswachten in amsterdam en het team veilig openbaar vervoer amsterdam ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #228 Gepost op: 25 juli 2009, 21:18:43
Maar 1 ding moet ik ze meegeven, beter dat ze eruit zien als wannabe agent dan dat ze eruit zien als iemand van de smaakPOLITIE ;D


sylvester1986

  • Gast
Reactie #229 Gepost op: 25 juli 2009, 21:43:05
Das vast 1 van de modepolitie haha ;D