Feiten en meningen omtrent AVD Verkeer

Auteur Topic: Feiten en meningen omtrent AVD Verkeer  (gelezen 89455 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

JanJ

  • Gast
Reactie #260 Gepost op: 14 augustus 2009, 07:59:49
Nee je belemert me niet maar die foto toont een algemene striping die lijkt op onze striping, net als veel andere striping, maar gelijk word avd er weer bij gehaald, kom op zeg.


DRK

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Reactie #261 Gepost op: 14 augustus 2009, 08:24:00
Als er een keer weer een opvallend voertuig te voorzschijn komt, denkt men weer aan avd...

Binnen 4 jaar zijn we de grootste van Nederland, dus wen maar aan ons!



Tja, als je de grootste van Nederland gaat worden val je snel op. Een vergelijking is dus snel gemaakt. Zou er maar aan wennen ;)
vrijwilliger instructeur


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #262 Gepost op: 14 augustus 2009, 09:00:27
Moet je als verkeersregelaar niet geregistreerd staan, of aangesloten zijn bij een bedrijf?

Kan me niet voorstellen dat wanneer ze worden opgeroepen voor evenementen of incident management dat dit op "eigen houtje" gebeurd.
Niet alleen ten aanzien van betaling (hetgeen bij inhuren van bedrijven of beroepsmatige krachten toch wettelijk geregeld moet worden ivm de btw etc), maar ook ten aanzien van aansprakelijkheid?

Stel er gebeurd een ongeval, ben je dan hoofdelijk aansprakelijk als je niet onder een firmanaam opereert?


Groeten, Ruud
Het is (dacht ik) niet (meer) verplicht, maar het is wel uitermate verstandig om verzekerd te zijn tegen aansprakelijkheid. Zelfstandig verkeersregelaars (ZZP-ers) horen hun eigen verzekering te regelen, beroepsverkeersregelaars horen door hun werkgever verzekerd te zijn en verkeersregelaars bij evenementen horen door de evenementorganisatie verzekerd te zijn. Zonodig kun je zelfs een verzekering regelen tegen arbeidsongeschiktheid, thuiszorg als gevolg van ongeval, enzovoort, enzovoort...

Als er een keer weer een opvallend voertuig te voorzschijn komt, denkt men weer aan avd...
Zolang er geen uniformiteit is, zullen er verschillende smaken en stijlen op de openbare weg verschijnen, dus stop eens met dat gezeik en laat ons gewoon ons werk doen.
Binnen 4 jaar zijn we de grootste van Nederland, dus wen maar aan ons!
Striping is 99% gelijk aan die van AVD, net als de VKRC overigens. Dus het maken van een vergelijking met AVD, die daar toch écht als eerste mee rondhobbelden, is gerechtvaardigd. Bovendien moet ik nog eerst zien dat AVD daadwerkelijk de grootste van Nederland wordt, maar daar is in het betreffende topic al wel weer genoeg over gezegd.

Wat me wel opvalt aan dit forum dat als er iets gebeurd of iemand doet in zijn werk iets, er gelijk formleden zijn die roepen; dat mag niet...is dat gewoon zielig of zijn die jaloers?
Wij werken onder toezicht van de politie, als DIE vinden dat iets niet goed is horen we dat daar wel van.
Met alle respect voor de politie, maar het gros van de agenten heeft totaal geen benul van welke striping en/of signalering wel en niet wettelijk toegestaan is. Alleen het hogere kader en een aantal mensen op de Academie weten dat. Kennelijk wordt dat niet aan de rest verteld of vergeet de rest dat weer zo snel mogelijk.

Hoe dan ook, hoe jouw baas zijn auto's bestickert en zijn mensen aankleedt moet hij zelf weten. Ik kom in elk geval tot de conclusie dat de reflecterende striping niet voldoet aan het voertuigreglement en de hesjes niet voldoen aan de regeling verkeersregelaars (zowel de oude als de nieuwe). Dat maakt mij echt niet jaloers, integendeel. Ik durf rustig te beweren dat het juist zielig is om bewust wettelijke bepalingen te negeren om een bepaald wannabe-politie imago te doen voorkomen. En voor jouw beeldvorming: dat geldt niet alleen voor AVD, maar ook voor VKRC, TSL en een aantal van die motorclubs.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


JWSchouten

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
  • KiKaDeWaDo
Reactie #263 Gepost op: 14 augustus 2009, 10:25:53
Als er een keer weer een opvallend voertuig te voorzschijn komt, denkt men weer aan avd...
Zolang er geen uniformiteit is, zullen er verschillende smaken en stijlen op de openbare weg verschijnen, dus stop eens met dat gezeik en laat ons gewoon ons werk doen.
Binnen 4 jaar zijn we de grootste van Nederland, dus wen maar aan ons!

Wat me wel opvalt aan dit forum dat als er iets gebeurd of iemand doet in zijn werk iets, er gelijk formleden zijn die roepen; dat mag niet...is dat gewoon zielig of zijn die jaloers?
Wij werken onder toezicht van de politie, als DIE vinden dat iets niet goed is horen we dat daar wel van.


Jan, maak je niet zo druk. Ik werk zelf voor AVD Verkeer en heb deze vraag gepost.... Laat je niet zo opnaaien door wat anderen allemaal vinden...

Citaat
Nee je belemert me niet maar die foto toont een algemene striping die lijkt op onze striping, net als veel andere striping, maar gelijk word avd er weer bij gehaald, kom op zeg.

Zoals de diverse mensen al gereageerd hebben, er zijn meerdere partijen die deze striping voeren. Dus dat mensen zich afvragen of het dan AVD, TSL of VKRC is, is naar mijn idee volkomen terecht.

Groetjes,

JW


sylvester1986

  • Gast
Reactie #264 Gepost op: 14 augustus 2009, 11:33:38
Maar die naam.... en de striping..... doet me weer heel erg aan AVD Verkeer denken.....

Er staat toch ook niet dat het negatief bedoeld is of heb ik dat verkeerd?
Volgens mij kan Jan het zowel positief als negatief opvatten.
Als je hier al een kort lontje hebt, dan wil ik jou in de praktijk wel eens zien en nog gek vinden dat ze zo tegen verkeersregelaars doen ???


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #265 Gepost op: 14 augustus 2009, 20:26:24
Weet iemand meer van dit voertuig af??? Op website van VKRC kwam ik deze tegen.
Het gaat hier om de auto...
De opdruk op de deur is nog net te lezen "Korps Landelijke Groep Verkeersregelaars"


Groetjes, JW

Had de foto's ook al gezien en het verbaasde mij net als jou denk ik.
De naam "Korps Landelijke Groep Verkeersregelaars" staat voor zover ik heb kunnen nagaan NIET geregistreerd bij de Kamer van Koophandel.
Ik heb in het verleden wel eens gehoord dat je als gewone burger want dat zijn verkeersregelaars je bedrijf geen Korps mag noemen en dat dit alleen is voorbehouden aan de Overheid.
Persoonlijk zou ik ook niet overal waar ik foto's maak Incident Management noemen waar ik diensten draai. Maar ieder zijn ding.
Naar aanleiding van de naam die JWSchouten al aankaarte en wat mij ook verbaasde ben ik vragen gaan stellen bij de Kamer van Koophandel.
De vragen kan je hieronder vinden.

Mijn vragen:
Vraag: Wanneer mag je in de bedrijfsnaam c.q. handelsnaam het woord KORPS gebruiken ?

Zijn er nog bepaalde zaken en/of eissen waaraan je moet voldoen om het woord KORPS in je bedrijfsnaam c.q. handelsnaam te mogen gebruiken.

Wat ik van een aantal jaar geleden weet is dat alleen voorbehouden aan bijvoorbeeld het Korps Landelijke Politiediensten. Dus overheidsgerelateerd.

In hoeverre ben je strafbaar als je de naam KORPS gebruikt en mag je je als bedrijf met deze naam naar buiten brengen.

Ik vraag dit omdat ik 2 foto's van dienstauto's  tegenkwam op onderstaande link. Het gaat om 2 foto's op de onderste rij.

http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/component/option,com_phocagallery/Itemid,100/id,7/view,category/

Met vriendelijke groet,


Het antwoord van de Kamer van Koophandel te Amsterdam.
Geachte heer xxxx,

Hierbij ontvangt u een reactie op uw vraag.

In de Handelsnaamwet is het woord 'Korps' geen beschermde term.
De toevoeging korps komt dan ook voor in diverse namen van bedrijven of verenigingen, denk hierbij bijvoorbeeld aan Fanfare of Harmonie korpsen.
Het is geen term die alleen overheidsgerelateerd is.

Volgens de Handelsnaamwet mag je je echter niet anders of groter voordoen dan je bent.
Het is dan ook niet mogelijk om in de handelsnaam van een eenmanszaak de toevoeging 'korps' of bijvoorbeeld 'groep' te voeren.
Dit kan namelijk de indruk wekken dat er sprake zou zijn van meerdere eigenaren.


Heeft u verder nog vragen of opmerkingen wat betreft het gebruik van handelsnamen, dan verzoeken wij u contact op te nemen met de heer A. Bbbbbbb, direct telefoonnummer 020-*******.

Met vriendelijke groet,

A. de Bbbbb
handelsregister

Kamer van Koophandel Amsterdam
Postbus 2852
1000 CW Amsterdam



Wat ik echter wel vreemd vind is dat de naam "Korps Landelijke Groep Verkeersregelaars" totaal NERGENS is terug te vinden bij de Kamer van Koophandel.

Ik heb meerdere zoektermen gebruikt maar er komt niets wat ook maar dan ook niet te voorschijn.

Waarom zegt mijn gevoel nou dat hier iets niet klopt.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #266 Gepost op: 14 augustus 2009, 20:59:15
Moet je als verkeersregelaar niet geregistreerd staan, of aangesloten zijn bij een bedrijf?

Kan me niet voorstellen dat wanneer ze worden opgeroepen voor evenementen of incident management dat dit op "eigen houtje" gebeurd.
Niet alleen ten aanzien van betaling (hetgeen bij inhuren van bedrijven of beroepsmatige krachten toch wettelijk geregeld moet worden ivm de btw etc), maar ook ten aanzien van aansprakelijkheid?

Stel er gebeurd een ongeval, ben je dan hoofdelijk aansprakelijk als je niet onder een firmanaam opereert?
Groeten, Ruud

Dat klopt Ruud. Je moet als verkeersregelaar geregistreerd staan. Dat kan in loondienst maar net zo goed als ZZP-er.
Je moet voor je theorie-examen geslaagd zijn voordat je praktijkexamen mag doen.

Als je geslaagd bent dan ontvang je z.s.m. je aanstellingsbesluit en kan je een pas laten maken.

In de oude situatie was het als je in Amsterdam – Amstelland examen had gedaan op de volgende manier.
Na een x aantal weken ontving je werkgever die voor jou de opleiding verzorgde het Aanstellingsbesluit. Samen met dit AB en geldig legitimatiebewijs ging je naar De Eenhoorn en daar werd dan je pas gemaakt.

Moest je voor je werkgever in een andere regio verkeerregelen dan moest je vooraf worden aangemeld bij de regio aldaar. Of dit ook daadwerkelijk gebeurde is nog maar de vraag. En dan werd je voor die klus die je ging doen apart aangesteld.
Maar in de regel deed de politie niet zo moeilijk en waren ze allang blij dat er iemand verkeer regelde.

Ik heb het zelf wel meegemaakt dat ik voor een lange klus in Rotterdam – Rijnmond was en daar ook was aangesteld en met spoed naar Papendrecht moest in het kader van IM en ben daar toen samen met mijn collega smorgensvroeg om 06:20 uur door de Wethouder van Papendrecht in bijzijn van de chef van dienst van de Regio Politie Zuid Holland Zuid aangesteld.

Maar er is veel veranderd de laatste maanden.
Daarom hier onder de noodzakelijke linkjes waar iedereen meer informatie kan vinden.


De nieuwe regeling Verkeersregelaars die per 1 maart 2009 in werking is:
http://www.verkeersregelaarsexamen.nl/Regeling_verkeersregelaars_2009_-_Stcrt_met_toelichting.pdf

De site van verkeersregelaarsexamen geeft ruime uitleg hoe en wat rondom het examen:
http://www.verkeersregelaarsexamen.nl/home

Dit is de site waar je tegenwoordig als je geslaagd bent de informatie kan vinden om de aanstellingspas aan te vragen:
http://www.aanstellingspas.nl/
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #267 Gepost op: 14 augustus 2009, 21:55:39
Als aanvulling op bovenstaande post van Enrico: het merendeel geldt uitsluitend voor de werkgever. Als verkeersregelaar in loondienst hoef je dit soort zaken niet zelf te regelen, dat is de verantwoordelijkheid van de werkgever. Als zelfstandig verkeersregelaar (ZZP-er) moet je het wél zelf regelen. Overigens is het als zelfstandige relatief moeilijk om een landelijke aanstelling te verkrijgen. Je moet dan goed kunnen aantonen dat je ook daadwerkelijk landelijk (of volgens de definitie: in meerdere gemeenten in meerdere provincies) verkeersregelende werkzaamheden verricht.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #268 Gepost op: 14 augustus 2009, 22:31:52
Maar die naam.... en de striping..... doet me weer heel erg aan AVD Verkeer denken.....

Ben ik helemaal met je eens.
Wat ik ook niet begrijp is dat men in mijn ogen de striping waar op zich niets mis mee is naar de knoppe helpt door er een tekst met omlijsting in te plaatsen.
Dit lijkt mij afbreuk doen van de striping of je de striping mooi of lelijk vind of niet vind passen doet verder niet terzake.

Als er een keer weer een opvallend voertuig te voorzschijn komt, denkt men weer aan avd...
JanJ,
Is dat echt zo vreemd dan dat men dit voertuig vergelijkt met AVD Verkeer ?
Als je goed naar dat voertuig kijkt is het op de naam na toch 1 kopie van jullie dienstauto's ?
Oke de balk die op deze auto zit is vele male professioneler dan wat jullie op de Landwinds hebben zitten.

Zolang er geen uniformiteit is, zullen er verschillende smaken en stijlen op de openbare weg verschijnen, dus stop eens met dat gezeik en laat ons gewoon ons werk doen.
Binnen 4 jaar zijn we de grootste van Nederland, dus wen maar aan ons!
Klopt wat je hier zegt.
Zolang er inderdaad geen vaste Wetgeving en/of Regeling is voor de voertuigen waar verkeersregelaars zich mee verplaatsen
over ’s Landsherenwegen zal het inderdaad een kleurrijk geheel zijn en blijven en kan en mag iedere verkeersregelaars organisatie doen wat hem goeddunkt.

En ach wat is gezeik. Gelukkig hebben wij in dit land het recht om vrij onze mening te geven.
De een is positief de ander is minder positief en sommigen zijn gewoon negatief.
Het komt voorlopig op mij over dat je volledige gehersenspoeld bent door bepaalde mensen.

En jullie over 4 jaar de grootste van Nederland. Ik help het jullie hopen.
Zeker gezien de feiten die ik gehoord heb over bepaalde personen die met dit bedrijf te maken hebben.
En als jullie echt zo snel groeien als wat jij doet blijken dan moet jij je toch eens afvragen waarom heel veel mensen
de laatste maanden niet meer dan hooguit 25 uur per week gemiddeld gewerkt hebben.


Wat me wel opvalt aan dit forum dat als er iets gebeurd of iemand doet in zijn werk iets, er gelijk formleden zijn die roepen; dat mag niet...is dat gewoon zielig of zijn die jaloers?
Wij werken onder toezicht van de politie, als DIE vinden dat iets niet goed is horen we dat daar wel van.

En dat is nou het mooie van een forum daar kan je zaken plaatsen die jou opvallen en in sommige gevallen ontstaat daarover een discussie.
Helemaal niets mis mee.
En geloof mij er zijn genoeg zaken hier geweest waardoor men uit de discussie geleerd heeft dat je dingen ook op een
andere manier had kunnen doen of afhandelen.
Zie dit forum dan ook als een leerschool voor zaken die je nog niet wist.

En verder staat het iedereen vrij om te reageren. Dat is namelijk geen verplichting en ik krijg bij jou steeds meer het idee
dat jij gedwongen wordt of dat jij je gedwongen voelt om te MOETEN reageren.
En dat is nergens voor nodig. Iedereen is vrij om te MOGEN reageren.

Heel leuk dat je zegt WIJ WERKEN ONDER TOEZICHT VAN DE POLITIE.
Wist je al dat elke verkeersregelaar inprinciepe onder toezicht van de politie werkt ?
En dat de politie je aanstelling in het slechtste geval ongeldig kan laten verklaren als hij/zij dat nodig acht ?

Dus doe alsjeblieft niet of AVD Verkeer de enige is die onder toezicht van de politie werkt.
Je mag blij zijn dat bij bepaalde personeelsleden van jullie niet standaard een politieagent staat.
En een goed verstaander heeft maar een half woord nodig.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #269 Gepost op: 27 augustus 2009, 08:04:00
Verkeersregelaar na interview op AT5 ontslagen          (welk bedrijf??  ::) )

Een verkeersregelaar die gisteren op het AT5 nieuws pleitte voor stoplichten op het onoverzichtelijke Marnixplein is per direct ontslagen.


De man gaf aan dat hij vond dat er stoplichten moesten komen om de situatie veiliger te maken. Volgens het verkeersregelaarsbureau waarvoor de man werkte heeft de man met dit interview zijn contract geschonden. Medewerkers mogen namelijk niet met de pers praten.

De gemeente is al een tijdje bezig met het Marnixplein en heeft er intussen zoveel strepen en borden neergezet dat het alleen voor een blinde nog overzichtelijk is. Wordt vervolgt


www.spitsnieuws.nl